TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Slauga namuose – greitesnis būdas pasveikti?

2013 02 20 9:17
AFP/Scanpix nuotrauka

Ne tik turintys žinių apie ilgalaikę slaugą, bet ir nežinantys nuo ko pradėti, pasiryžta prižiūrėti artimąjį namuose. Ką reikia žinoti pradedantiesiems ir ko, galbūt, dar nežino turintys patirties?

Namų aplinka gydo

Jei paklaustumėte artimųjų, kur jie norėtų būti slaugomi, tikriausiai dauguma atsakytų vienodai – namuose. Juk sakoma – „gydo net namų sienos“. Psichologai patvirtina, kad ligoniui labai svarbi jį supanti aplinka, kuri suteikia jaukumo ir ramybės. Jei nėra galimybių slaugyti ligonio jo namuose, puiki alternatyva – jūsų namai. Prieš atsiveždami artimąjį slaugyti į savo namus – sukurkite artimą jam aplinką: pasirūpinkite jam brangiomis nuotraukomis, atvežkite jo antklodę ar kitą mielą daiktą.

Iššūkis – emocinė pusiausvyra

Turite žinoti, kad slaugymo laikotarpiu sergantysis yra emociškai jautrus. Nenustebkite, jei iš anksčiau buvusio geros nuotaikos ir visad malonaus – ligonis tapo surūgėliu pesimistu, ir priešingai.  

Dažnai pamirštama ir slaugančiojo psichologinė būklė. Keletas patarimų, padėsiančių normalizuoti emocinę pusiausvyrą:

  • Pusryčiams gerkite šviežių apelsinų sulčių. Jose esantis vitaminas C ir kitos naudingos medžiagos slopina streso hormonų veiklą.

  • Valgykite maistą, kuriame gausu B grupės vitaminų, kalio, cinko, magnio, seleno ir mangano - visos šios medžiagos raminamai veikia nervų sistemą.

  • Daugiau judėkite. Įrodyta, kad įtampai rečiau pasiduoda tie žmonės, kurie kasdien mankštinasi bent po 30 minučių.

  • Staiga susinervinote? Išgerkite stiklinę vandens. Gurkšnokite mažais gurkšneliais, sukoncentravę dėmesį į stiklinės dugną.

  • Jei turite naminių gyvūnų, pažaiskite su jais. Jie labai padeda atsipalaiduoti ir mažina įtampą.

Pusryčiams gerkite šviežių apelsinų sulčių. Jose esantis vitaminas C ir kitos naudingos medžiagos slopina streso hormonų veiklą.

Valgykite maistą, kuriame gausu B grupės vitaminų, kalio, cinko, magnio, seleno ir mangano - visos šios medžiagos raminamai veikia nervų sistemą.

Daugiau judėkite. Įrodyta, kad įtampai rečiau pasiduoda tie žmonės, kurie kasdien mankštinasi bent po 30 minučių.

Staiga susinervinote? Išgerkite stiklinę vandens. Gurkšnokite mažais gurkšneliais, sukoncentravę dėmesį į stiklinės dugną.

Jei turite naminių gyvūnų, pažaiskite su jais. Jie labai padeda atsipalaiduoti ir mažina įtampą.

Nepamirškite, kad sergantįjį nuraminti galite tik pats būdamas ramus: kontroliuokite savo mintis, gestus, kalbėkite tvirtu, bet maloniu balsu.

Kur ieškoti informacijos pasiryžusiems?

Priėmus sprendimą slaugyti namuose, svarbu žinoti, kur ieškoti reikalingos įstatyminės informacijos, medicininių ir psichologinių žinių.

Anot „Camelios“ vaistininkės Martinos Adomavičienės, slaugantieji retai turi reikiamų žinių, todėl dažnai patarimo klausia užsukę būtiniausių priežiūros priemonių į vaistinę: „Sulaukiame klientų klausimų ne tik dėl su slauga susijusių produktų. Jie dažnai teiraujasi, kur kreiptis, kaip slaugyti sunkiai sergantįjį, kaip pritaikyti buitį.“ Pasak vaistininkės, informacijos apie tai išties nepakanka.

„Siūlau pasidomėti gydymo įstaigose vykstančiais edukaciniais mokymais, pasiskaityti specializuotos literatūros. Pavyzdžiui, „Camelios“ vaistinėse neseniai pasirodė knyga „Artimųjų slauga namuose“. Klientai teigia leidinyje randantys naudingų patarimų pradedantiems slaugyti“, – sako „Camelios“ vaistininkė.

Slaugymui reikalingi medikamentai, būtiniausios priežiūros priemonės plonina ir sergančiojo, ir artimųjų pinigines. Todėl nepamirškite išsiaiškinti, ar ligoniui priklauso slaugos išlaidų tikslinės kompensacijos. Jos mokamos tik tais atvejais, kai neįgalieji slaugomi namuose ir atitinka tam tikrus kriterijus. Šiuo klausimu kreipkitės į  jūsų miesto socialinės paramos skyrių.

eurorscg-pr.lt informacija

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"