TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Pasaulinė psichikos sveikatos diena: skirkite daugiau laiko sau

2015 10 09 9:25
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Kasmet visame Pasaulyje spalio 10 d. minima Psichikos sveikatos diena, kuria siekiama skirti daugiau dėmesio psichinės sveikatos problemoms bei skatinti paremti ir palaikyti tokių problemų turinčius žmones. Pasaulinė Sveikatos Organizacija 2015 metais siekia atkreipti dėmesį į sergančiųjų psichiniais ar neurologiniais sutrikimais orumą.

Statistika rodo, kad vienas iš keturių žmonių kažkuriuo gyvenimo momentu patirs psichinį ar neurologinį sutrikimą. Šiuo metu visame pasaulyje yra apie 450 milijonų žmonių, kurie yra paveikti šių problemų. Nepaisant grėsmingos statistikos, tik maža dalis kreipiasi pagalbos, nes tokių problemų turintys žmonės ne tik yra diskriminuojami, tačiau neretai nukenčia ir nuo emocinio ar fizinio smurto tiek psichinės sveikatos priežiūros centruose tiek bendruomenėje.

Žmonės su psichinės sveikatos sutrikimais yra viena labiausiai socialiai izoliuotų grupių, tad ypatingai svarbu suteikti jiems paramą ir palaikymą. Su sergančiuoju būtina elgtis pagarbiai, išlaikyti nuolatinį bendravimą, kiek įmanoma, priklausant nuo sutrikimo sunkumo, leisti žmogui pačiam tvarkytis ir priimti sprendimus. Tyrimai rodo, kad tie asmenys, kurių identitetas yra išlaikomas ir kurių orumas yra išsaugomas, patiria silpnesnius sutrikimo simptomus bei greičiau atsigauna. Tuo tarpu žmonių, kurių savigarba yra pažeidžiama, sveikata ir savijauta dažnai dar labiau suprastėja, o simptomai suintensyvėja.

Reiktų nepamiršti, kad nei vienas iš mūsų nėra apsaugotas nuo psichinės sveikatos problemų. Net ir diagnozavus tokius sveikatos sutrikimus reiktų nepamiršti, kad jie dažnai būna išgydomi. Svarbiausia yra laiku atkreipti dėmesį į suprastėjusią būseną ir suteikti paramą žmogui, kuriam to reikia, gydymo proceso metu.

Kad emocinė sveikata būtų stipri ir atspari gyvenimo sunkumams, patariama bent valandą laiko per dieną skirti tik sau, atsipalaiduoti, užsiimti mėgstama veikla. Taip pat reiktų išmokti įsiklausyti į savo kūną ir, jei pajaučiama įtampa ar nerimas, rekomenduojama padaryti pertrauką, išgerti kavos ar arbatos, pabandyti nusiraminti. Būtina nepamiršti pastebėti ir džiaugtis mažais gyvenimo dalykais, draugais, šeima, darbu. Toks pozityvus požiūris ir nusiteikimas formuoja teigiamą požiūrį į gyvenimą bei pagerina jo kokybę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"