TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Neramus miegas suaktyvina vėžį

2014 02 03 6:00

Neramus miegas skatina piktybinių navikų augimą ir didina vėžio agresyvumą. Tokios išvados priėjo amerikiečių mokslininkai. Jų tyrimų rezultatai buvo paskelbti žurnale "Cancer Research".

Mokslininkų komanda iš Čikagos universiteto nustatė, kad prasta miego kokybė, kurią pablogina dažni atsibudimai, gali pagreitinti piktybinio naviko augimą ir net sustiprinti ligos agresyvumą.

"Tai pirmas tyrimas, kuris pademonstravo tiesioginį ryšį tarp miego ir naviko augimo", – komentavo gydytojas Davidas Gozalis, pagrindinis darbo autorius.

Eksperimento metu mokslininkai suleisdavo genetiškai modifikuotoms pelėms vėžinių ląstelių. Dieną, kai pelės miegodavo, specialistai neilgam pažadindavo jas. Graužikams iš kitos – kontrolinės grupės buvo leista miegoti ramiai. Praėjus keturioms savaitėms nuo tyrimo pradžios mokslininkai nustatė, kad pelių, kurios buvo nuolat žadinamos, augliai tapo du kartus didesni nei graužikų, kurie miegojo normaliai.

Kito tyrimo metu mokslininkai implantuodavo auglį į pelės raumenis. Jis toliau didėjo, jeigu gyvūnai blogai miegojo.

Kaip paaiškėjo, neramus miegas gali gerokai pakeisti imuninės sistemos, kovojančios su vėžiu. darbą. Būtent tai daro ligą agresyvesne. Neramiai miegant organizmas nespėja atlikti visų atstatomųjų funkcijų, kurios jam pavestos nakties metu, todėl žmogus jaučiasi mieguistas, tarsi sudaužytas, pavargęs.

Tyrimo autoriai pabrėžia, kad piktybiniai navikai dažnai atima iš žmonių normalų miegą, tad gydytojai turėtų padėti pacientams jį susigrąžinti, nes tai padėtų kovoti su liga.

Be to, sergantiems vėžiu žmonėms mokslininkai primygtinai rekomenduoja eiti laiku miegoti, prieš miegą nevartoti alkoholinių gėrimų ir kavos, neprisikimšti skrandžio, vėdinti miegamąjį, neužsisėdėti prie televizoriaus ar kompiuterio, prieš gulantis neužsiimti aktyvia veikla.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"