TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Prieš operaciją - paciento maratonas dėl priemokos

2011 04 05 0:00
Į ligoninę operacijai atsigulęs pacientas nesitikėjo papildomų rūpesčių prieš pat operaciją.
Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Likus keliolikai minučių iki rimtos operacijos ligonis buvo pasiųstas primokėti už anesteziologo skirtus vaistus. Į operaciją vėlavusio paciento vargai gydymo įstaigos vadovams - nė motais.

LŽ pašnekovo (pavardė redakcijai žinoma) operacija Vilniaus greitosios pagalbos universitetinėje ligoninėje (VGPUL) buvo numatyta šių metų vasario 14 dieną 9 valandą ryto. Tai buvo planinė operacija, tad į ligoninę pusamžį perkopęs vyriškis atsigulė prieš dvi dienas, vasario 12-ąją.

"Anesteziologas mane aplankė likus tik 20-15 minučių iki operacijos. Užtruko kokias 5-7 minutes. Jis iš karto pasakė, kad reikės nueiti į 15 kabinetą ir primokėti už skausmo malšinamuosius vaistus "Bupivak spinal" bei išdavė mokamų paslaugų kainų skirtumų apskaičiavimo lapelį", - pasakojo vyras, vos spėjęs į operaciją dėl 6 litų 30 centų priemokos.

Anot LŽ pašnekovo, jam nė nebuvo pasiūlyti valstybės apmokami nemokami medikamentai. "Apie tai manęs net neinformavo. Gal ir nebūčiau galėjęs gerai suvokti, ko reikia, ko ne - juk jau gulėjau nusiteikęs operacijai. Išgirdęs, kad reikės dar kažkur eiti, kad primokėčiau už vaistus, labai nustebau", - pasakojo vilnietis.

Bėgiojo drebančia širdimi

Jam teko bėgti laiptais žemyn per kelis aukštus. "Baiminausi, kad nespėsiu. Buvau susinervinęs, - juk man tai buvo pirma operacija per 64 metus. Ėmė virpėti širdis, jaudinausi, kad pernelyg pakilus spaudimui (LŽ pašnekovo jis yra padidintas) negalės manęs operuoti", - prisiminė vilnietis.

Susirado VGPUL buhalteriją, tačiau mokamų paslaugų kainų skirtumų apmokėjimo lapelį pamačiusi buhalterė pareiškė negalinti jo apskaičiuoti, mat neužrašytas ligos istorijos numeris. Buhalterė skambino į skyrių - vėl užtruko, kol surado gydytoją ir sužinojo tai, ko pageidavo. Susimokėti reikėjo kitur - kasoje. Nuskubėjęs ten pacientas pamatė gal keturis laukiančius likimo draugus. Atstovėjo eilę. Anesteziologo netikėtai užkluptas dėl priemokos teturėjo 200 litų kupiūrą. Padavęs ją vyras išgirdo kasininkės atsakymą: "Neturiu grąžos." Jau ketino bėgti į vaistinę išsikeisti pinigų, bet išgirdusi, kad 9 valandą jam numatyta operacija, kasininkė grąžos rado. Kasos aparato išspausdintame čekyje liko užfiksuotas laikas: 8 valandos 54 minutės, - 6 minutės iki numatytos operacijos pradžios. "Tekinas vėl skubėjau ilgu koridoriumi ir pamačiau priešais atlekiantį mano chirurgą. Atbėgau į savo palatą ir mane tučtuojau išvežė. Pamačiau, kad laikrodis rodė 10 minučių po 9 valandos, operacinėje jau visi laukė pasirengę", - prisiminė vilnietis.

"Bent būtų iš anksto įspėję, kad reikės susimokėti tą skirtumą, - juk operacija planinė, ne staiga jos prireikė. Būčiau paprašęs artimųjų, kad ateitų, turėtų pinigų. Mačiau, kaip prieš operaciją siuntė primokėti ir kitus mano palatoje gulėjusius pacientus - iš anksto neperspėti žmonės irgi buvo nustebinti. Be to, juk laukiant operacijos nes tas galvoje", - sakė nemalonių įspūdžių ligoninėje patyręs pacientas.

Viskas gerai

LŽ paskambino VGPUL direktoriaus pavaduotojui medicinai Tomui Saladžiui. Išklausęs situaciją, jis priminė Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) nuostatą: esą tai, kad paciento pageidavimu jam tenka primokėti, reglamentuota sveikatos apsaugos ministro įsakymu. "Man irgi, kaip vienam ligoninės vadovų patiktų, jei žmogui nereikėtų primokėti", - pridūrė.

Taip tai taip, bet LŽ šnekintam istorijos herojui ne tie 6 litukai svarbiausia (anot jo, ir primokėti jis nepageidavo), o nepagarbus požiūris į pacientą.

"Ar normalu, kad žmogus siuntinėjamas primokėti už vaistus likus vos keletui minučių iki operacijos? Ar negalima padaryti taip, kad būtų patogiau pacientui?" - teiravomės vieno ligoninės vadovų.

"Kokia problema? Žmogus išoperuotas, vadinasi, viskas gerai", - nukirto T.Saladis.

"O jei būtumėte pacientas ir jums tektų taip bėgioti?" - "Pirmiausia pasižiūrėčiau, kas parašyta tame lapuke, ir nuspręsčiau", - sakė VGPUL direktoriaus pavaduotojas medicinai.

Kratėsi vertinimų

Sveikatos apsaugos ministro patarėjas Remigijus Bielinskas vengė bet kokių situacijos vertinimų. Jo teigimu, minėtas pacientas pirmiausia turėtų kreiptis į Valstybinio medicininio audito inspekciją ir tik tada, atlikus tyrimą, būsią galima spręsti dėl ligoninės veiksmų.

"Tačiau žvelgiant žmogiškai tokia situacija yra nenormali. Tvarkos, pagal kurią žmogus turi susimokėti paskutinę akimirką prieš operaciją, neturėtų būti. Bet tokią tvarką rengia ir tvirtina pačios gydymo įstaigos, ne ministerija. Todėl įstaigų vadovai ir turėtų įvertinti minėto žmogaus skundą", - tepasakė R.Bielinskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"