TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Norite šaltuoju metų laiku išvengti traumų? Būkite fiziškai aktyvūs

2013 10 31 8:50
LSU nuotrauka

Dažnai atšalus orams tampame ne tokie fiziškai aktyvūs. Užuot  buvę lauke, liekame namuose, o pasivaikščioti išeiname vis rečiau. Tačiau nesusimąstome, kad sumažėjęs fizinis aktyvumas nulemia ir silpnesnį mūsų organizmą žiemos metu bei padidina traumų riziką.

LSU Sporto biomedicinos fakulteto dekanas doc. dr. Nerijus Masiulis sako, kad svarbu sportuoti ne tik šiltuoju metu laiku, bet ir atšalus orui. „Atšalus orams ir šaligatviams pasidengus plikledžiu, padaugėja susižalojančių, ypatingai vyresnio amžiaus žmonių. Tyrimai rodo, kad maždaug nuo 60 metų žmonės griūna 1–2 kartus per metus, tačiau žiemą šis skaičius padidėja. Dėl senėjimo sumažėjusi raumenų masė ir jėga (sarkopenija), atsiradę pusiausvyros sutrikimai bei eisenos nestabilumas yra pagrindiniai rizikos veiksniai. Senstant išretėja kaulinis audinys (osteoporozė), todėl griuvimus dažnai lydi kaulų lūžiai. Svarbu suprasti, kad tinkamai suplanuotas fizinis krūvis gali ne tik sumažina kritimo galimybę, bet ir pagerinti žmogaus fizinį pajėgumą, kognityvinę funkciją, gyvenimo kokybę o tai gali padėti sumažinti išlaidas sveikatos priežiūros sistemoje“,– sakė doc. dr. N.Masiulis.

LSU kartu su partneriais planuoja ne vieną projektą visuomenei, kurio metu žmonės bus kviečiami laisvalaikį praleisti kuo aktyviau, pagerinti sveikatą ir išvengti traumų. LSU projektų vadovas Mindaugas Jozėnas sako, kad artimiausiu metu prasidės pirmasis projektas "Judėk sveikai", kurio metu žmonės bus kviečiami ne tik aktyviai praleisti laisvalaikį, tačiau gaus nemokamų patarimų iš Universiteto specialistų. Kauniečiams rengiamos bėgimo ir šiaurietiško ėjimo, o pasnigus ir atšalus orui - slidinėjimo ir čiuožimo ant ledo treniruotės.

„Judėk sveikai“ renginių programa:

Pirmadienis (lapkričio 4 diena), 20:00-21:30 val.- bėgimo treniruotės LSU manieže (Aušros 42 g.);

Antradienis (lapkričio 5 diena), 18:00-19:30 val.- šiaurietiško ėjimo treniruotės (prie LSU centrinių rūmų, Sporto g.6);

Ketvirtadienis (lapkričio 7 diena), 19:00-20:30val.- bėgimo treniruotės LSU manieže (Aušros 42 g.);

Šeštadienis (lapkričio 9 diena), 11:00-12:30 val.- bėgimo treniruotės LSU manieže (Aušros 42 g.).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"