TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Šalti orai – ar žinome, kaip apsaugoti sveikatą?

2014 01 30 15:37
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena, kad esant šaltam orui būtina pasirūpinti savo ir artimųjų sveikata. Šaltis pavojingas visiems, tačiau ypatingą dėmesį reiktų atkreipti vyresnio amžiaus žmonėms, sergantys širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis.

Taip pat jautresni šalčiui yra kūdikiai, vaikai, paaugliai, lėtinėmis ligomis sergantys, vartojantys tam tikrus vaistus, socialiai remtini, vartojantys alkoholį, narkotikus žmonės, imigrantai, asmenys su protiniais sutrikimais ir benamiai.

Šaltuoju metų laiku prieš išeinant į lauką rekomenduojama pasidomėti vėjo žvarbumo prognoze. Pučiant vėjui jaučiama kur kas žemesnė temperatūra negu iš tikrųjų yra. Ilgesnį laiką būnant lauke net vidutinio žvarbumo vėjas gali būti pavojingas sveikatai. Šaltis gali sukelti hipotermiją ir nušalimą. Ilgesnį laiką leidžiant lauke nereikėtų ignoruoti atsiradusio drebulio – tai pirmasis svarbus signalas, kad kūnas praranda šilumą. Atsižvelgiant į prognozuojamą vėjo žvarbumą prieš išeinant į lauką reikėtų pasirinkti tinkamą aprangą.

Patarimai esant šaltiems orams:

• Planuokite savo veiklą atsižvelgdami į oro sąlygas (temperatūrą, vėjo žvarbumą, snygį).

• Nelieskite šaltų objektų plikomis rankomis. Nesiremkite į metalinius daiktus, transporto priemones.

• Saugokite nepridengtas kūno vietas nuo nušalimų, kai temperatūra yra žemesnė nei –10 °C. Prieš eidami į lauką atvirus odos plotus patepkite riebiu kremu, kurio sudėtyje nėra vandens.

• Reguliariai gerkite vandens, nes šaltis skatina dehidrataciją.

• Valgykite pakankamai, nesilaikykite dietų. Maistas turėtų būti kaloringas, nes organizmas dirba daugiau nei įprastai stengdamasis palaikyti stabilią kūno temperatūrą.

• Venkite alkoholio, nes jis padidina hipotermijos riziką. Tai pat nerekomenduojama vartoti daug kofeino turinčių produktų ar rūkyti, nes tai skatina organizmą greičiau prarasti šilumą.

• Pasireiškus pirmiems kvėpavimo takų infekcijos požymiams, venkite kūno atšalimo.

• Pagal oro temperatūrą bei planuojamą veiklą pasirinkite tinkamus drabužius, kad nebūtų šalta, bet kad ir neperkaistumėte. Pasyvi veikla reikalauja šiltesnių drabužių.

• Saugokitės, kad drabužiai nesudrėktų. Taip įvykus, persirenkite sausais, nes drėgni drabužiai atšaldo kūną.

• Ypač svarbu tinkamai apsaugoti pėdas, plaštakas ir galvą. Esant šaltam orui būtina dėvėti kepurę, nes daugiausia šilumos netenkama per galvą. Venkite pirštuotų pirštinių, siauros avalynės ir sintetinių drabužių. Tinkamiausi yra vilnoniai ir medvilniniai, nes tokie sulaiko daugiau šilumos.

• Pasirūpinkite, kad automobilyje būtų antklodžių.

• Namuose taip pat svarbu dėvėti tinkamus drabužius.

• Venkite didelio fizinio krūvio, nesiimkite jokių sunkių darbų šaltyje, ypač jei sergate širdies ir kraujagyslių ligomis, nes šaltis papildomai apkrauna širdį.

• Atpažinkite pirmuosius nušalimo požymius: nemalonūs viso kūno šalčio pojūčiai, šalti rankų ir kojų pirštai, drebulys, rankų ir kojų pirštų skausmas, jų tirpimas, blyškios dėmės ant veido ir kitų odos sričių. Juos pajutus rekomenduojama esant galimybei ieškoti pastogės.

Straipsnį pagal Pasaulio sveikatos organizacijos ir Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos rekomendacijas parengė Aplinkos sveikatos skyriaus Visuomenės sveikatos administratorė Olita Rusickaitė

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"