TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Nugalėjo geras miegas

2012 11 20 9:26
Kokybiškas miegas - palaima ir kūnui, ir sielai. /AFP/Scanpix nuotr.

Grupė Didžiosios Britanijos mokslininkų nusprendė nustatyti, koks žmogaus gyvensenos aspektas svarbiausias norint būti sveikam.

Analizuota daugiau kaip 10 faktorių - mitybos racionas, fizinis aktyvumas, psichinė gerovė ir daugelis kitų. Galų gale tik truputį aplenkdamas mitybos racioną nugalėjo miegas. Mokslininkai pažymi, kad norėdamas būti sveikas žmogus turi atsižvelgti į absoliučiai visus faktorius, galinčius daryti įtakos sveikatai. Tačiau sveikas miegas yra pats svarbiausias iš jų.

"Miegas turi įtakos organizmo metabolizmui. Kai trūksta optimalaus miego, net visiškai sveika mityba gali lemti nutukimą, net optimalūs fiziniai krūviai kenkia širdžiai, net sveika gyvensena ir tai, kad nėra genetinio polinkio, nesutrukdo diabetui išsivystyti. Be to, 80 proc. žmonių šiuolaikiniame pasaulyje dirbtinai sukuria sau miego problemų, maždaug 40 proc. jų turi medicininių problemų dėl miego, o maždaug 30 proc. visame pasaulyje nuolat neišsimiega", - pažymėjo Bruce'as Lokkas, miego laboratorijos profesorius iš Braitono universiteto medicinos mokyklos, komentuodamas tyrimo rezultatus.

Beje, mokslininkai sukūrė teorinį modelį, kaip atrodytų žmonija, jei kiekvienas iš mūsų pakankamai išsimiegotų. Įdomu, kad tokiu atveju maždaug 50 proc. sumažėtų mirtingumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų, 30 proc. sumažėtų sergamumas diabetu, kasmet pavyktų išgelbėti 100-150 mln. žmonių gyvybių visame pasaulyje.

Taip pat įdomu, kad kas trečias žmogus, patyręs miego problemų, kenčia ne tiek dėl jo trukmės, kiek dėl kokybės. Tai kategorija žmonių, kurie gali miegoti po 9-10 valandų, bet vis tiek neišsimiega. Šiuo atveju kalbama apie žalingų įpročių įtaką: sėdėjimą prie kompiuterio vakarais prieš einant miegoti, didelio cukraus kiekio ar alkoholio vartojimą prieš gulant, ėjimą miegoti po 12-os valandos nakties, taip pat aktyvų dienos problemų apmąstymą jau esant lovoje ir pan. Visa tai gali tikrai pabloginti miego kokybę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"