TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Organizmą rūgština ir maistas, ir blogos mintys

2011 08 02 0:00
Šviežios daržovės - vienas būdų rūgščių ir šarmų pusiausvyrai sureguliuoti.
Corbis/Scanpix nuotrauka

Dažnas jau nebesiskiria su skrandžio rūgštį mažinančiais vaistais. Šį negalavimą neretai sukelia didelis viso organizmo rūgštingumas.

Pasak Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro specialistės Rūtos Babravičienės, organizmą rūgština mėsa ir jos gaminiai, produktai iš baltų miltų, kava, pasterizuotos sultys, žuvys ir jūros produktai, duona, bandelės, saldumynai, kiaušiniai, vadinamieji greitojo maisto gaminiai, įvairūs gazuoti gėrimai, prisotinti angliarūgštės, dirbtinių saldiklių, dažiklių, konservantų ir kt. Taip pat alkoholis, rūkalai, stresas, nuolatinis skubėjimas, nejudrumas. Vis didesnę įtaką organizmo šarmų ir rūgščių balanso pokyčiams daro maisto produktų chemizavimas, emulgatorių, stabilizatorių, kvapiųjų medžiagų naudojimas maisto pramonėje. Rūgščių perteklių sukelia ir dėl netinkamos dietos ar badavimo pakitusi medžiagų apykaita. Sparčiau skaidantis riebalinėms sankaupoms, susidaro rūgščių medžiagų apykaitos produktų, kurių organizmas nespėja neutralizuoti. Todėl jie kaupiasi jungiamajame audinyje, žmonės tampa nervingi, jautrūs stresui, mažėja darbingumas, sunku susikaupti, greičiau pavargstama. Maisto produktuose trūkstant šarminių medžiagų, ypač kalcio, organizmas jų "skolinasi" iš kaulų. Taip prasideda osteoporozė. Beje, osteoporozę lemia rūgščių ir šarmų pusiausvyros organizme sutrikimai, o ne vien kalcio deficitas.

Medžiagų apykaitos procese susidariusias rūgštis organizmas stengiasi neutralizuoti ir pašalinti su šlapimu, prakaitu ir iškvepiamu anglies dioksidu. Dėl to būtina su maistu ir suvartotais skysčiais gauti reikiamą šarminių mineralų kiekį, iš kurių svarbiausi - kalis, natris, kalcis ir magnis. Šlapimo rūgšties druskų pertekliui susikaupus sąnariuose, išsivysto artritas, podagra. Rūgštinių medžiagų kaupimasis skatina fiziologinį organizmo senėjimą, žmonės suserga degeneracinėmis ligomis.

Šarminių produktų sąrašas kur kas kuklesnis nei organizmą rūgštinančių: tai švieži vaisiai, daržovės, salotos, bulvės, kai kurie pieno produktai, riešutai, negazuotas mineralinis vanduo ir kt. Geriant kuo daugiau vandens lengviausia atkurti rūgščių ir šarmų balansą. Bet vien mityba išlaikyti normalią šarmų ir rūgščių pusiausvyrą išties nelengva. Labiausiai organizmą rūgština stresas, neigiamos emocijos, pavydas, melas, pyktis, egoizmas, veidmainiavimas ir pan. Taigi minčių tyrumas, gebėjimas džiaugtis kiekviena gyvenimo akimirka, meilė ir atjauta kitiems, dvasinė ramybė ir harmonija yra esminė geros sveikatos sąlyga. Poilsis, mokėjimas atsipalaiduoti taip pat yra organizmo šarminimo elementai. Deja, tiems, kurių organizmo rūgštingumas didelis, tai pasiekti nelengva. Dėl nuolatinio rūgščių pertekliaus antinksčiai dažniausiai yra nualinti, jie labai dirgliai į viską reaguoja, pasižymi dažna nuotaikų kaita. Tokie žmonės nesugeba išlaikyti stabilios dvasinės būklės, nes organizmas vis reikalauja naujos rūgščių "dozės".

Rūgščių ir šarmų balansą padeda sutvarkyti judėjimas. Būtina per dieną mankštintis apie 30 minučių: tinka greitas ėjimas, važiavimas dviračiu, plaukimas, irstymasis valtimi, šuoliukai su šokdyne, aerobika ar pramoginiai šokiai, bėgiojimas ristele, krepšinis ar futbolas ir t. t. Mankštinantis reikia daryti pertraukėles, kad raumenyse atsinaujintų energinės medžiagos ir pasišalintų jų skilimo produktai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"