TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Probiotikai gali padidinti vitamino D kiekį organizme

2013 06 18 10:46
Reuters/Scanpix nuotrauka

Kasdien vartojant tam tikrą gerųjų bakterijų probiotikų padermę, vitamino D kiekis žmogaus organizme gali padidėti ketvirtadaliu, rodo Kanados mokslininkų atliktas tyrimas.

Kontroliuojamam klinikiniam tyrimui buvo naudojama probiotiko Lactobacillus reuteri padermė NCIMB 30242. Tyrimo ataskaitą paskelbė JAV endokrinologų draugijos žurnalas „The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism“.

Tyrimo vadovas dr. Mitchell Jones iš Monrealio McGill universiteto ir jo kolegos išnagrinėjo 127-nių sveikų asmenų duomenis iš gydymo įstaigų Čekijoje. Devynias savaites tiriamieji vartojo placebą arba probiotikus L. reuteri NCIMB 30242.

Nenustatyta, kad sirtųsi, kaip vienos ar kitos grupės nariai įsisavino vitaminus A, E ar beta karotiną, tačiau probiotikų gavusieji vitaminą D įsisavino 25,5 proc. geriau.

Šis tyrimas yra pirmasis, kuris parodė, jog probiotikų papildai gali padidinti vadinamojo saulės vitamino kiekį žmogaus organizme, praneša nutraingredients.com. Žmogaus oda vitaminą D sintetina tiesioginiuose saulės spinduliuose, jo gaunama ir su tam tikrais maisto produktais.

Mokslininkai pažymi, kad nepakankamas vitamino D kiekis organizme gali lemti osteoporozę, rachitą, širdies ligas, diabetą ir vėžį, susilpnėja imuninė sistema.

Vyresniojo amžiaus žmonės, ypač gyvenantys šiaurinėse platumose, retai gauna pakankamai saulės ir turi vartoti papildus. Vitamino D turi riebiosios šaltųjų vandenų žuvys kaip lašišos, skumbrės ir silkės, taip pat žuvų taukai ir kiaušinio trynys.

Mokslininkai nesutaria, kiek per dieną žmogus turi gauti vitamino D. Lietuvoje, kaip ir visoje Europos Sąjungoje, rekomenduojama vitamino D paros norma yra 5 mikrogramai, o Jungtinėse Amerikos Valstijose - nuo 5 iki 15 mikrogamų priklausomai nuo amžiaus grupės ir kitų faktorių.

Tačiau vis daugėja duomenų, kad vitamino D turi būti vartojama daugiau, kai kurie mokslininkai mano, kad nuo 25 iki 50 mikrogramų per dieną.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"