TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Nemokama programėle – prieš cukrų

2016 01 09 6:00
Ne visada žinome, ką geriame ir valgome. thesun.com nuotrauka

Didžiojoje Britanijoje tėvai raginami atsisiųsti nemokamą mobiliąją programėlę cukraus kiekiui maisto produktuose ir gėrimuose tikrinti. Kaip praneša „BBC News“, programėlė nuskaito tūkstančių produktų brūkšninius kodus ir parodo bendrą cukraus kiekį.

Visuomenės sveikatos organizacijos (Public Health England – PHE) pristatyta „išmanioji cukraus programėlė“ padės, kaip tikimasi, kovoti su dantų ėduonimi, nutukimu ir antrojo tipo diabetu, taip pat skatins šeimas rinktis sveikesnes alternatyvas.

PHE duomenimis, vaikai nuo ketverių iki dešimties metų suvartoja tris kartus daugiau cukraus nei rekomenduojama – apie 22 kg per metus. Kaip atskleidė naujoji „Change4Life“ („Keiskis dėl gyvenimo“) kampanija, tai būtų maždaug 5,5 tūkst. gabalėlių cukraus – daugiau negu vidutiniškai sveria penkerių metų vaikas.

Išmanioji programėlė sukurta siekiant atkreipti dėmesį, kiek cukraus yra mūsų kasdieniame maiste ir gėrimuose. Ji gali nuskaityti daugiau kaip 75 tūkst. produktų brūkšninius kodus ir padėti tėvams greitai įvertinti būsimus pirkinius – ar šie nepakenks vaikų sveikatai.

Pavyzdžiui, mažame pakelyje sulčių gali būti daugiau kaip penki gabalėliai cukraus, skardinėje kokakolos – devyni, šokolado plytelėje – šeši gabalėliai.

PHE vyriausioji dietologė dr. Alison Tedstone pabrėžė, kad vaikai, vartojantys daug cukraus, vėliau kenčia dėl skausmingo dantų ėduonies, padidėjusio svorio ir rimtų sveikatos problemų. Suaugusiųjų antsvoris ir nutukimas susijęs su didesne rizika susirgti širdies ligomis, antrojo tipo diabetu ir kai kurių organų vėžiu. „Primygtinai rekomenduočiau tėvams neduoti vaikams saldžių gėrimų. Tikrai puikus pasirinkimas būtų mažai cukraus turintys gėrimai, vanduo arba neriebus pienas“, – tvirtino dr. A. Tedstone.

Dietologė taip pat pridūrė, kad žmonės gali nustebti, kiek cukraus kartais yra, pavyzdžiui, jogurte ar vaisių gėrime. Papildomai jo dedama ir į tokius maisto produktus kaip rupi duona – tada ją skaniau valgyti.

Jungtinėje Karalystėje kasmet suvartojama daugiau kaip 2 mln. tonų cukraus, bet žmonės ne visada žino, ką valgo. PHE dar anksčiau palaikė cukraus mokestį siekiant mažinti jo vartojimą. Taip pat raginama riboti į vaikus orientuotą saldžių maisto produktų ir gėrimų prekybą parduotuvėse, per televiziją bei internetu, netaikyti mažesnių kainų akcijų cukraus turintiems produktams.

Rekomenduojamas cukraus kiekis per dieną vaikams nuo ketverių iki šešerių metų – penki gabalėliai, arba 19 g, nuo septynerių iki dešimties metų – šeši gabalėliai, arba 24 g, 11 metų ir vyresniems vaikams – septyni gabalėliai, arba 30 gramų.

Parengė MILDA KNIEŽAITĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"