TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Psichologas Olegas Lapinas: 5 faktai apie įkvėpimą

2012 04 05 0:00

Daugelis menininkų bei verslininkų nuolatos ieško įkvėpimo šaltinio, nors pasak psichoterapeuto Olego Lapino, įkvėpimas negali būti dirbtinai sužadinamas jokiomis išorinėmis priemonėmis.

Kartu su menininkais bei verslininkais antrojo mados ir stiliaus centro „Europa“ leidžiamo žurnalo „MAGic“ kūrime dalyvavusio psichoterapeuto teigimu, įkvėpimas – pakankamai retas svečias. „Tai nėra logiškai prognozuojamas dalykas. Gamta pasirūpino, kad įkvėpimas nebūtų nuolatinė būsena, nes atima daug smegenų resursų“, – aiškino psichoterapeutas. Apimti įkvėpimo žmonės gali kurti šviesius, gražius ir gerus dalykus, nebijo rizikuoti, tačiau jam praėjus prasideda savotiškas nuopuolis – gali būti sunku daryti netgi kasdienius darbus.

Įkvėpimas susijęs su dinamišku mąstymu, negatyvių prielaidų nebuvimu, drąsa, tad dažniau jis aplanko jaunesnio amžiaus žmones. Vyresnieji dažniau yra linkę tęsti tai, ką pradėję, užuot ėmęsi naujos veiklos. „Žinoma, yra tokių, kurie visą gyvenimą išlieka jauni, pavyzdžiui, tokie verslininkai kaip Henry Fordas, Waltas Disney, Billas Gatesas“, – teigia O. Lapinas.

Kūrybiškas žvilgsnis į kasdienybę yra vienas pagrindinių sėkmės įrankių tiek mene, tiek versle. „Vienas verslininkas daug kartų važiavo pro aplūžusį reklamos stendą Vilniuje, kurį kasdien pravažiuoja daugybė žmonių. Tačiau tik jis pastebėjo, kad stendas stovi labai geroje vietoje ir jį įsigijo. Po metų verslininkas turėjo tiek reklamos užsakymų, kad galėjo nusipirkti naują prabangų automobilį. Tai ir yra verslo kūryba – pamatyti tai, ko niekas nepastebi, ir iš to gauti naudos“, – sako O. Lapinas.

Visgi psichologas atkreipia dėmesį, kad kalbant apie įkvėpimą versle, pinigai kaip motyvuojanti jėga yra svarbūs tik tol, kol jų neuždirbama pakankamai. Vėliau motyvacija priklauso nuo pačios veiklos – žmogus laimingiausias jaučiasi tuomet, kai daro tai, ką sugeba ir kas patinka. Psichologo nuomonei pritaria ir prekybos centro „Europa“ leidžiamo žurnalo kūrime taip pat dalyvavęs bendrovės „Burda Moden salonas“ savininkas Vladimiras Babičius: „Mano manymu, įmonė turi būti kaip šeima. Kiekvienas darbuotojas turi galvoti, ką gera gali įnešti į įmonės veiklą. Šis požiūris priklauso ne tik nuo atlygio. Svarbiausia – kalbėtis su darbuotojais, aptarti įmonės procesus, kitaip tariant – aktyviai įtraukti juos į bendrovės veiklą“.

Įkvėpimas negali būti dirbtinai sužadintas. Tai liudija ir dizainerės Eglės Žiemytės, kuriančios drabužius prekės ženklui D.EFECT: „Mane gali įkvėpti viskas: kiti dizaineriai, negatyvūs ar pozityvūs gyvenimo potyriai, kelionės. Mintis gali šauti tiesiog pietų metu. Specialiai šio jausmo neskatinu“, – sako dizainerė, teigianti, kad apleidus įkvėpimui dažniausiai imasi paprastos veiklos – gamina valgyti, tvarko kambarius. Anot O. Lapino, jį sužadinti galima tik tam tikrose srityse: seksualiniam gyvenimui pagyvinti gali būti vartojami afrodiziakai, kuriama intymi aplinka, o pirkėjus geisti tam tikro daikto ar paslaugos įkvėpti gali profesionaliai suplanuota rinkodara.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"