TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Saugokimės vėžio: 5 vasariški patarimai vyrams

2015 07 27 10:12
zwallpix.com nuotrauka

Prostatos vėžys – dažniausia vyrų onkologinė liga Lietuvoje, kankinanti tūkstančius lietuvių. Kasmet nuo jos miršta 400-500 vyrų. Vaisto nuo šios ligos kol kas nėra, todėl, perspėja ekspertai, rimtai rūpintis prostata reikia pradėti kuo anksčiau, nelaukiant pirmųjų simptomų. Vasara – puikus metas startui. 

Medicinos diagnostikos paslaugas visoje Lietuvoje teikiančių diagnostikos centrų tinklo „Affidea Lietuva“ specialistai pristato 5 vasariškų patarimų, padėsiančių vyrams apsaugoti prostatą nuo tykančio pavojaus, sąrašą.

1. Pats pasirinkite atostogų sportą. Fizinis aktyvumas ne tik pagerins savijautą, bet ir padės apsisaugoti nuo prostatos vėžio. Vasaros metu ir rudens pradžioje specialistai rekomenduoja sporto užsiėmimus perkelti į lauką ir kuo daugiau laiko leisti gryname ore – pavyzdžiui, bėgioti, važinėti dviračiu, paplūdimyje žaisti tinklinį. Trumpai tariant, pasirinkite aktyvumo formą pagal savo skonį. Be to, net ir nesportuodami venkite per ilgai užsisėdėti vienoje vietoje – tai skatina pernelyg intensyvią prostatos kraujotaką ir jai kenkia.

2. Valgykite sezoninius vaisius ir daržoves. Tinkama mityba – vienas geriausių vaistų nuo prostatos ligų. Vasarą svarbu paįvairinti maisto racioną šviežiais sezoniniais produktais, šiuo metų laiku sukaupusiais daugiausiai naudingų medžiagų. Valgykite daugiau sodo vaisių ir daržovių, ypač pomidorų, kuriuose gausu likopeno, slopinančio vėžinių ląstelių mutaciją. Labai svarbūs cheminiai elementai, kurių vyrai privalo gauti su maistu – cinkas ir selenas, skatinantys vyriškų hormonų gamybą. Cinko esama jūros gėrybėse, riešutuose, moliūgų ir sezamų sėklose, jautienoje, seleno – kviečiuose, grybuose.

3. Venkite kepto maisto ir sočiųjų riebalų. Kepto ir aštraus maisto, taip pat daug sočiųjų riebalų turinčio maisto, pavyzdžiui, riebios mėsos, specialistai vyrams rekomenduoja vartoti su saiku dėl kelių priežasčių. Šiltuoju metų sezonu dažniau nei įprastai organizuojamos iškylos gamtoje, piknikai, grilio vakarėliai su draugais neretai ne tik sutrikdo virškinimo sistemos veiklą, bet papildomai apkrauna kitus organus, taip pat ir prostatą. Atostogų metu taip pat rekomenduojama rasti laiko ir keisti pusryčių valgymo įpročius: vartoti mažiau pieno produktų bei kiaušinių. Tyrimai rodo, kad vyrams, suvalgantiems daugiau negu 2,5 kiaušinio per savaitę, egzistuoja 80 proc. didesnė tikimybė susirgti prostatos vėžiu.

4. Rūpinkitės higiena ir tolimoje kelionėje. Vasaros kelionės bei laisvalaikio užsiėmimai dažnai riboja poilsiautojų galimybes palaikyti įprastą asmens higieną, bet specialistai pabrėžia, kad šiuolaikinės higienos priemonės leidžia patogiai bent neilgą laiką rūpintis kasdiene švara net keliaujant be patogumų. Taip pat vyrams rekomenduojama vasarą daug dėmesio skirti natūralių audinių rūbams ir apatiniams bei vengti siaurų drabužių – pernelyg varžantys rūbai, pavyzdžiui, džinsai, neigiamai veikia prostatą.

5. Atostogų metu raskite laiko vizitui pas gydytoją. Sulaukę 40 metų amžiaus vyrai turėtų kasmet lankytis pas gydytojus, kurie nuodugniai ištyrę informuos apie riziką susirgti prostatos vėžiu. Šiuolaikiniai diagnostikos centrai taiko neinvazinės diagnostikos metodą, ištirdami prostatą magnetinio rezonanso tomografu, todėl šio tyrimo metu pacientas nepatiria jokio diskomforto. Nustačius ligą, jei tai padaroma laiku, daugeliui vyrų gydymas vyksta sėkmingai. Todėl svarbu nelaukti, ypač pajutus įspėjamuosius simptomus – pradėjus šlapintis skausmingai ar labai dažnai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"