TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Penki patarimai, kaip išlikti aktyviems

2016 08 13 6:00
Gaudant pokemonus kartais nueinama net iki dešimties kilometrų. theverge.com nuotrauka

Mokslininkai vėl įspėja apie pavojus sveikatai dėl pasyvios gyvensenos, kai ištisas dienas praleidžiame sėdėdami prie darbo stalo. Tačiau dar ne viskas prarasta, jei bent vieną valandą per dieną pavyks būti aktyviems. „BBC News“ pateikė penkis būdus, kaip galima tapti aktyvesniems pernelyg nesistengiant.

Atsipūsk ... ir judėk

Kembridžo universiteto mokslininkai pabrėžė, kad ne tik ilgas sėdėjimas, bet ir kita ilgai nekeičiama kūno padėtis gali kenkti sveikatai. Todėl reguliarios trumpos pertraukėlės, pasak dr. Mike'o Loosemore'o iš Anglijos sporto instituto, yra paprasčiausias būdas paminklinti kojas truputį pasivaikštant. Naudokitės toliausiai pastate esančiu tualetu. Nueikite atsigerti vandens iš geriamojo vandens aparato. Arba padėkite kolegai, ruošiančiam arbatą. Darykite ką nors panašaus bent kartą per valandą. Galimos ir kitos idėjos dirbant biuro aplinkoje. Pavyzdžiui, sudarykite pietų pasivaikščiojimo grupę arba kalbėkite telefonu atsistoję.

Taip pat rekomenduojama lipti laiptais – nesinaudokite keltuvais ar eskalatoriais. Rengti susirinkimus apsieinant be stalų ir kėdžių. Atsižvelgiant į Nacionalinės sveikatos tarnybos (NHS) siūlymus, patariama palikti automobilius stovėjimo aikštelėse šiek tiek toliau nuo prekybos centrų ar darbo vietos, nei įprasta.

Pavedžiok šunį

Šunų savininkai jau gerai žino, kad jų augintinis garantuoja kasdienį pasivaikščiojimą. Tačiau ir neturint šuns yra daug galimybių pasivaikščioti su laikinu draugu, kurio nereikės vėliau parsivesti namo. Greita „Google“ paieška pateikia skubių darbo skelbimų daugelyje miestų visoje Jungtinėje Karalystėje. Jei netoli jūsų darbo vietos reikia kam nors pavedžioti šunį, bus proga truputį pasimankštinti ir... net šiek tiek uždirbti.

Pernai „The Daily Telegraph“ pranešė, kad už šuns vedžiojimą galima gauti vidutiniškai 11,5 svaro sterlingų per valandą. Atminkite, kad vidutinis žmogus sudegina apie 140 kalorijų per spartų pasivaikščiojimą, todėl ne tik finansiškai jums tai naudinga.

Ieškok pokemonų

Sparčiai plintantis papildytos realybės žaidimas „Pokemon Go“, be abejo, skatina žmones judėti, nors ir atitraukia nuo treniruočių. Žaidimą jau parsisiuntė milijonai vartotojų, pasiryžusių realaus gyvenimo vietose medžioti virtualius monstrus. Gaudant pokemoną deginamos kalorijos, kartais nueinama net iki dešimties kilometrų.

Žaidimas toks populiarus, kad gyvūnų prieglaudos Amerikoje ragina vartotojus žaidžiant pavedžioti šunis. Viena Indianos gyvūnų prieglauda įdėjo skelbimą į savo svetainę, kad ieško „Pokemon Go“ žaidėjų savanoriauti – pavedžioti prieglaudos šunis, kol žais.

Teksaso A&M slaugos kolegijos dėstytojas Mattas Hoffmanas kalbėjo apie žaidimo naudą sveikatai. „Nėra abejonių, kad judu daugiau, kai žaidžiu, ir dėl to labai džiaugiuosi“, – sakė jis.

Ieškok įkvėpimo

Pasivaikščiojimas pėsčiomis mieste gėrintis daugybe įžymybių – pripažintas laisvalaikio leidimo būdas, dažnai giriamas dėl gebėjimo įkvėpti. Leiskite būti įkvėpti, pavyzdžiui, dviejų moterų rašytojų, kurias skiria šimtmetis, literatūros.

Iš Niujorko kilusi amerikietė Lauren Elkin gvildena „klajojančių moterų“ temą šią vasarą išleistoje knygoje „Flaneuse“ ir teigia, kad atėjo laikas moteriškam atitikmeniui „flaneur“ – paryžietiškos kilmės terminui, apibūdinančiam po miestą vaikštinėjantį ir stebintį vyrą. Knygoje pažymima, kad Virginia Woolf, tikroji Kensingtono gyventoja, visa tai darė savo klestėjimo laikotarpiu prieš šimtą metų.

V. Woolf rašė savo esė „Street Haunting“: „Kai užeina noras paklajoti gatvėmis... atsistoję sakome: „ Iš tikrųjų turiu nusipirkti pieštuką“, nes tokia priedanga pateisina galimybę saugiai mėgautis didžiausiu miesto gyvenimo malonumu žiemą – klajoti Londono gatvėmis.“

Tiesą sakant, ji yra viena iš daugelio rašytojų, kurie pasisakė už betikslį vaikščiojimą dėl įkvėpimo. Tarp tokių buvo ir Williamas Wordsworthas, ir Charlesas Dickensas.

Bent pasirąžykite!

Jei tikrai negalite padaryti nieko, kas buvo išvardyta, tada bent jau pasirąžykite sėdėdami prie darbo stalo. Keli gilūs įkvėpimai ir pasirąžymas pagerins kraujo apytaką bei padės atsikratyti snaudulio.

Kojų, kaklo ir rankų tempimas taip pat padės, tačiau ne mažiau svarbu įsitikinti, ar taisyklingai sėdite savo darbo vietoje. Tinkamai sureguliuota kėdė leis neapkrauti apatinės nugaros dalies, ir jūsų kompiuterio ekranas turėtų būti akių lygyje.

Parengė MILDA KNIEŽAITĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"