Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
ŠEIMA IR SVEIKATA

Savaitgalį laukia karščiai: kaip ištverti

 
2015 06 10 16:00
Karštomis dienomis svarbu įsiklausyti į savo organizmo poreikius ir laikytis rekomendacijų, kurios padės geriau jaustis, išlikti darbingiems bei išvengti rimtesnių problemų.
Karštomis dienomis svarbu įsiklausyti į savo organizmo poreikius ir laikytis rekomendacijų, kurios padės geriau jaustis, išlikti darbingiems bei išvengti rimtesnių problemų. LŽ archyvo nuotrauka

Sinoptikai praneša, kad savaitgalį temperatūra kai kur sieks 30-31 laipsnį karščio.

Karštis gali paveikti kiekvieno žmogaus sveikatą, bet ypač jautrūs yra kūdikiai ir vaikai iki 4 metų amžiaus, 65 metų amžiaus ir vyresni žmonės, asmenys, turintys antsvorio, dirbantys sunkų fizinį darbą, sergantys įvairiomis ligomis (endokrininėmis, inkstų, širdies kraujagyslių).

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena, kad per karščius galima nukentėti dėl nudegimų, šilumos smūgio, saulės smūgio, hipoksijos (deguonies bado), ir ragina nebūti abejingiems savo ir artimųjų sveikatai. Koks karštis pavojingas sveikatai?

Žmonės karštį toleruoja skirtingai, todėl tiksliai pasakyti, kokia temperatūra gali būti pavojinga, negalima. Realiai jaučiamą oro temperatūrą parodo karščio indeksas, kurio dydis priklauso nuo oro temperatūros ir santykinio drėgnumo.

Kaip ištverti alinantį karštį?

* Uždarykite langus ir užtraukite užuolaidas. Kai kieme labai karšta, atidarius langus karštas oras pateks į vidų. Geriausia langus atidaryti vėlai vakare ir palikite per naktį, o ryte - vėl uždarykite. Jeigu jūsų langai nėra atsisukę į šiaurę, užtraukite užuolaidas, kad saulė neprikaitintų patalpos.

* Valgykite šaltą maistą. Šaltas maistas ir gėrimai atvėsina kūną. Tačiau venkite riebaus ar sunkiai virškinamo maisto.

* Valgykite aštrų maistą. Aštrus maistas skatina prakaitavimą, o prakaitavimas vėsina kūną.

* Negerkite alaus ir kavos. Kofeinas ir alkoholis skatina dehidrataciją. Gerkite kuo daugiau vandens.

* Dėkite šaltus kompresus ant kaklo - nustebsite, kaip greitai atvėsite.

* Atšaldykite savo riešus - venos yra riešuose, tai atvėsins visą kūną.

* Nevėdinkite savęs vėduokle, nes intensyvus rankos mojavimas sunaudoja daug energijos, o vos tik nustosite vėdintis, pasidarys dar karščiau.

* Dėvėkite šviesius, laisvus, natūralaus audinio, gerai praleidžiančius prakaitą drabužius. Vengti drabužių iš sintetinių audinių. Galvą dengti skrybėlaite ar kitu galvos apdangalu, galima naudoti skėtį. Teptis apsauginiu kremu nuo saulės.

* Kuo mažiau judėkite kieme. Nedarykite staigių ir energingų judesių, kuo ramesni bus jūsų judesiai, tuo jums bus vėsiau.

* Nepalikite vaikų vienų automobiliuose. Mašinos labai greitai įkaista, todėl vaikus gali ištikti šilumos smūgis. Patikrinkite, ar vaikiškos sėdynės paviršius bei saugos diržai nėra per karšti, kad vaikas nenusidegintų. Apie tai lzinios.lt plačiau rašė čia.

Svarbu įsiklausyti į savo organizmo poreikius ir laikytis rekomendacijų, kurios padės geriau jaustis, išlikti darbingiems karštą dieną bei išvengti rimtesnių problemų.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"