TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Nenori sirgti - atsistok

2011 03 22 0:00
Nuolat sėdintiems žmonėms didėja širdies ir kraujagyslių ligų rizika.
Corbis/Scanpix nuotrauka

Mokslininkai atrado vaistą nuo ligų, kurių priežastis - nuolatinis sėdėjimas.

Dėl tokio gyvenimo būdo gali didėti kūno masė, o tai gresia širdies ir kraujagyslių ligomis. Jau daug metų šios ligos laikomos pagrindine ekonomiškai stiprių valstybių gyventojų mirtingumo priežastimi.

Neseniai atliktas australų mokslininkų tyrimas, paskelbtas žurnale "European Heart Journal", gali padėti mažai judantiems žmonėms sumažinti širdies ligų atsiradimo riziką. Kvinslando universiteto mokslininkai kruopščiai ištyrė 4700 žmonių, vyresnių nei 20 metų, ligos istorijas ir dabartinę fizinę būklę. Tyrimo dalyviai, kurie dėl darbo sėdėdami praleisdavo po keletą valandų per dieną, savaitę nešiojosi specialų judesių matuoklį. Dieną ir naktį prietaisas fiksavo bet kokį fizinį aktyvumą ir lygino tiriamųjų duomenis su jų kraujyje esančiomis dalelytėmis, kurių padidėjęs kiekis yra pirmasis širdies ir kraujagyslių ligų požymis. Siekiant detalesnės informacijos analizės kiekvienu atveju buvo atsižvelgiama ir į eksperimento dalyvių kūno masę.

Pirminė mokslininkų išvada nepasižymėjo revoliucingumu. Nustatyta, kad kuo daugiau laiko žmogus praleidžia sėdėdamas, tuo didesnė jo kraujyje blogojo cholesterolio koncentracija, taip pat didesnis C reaktyvaus baltymo kiekis. Daugelis medikų jį vadina pagrindiniu artėjančio širdies smūgio indikatoriumi. Padidintas šių medžiagų kiekis buvo užfiksuotas net pas tuos eksperimento dalyvius, kurie laisvu nuo darbo laiku reguliariai sportavo.

Svarbiausias mokslininkų atradimas buvo ne tai. Tikra moksline sensacija tapo statistiniais duomenimis patvirtinta išvada, kad norint palaikyti gerą organizmo sveikatą žmonėms, kurie daug laiko darbe praleidžia sėdėdami, reikia tik kiek galima dažniau atsistoti. Ir nebūtina atlikti kokių nors fizinių pratimų. Pakanka tik keleto žingsnių ar minutę pastovėti vietoje.

"Mes išanalizavome žmonių, kurie sėdėdami per dieną praleidžia nuo 2 iki 22 valandų, elgesį. Jų atsistojimų nuo suolo ar kėdės skaičius varijavo nuo 99 iki 1258", - pasakojo viena tyrinėtojų grupės vadovaujančių specialisčių Genevieve Healy.

Geriausius sveikatos rodiklius demonstravo tie tiriamieji, kurie dažniausiai pakildavo iš savo darbo vietos. Dauguma atvejų šie žmonės neturėjo problemų dėl papildomo svorio, o cholesterolio ir C reaktyvaus baltymo kiekis jų kraujyje buvo normalus. Tad galima daryti išvadą, kad ateityje standartines gydytojo dietologo rekomendacijas, tokias kaip "sportuokite" ir "tinkamai maitinkitės" gali papildyti dar vienas patarimas: "Kaip galima dažniau pakilkite iš savo darbo vietos."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"