TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Nauja mada: su lazdomis - be slidžių

2009 04 14 0:00
Šiaurietiškąjį vaikščiojimą galima praktikuoti bet kokiu oru.
LŽ archyvo nuotrauka

Po truputį ir Lietuvoje prigyja daugelyje Europos šalių pamėgtas šiaurietiškasis ėjimas su lazdomis. Šis fizinio aktyvumo būdas yra gerokai naudingesnis sveikatai nei įprastas žingsniavimas.

Estijoje ši sveikatinimo forma per kaimynus skandinavus paplito gerokai anksčiau nei Lietuvoje. Pasakojama, kaip matydami su slidžių lazdomis žingsniuojančius suomių turistus, estai klausdavo: "Ar jiems ne Alzheimeris? Lazdas atsivežė, o slides pamiršo." Taip juokiamasi kone visur, kur šis fizinio aktyvumo būdas dar nėra įprastas. Šiandien Estijoje net miesto centre gali išvysti su specialiomis lazdomis vaikštinėjančių žmonių, jau nekalbant apie žingsniavimą parkuose. Lietuvoje net pats šio užsiėmimo pavadinimas dar mažai girdėtas. Kol kas toli iki kitų Europos, ypač Skandinavijos šalių sostinių, kur į žygius su lazdomis išsirengia tūkstančiai žmonių.

Pigus malonumas.

Vilniuje šiaurietiškąjį vaikščiojimą propaguoti ėmėsi nenuilstantis keliautojas Algimantas Jucevičius, kiekvieną sekmadienį kviečiantis į žygius po Vilniaus apylinkes. Šis fizinio aktyvumo būdas kaip sveikatinimo priemonė jau siūlomas kai kuriose Druskininkų sanatorijose, specialių lazdų įsigijo Birštono sporto organizatoriai.

Vilniaus keliautojų klubo vadovas A.Jucevičius apie šiaurietiškąjį vaikščiojimą sužinojo pernai, per sostinėje vykusį šiaurės šalių sporto šakų pristatymą. Vėliau jis nupirko net 100 komplektų specialių lazdų, kuriomis aprūpina savo organizuojamų žygių dalyvius. Sporto prekių parduotuvėse ir prekybos centruose tokių lazdų galima įsigyti už 35-150 litų. Tai ir visos išlaidos, nes šiai fizinio aktyvumo rūšiai nereikia nei specialios aprangos, nei patalpų.

Daugybė pranašumų

Užsienyje žingsniuotojams parengiamos specialios trasos - juk žingsniuoti vaizdingais parkų ar miškų keliukais kur kas maloniau. Tiesa, kad nebūtų žalojama veja, ant lazdų reikėtų užmauti guminius antgalius. Tačiau šiaurietiškąjį vaikščiojimą galima praktikuoti bet kur - stadione ar tiesiog gatvėje. Tai daryti patogu net einant į darbą - prireikus lazdą galima sustumti tarsi skėtį. Be to, ji yra saugumo garantas vaikščiojant slidžiu paviršiumi, todėl žingsniuoti galima ir žiemą. "Bėgiotojai skundžiasi negalintys atsiginti nuo šunų, o vaikščiotojai tam turi lazdas", - apie dar vieną šio sporto pranašumą užsiminė A.Jucevičius. Be to, padarius ėjimo pertraukėlę su lazdomis galima atlikti tam tikrus tempimo pratimus. Vaikai irgi domisi šiuo sportu, nes su lazdomis galima bėgioti, šokinėti, kopti į kalną ir kt.

Efektyviau nei bėgimas

Suomijoje atlikti tyrimai parodė, kad ėjimas su lazdomis yra bent 40 proc. efektyvesnis nei įprastas žingsniavimas. Be to, eiti saugiau, nei bėgioti, nes tai daryti reikia tik tinkamai pasirengus, kitaip galima pakenkti sąnariams ar stuburui. Tuo tarpu žingsniavimas su lazdomis tinka visiems, net silpnesnės sveikatos žmonėms. Jis patartinas ir tiems, kurie serga širdies ar kraujagyslių ligomis. "Juk šiandien medikai nerekomenduoja nuolat gulėti, o toks fizinis aktyvumas yra visiškai saugus. Jis labai reikalingas šiuolaikiniams žmonėms, kuriems taip trūksta judėjimo", - sakė A.Jucevičius. Žygeivius jis veda dviem grupėmis pagal jų norą ir pajėgumą - vienus greičiau, kitus lėčiau. Nauda sveikatai derinama su pažintiniais elementais, nes iškylų dalyviai pakeliui dar apžiūri vaizdingas, istoriniu požiūriu įdomias vietoves.

Tiesa, Vilniuje kol kas esama tik laikinai nužymėtų trasų. "Tačiau neabejoju, kad ateityje atsiras ir nuolatinių trasų, panašiai, kaip atsirado skirtosios dviratininkams. Vaikščiotojų maršrutuose kas 100 metrų turėtų būti nuorodų, kur žmogus galės sustoti, pasitikrinti pulsą ar pasinaudoti chronometru", - pasakojo A.Jucevičius.

Virtinė pranašumų

Anot patyrusio keliautojo, šiaurietiškasis vaikščiojimas duoda visapusišką naudą. Tam pritaria ir medikai. Jų teigimu, žingsniuojant su lazdomis gerėja bendra organizmo būklė bei ištvermė. Ypač svarbu, kad į darbą įtraukiami viršutinės kūno dalies raumenys, gerėja koordinacija, laikysena, vyresnio amžiaus žmonės lengviau išlaiko pusiausvyrą. Ši veikla suaktyvina iki 90 proc. visų kūno raumenų, o paprastas vaikščiojimas - tik 70 procentų. Žingsniuojant su lazdomis pagerėja medžiagų apykaita, per valandą sudeginama apie 400 kalorijų. Praktikuojant šiaurietiškąjį vaikščiojimą kūnas sunaudoja beveik 50 proc. daugiau energijos, nei vaikščiojant be lazdų. Įdomu, kad draudimo bendrovės įvardija šį sportą kaip keliantį mažiausią traumų grėsmę. Dėl daugelio minėtų priežasčių šis sportas itin naudingas žmonėms, sergantiems Parkinsono, širdies kraujagyslių ligomis, osteoporoze ir kt. Juolab nekelia abejonių teigiama emocinė jo įtaka.

Norintiesiems praktikuoti šiaurietiškąjį vaikščiojimą:

* Šiaurietiškojo vaikščiojimo lazdos yra trumpesnės už skirtas slidinėti. Naudojantis netinkamo ilgio lazdomis gali pradėti skaudėti nugarą ir sumažėti vaikščiojimo efektyvumas. Lazda turi būti tokio aukščio, kad ją laikanti sulenkta ranka būtų horizontalioje padėtyje;

* Norint, kad ėjimo technika būtų teisinga, pečius reikia laikyti nuleistus, o lazdas - kuo arčiau kūno;

* Žingsniuojant rankos turi būti atpalaiduotos, o delnai - nesuspausti, kad lazdos galėtų laisvai svyruoti.

Dažniausiai pasitaikančios klaidos:

* Kai einama suspaustomis rankomis - tada kraujui sunkiau cirkuliuoti;

* Jei rankos būna per toli nuo kūno - sumažėja ėjimo efektyvumas;

* Netaisyklinga rankų ir kojų padėtis. Jei einama mojant tą pačią ranką ir koją, neatliekamas įstrižinis dubens ir pečių juostos judesys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"