Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
ŠEIMA IR SVEIKATA

Pasitikėjimą lemia žmogiškumas

 
2009 03 31 0:00
Gydymo įstaigoje patirtas žmogiškas palaikymas lemia požiūrį į medicinos paslaugų kokybę.
Corbis/Scanpix nuotrauka

Valstybinės medicinos audito inspekcijos (VMAI) direktorė Ramunė Navickienė neseniai sugrįžo iš Berlyne vykusio tarptautinio forumo, skirto pacientų saugai ir paslaugų kokybei. Jis dar kartą patvirtino seną tiesą: pasitikėjimą medicina lemia dėmesys žmogui.

4 mln. egzempliorių tiražu Vokietijoje leidžiamas savaitraštis "Bild" pirmajame puslapyje paskelbė šešių medikų, prisidėjusių prie jauno paciento mirties, nuotraukas. Istorija buvo aprašyta užgauliais, nepasitikėjimą medicina skatinančiais žodžiais. Bet šokiravo ir vienos įvykio dalyvės reakcija - gydytoja pirmiausia rūpinosi, kaip prastai ji atrodo nuotraukoje. Tuo ji tarsi parodė, kad medikams rūpi tik reprezentacija, bet ne žmogaus bėdos.

Apie humanizmo svarbą parodo kitas forume pateiktas pavyzdys - afganistaniečio, pergyvenusio karą, o vėliau susirgusio vėžiu, istorija. Vyras sutiko su viskuo, ką siūlė medikai, išskyrus tai, kad būtų įvestas kateteris. Jo nuomone, tai ji žemintų prieš šeimos narius. Nors medikai pademonstravo visą įkalbinėjimo meną, žmogus apsisprendė elgtis taip, kaip sako jo širdis. Afganistaniečio istorija byloja apie pagarbų požiūrį į ligonį, būtinybę suteikti jam visapusišką informaciją ir tik tada priimti sprendimus. Šių dalykų, anot VMAI direktorės, Lietuvoje dar labai trūksta.

Apgaubianti ramybė.

Forume itin pabrėžta būtinybė su šypsena pasitikti pacientą nuo pat pirmojo jo žingsnio gydymo įstaigoje. Nematydamas skubos, nejusdamas stumdymo nuo vieno specialisto prie kito pacientas išvengia papildomo streso, ir taip kylančio dėl ligos. "Gydymo įstaigoje tvyranti ramybė yra viena didžiausių vertybių", - pabrėžė VMAI direktorė. Renginyje dalyvavę D.Britanijos atstovai pademonstravo, kaip tokiai atmosferai sukurti pasitarnavo kokybės vadybos standarto ISO diegimas. Anot R.Navickienės, ši idėja Lietuvoje vertinama su nepasitikėjimu. Kol kas neįprastai skamba ir užsieniečių siūlymas suteikti pacientui galimybę teirautis, kiek gydymo įstaiga investavo į paslaugų kokybę.

Svarbios smulkmenos

Berlyne VMAI direktorė pasisėmė patirties ir apie tai, kaip iš pirmo žvilgsnio paprastais dalykais galima pagerinti paslaugų kokybę. Pavyzdžiui, kokios naudingos yra skaitmeninės apyrankės su užkoduota informacija apie pacientą. Arba - kaip praverčia galimybė itin pigiai ligoninėje įsigyti paketus su reikmenimis, būtinais į medikų rankas netikėtai patekusiam pacientui: glicerininiu muiliuku, dantų šepetuku, pasta, šukomis, kempinėle nusiprausti, dezinfekuojamu skysčiu, šampūnu.

Anot R.Navickienės, pasaulyje dabar itin daug dėmesio skiriama švarių rankų kultūrai gydymo įstaigoje. VMAI direktorei įstrigo vokiečių pavyzdys, kurie pagamino gydytojams skirtus ženkliukus su užrašu: "Paklauskite manęs, ar prieš jūsų apžiūrą nusiploviau rankas." Pradžioje medikai juokėsi iš šio sumanymo, bet pakako palankios pacientų reakcijos ir naujovė įsitvirtino.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"