Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
ŠEIMA IR SVEIKATA

Stiprinti imunitetą padeda ir riešutai

 
2014 10 25 6:00
Riešutuose gausu įvairių organizmui būtinų medžiagų.  LŽ archyvo nuotrauka

Baigiantis rudeniui ir artinantis žiemai vis dažniau jaučiame nuovargį, silpnumą, neretai užklumpa peršalimo ligos. Nors imunitetą stiprinti reikia ištisus metus, šaltuoju sezonu tai ypač aktualu.

Pasak gydytojos dietologės Eglės Kliukaitės, imunitetą silpnina užteršta aplinka, stresas darbe ir namie, netinkami mitybos įpročiai, jis nusilpsta, kai per mažai vartojama vandens ar trūksta poilsio.

Vieni dažniausių simptomų, leidžiančių spėti, kad nusilpo imunitetas, – greitas nuovargis, mieguistumas arba, priešingai, nemigos problemos, galvos skausmas, taip pat dažnos ir ilgai trunkančios, komplikuotos viršutinių kvėpavimo takų ligos.

E. Kliukaitės teigimu, be jau gerai žinomų imuniteto stiprinimo priemonių (citrinų, imbiero, medaus, česnako), labai tinka ir švieži bei džiovinti vaisiai, daržovės, daug baltymų turintys rauginti pieno produktai (kefyras, pasukos, natūralus jogurtas), riešutai, žuvys.

"Dažnai pamirštame, kad, tarkim, riešutai yra vieni geriausių produktų, stiprinančių imunitetą. Jie turi daug vitamino E, pasižyminčio antioksidacinėmis savybėmis, taigi saugo mus nuo laisvųjų radikalų poveikio. Be to, riešutuose gausu gerųjų riebalų – omega-3 riebalų rūgščių, kurių mūsų organizmas negamina. Jie taip pat turi svarbių mineralinių medžiagų – geležies, kalcio, kalio, vario, cinko, magnio, seleno. Tad, užuot užkandžiavus bandelių ar šokolado, verčiau suvalgyti saujelę riešutų", – sakė E. Kliukaitė.

Riešutų savybės

Imunitetą puikiai stiprina bertoletijos, kurios yra įvairių mineralinių medžiagų, vitamino E ir B1 šaltinis. Skandinavijos šalyse šių riešutų daugiausia parduodama būtent šaltuoju metų laiku. O lietuviai dažniausiai renkasi populiarius, seniai pamėgtus riešutus – žemės ar lazdynų.

Kaip pažymėjo E. Kliukaitė, imunitetui stiprinti taip pat tinka kedrinių pinijų riešutai, kuriuose gausu vitaminų A ir C, kalcio, magnio, geležies, kalio. Lazdynų riešutai, pistacijos turi B ir E grupės vitaminų, fosforo, kalio, kalcio, vario, geležies, cinko, magnio, seleno. Rekomenduojami ir migdolai, kuriuose yra vitamino E, antioksidantų, daug kalcio. Tuo metu graikiniuose riešutuose gausu omega-3 riebalų rūgščių, magnio, vario, mangano, cinko, fosforo, vitaminų B1, B2, E. Anakardžio riešutai turi geležies, vario, magnio, seleno, cinko, kalio, folio rūgšties ir vitamino B5.

Atraskime tinkamus produktus

Pasak E. Kliukaitės, nusilpus imunitetui, pirmiausia reikia ieškoti priežasčių, dėl ko taip nutiko.

"Tik radę priežastį, galime spręsti, kurios priemonės labiausiai padeda organizmui. Tačiau būtina nepamiršti, kad imunitetu geriausia rūpintis ne jam nusilpus, o prieš tai. Rekomenduojama aktyviau sportuoti, subalansuoti mitybą, gerti pakankamai skysčių, rasti laiko pailsėti", – aiškino gydytoja dietologė.

Ji pabrėžė, kad labai svarbu rasti savo organizmui tinkamiausių produktų, didinančių atsparumą ligoms.

"Jei žmogui netinka pieno produktai, jų ir nerekomenduojama vartoti. Žinoma, net atradus naudingiausius produktus, juos reikia vartoti saikingai", – apibendrino E. Kliukaitė.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"