TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Šventinė dilema: valgyti ar ne

2015 12 24 13:58
Reuters/Scanpix nuotrauka

Šaltuoju metų laiku iš esmės keisti savo mitybos raciono nereikėtų, svarbiausia, kad jame būtų visų pagrindinių grupių maisto produktų.

Centro poliklinikos dietologė Eugenija Časaitytė sako, kad galioja tos pačios rekomendacijos: reikėtų vadovautis maisto pasirinkimo piramide ir naudotis pasikeitusia maisto produktų įvairove – juk esame priklausomi nuo sezoniškumo. Vasarą galbūt daugiau valgome pomidorų, agurkų, tačiau visais metų laikais reiktų nepamiršti ir kitų daržovių: morkų, kopūstų, burokėlių, griežčių, ropinių daržovių. Žiemą nepamirškime ir puikiųjų raugintų kopūstų. Nemanau, kad koks nors produktas tam tikru sezonu turėtų pakeisti vaisius ar daržoves. Šaltuoju periodu kalorijų tankis gali būti šiek tiek didesnis. Žiemą galime rinktis šiek tiek riebesnį maistą.

Žiemą pakelti kūno temperatūrą galime vartodami kai kuriuos aštrius prieskonius, kurie plečia kraujagysles. Vis dėlto šaltu oru kad ir valgysime daugiau imbiero, niekas negarantuos, kad neperšalsime. Kaip ir vartodami tik biologiškai aktyvių medžiagų turinčius žuvų taukus, valgydami riebią žuvį, brokolius, braziliškus riešutus ar mėlynuosius svogūnus, kurie minimi tarp produktų, stiprinančių imunitetą.

„Adventas pirmiausiai yra susikaupimo, apmąstymų bei apsivalymo laikas. Adventiškas pasninkas neturėtų būti badavimo laikas. Neretai, stengdamiesi laikytis senųjų tradicijų, imame jas suvokti iškreiptai. Pasninkaujame per Adventą, labai ribojame maisto kiekius, o per paskutinę pasninko dieną – Kūčias neretas iš mūsų persivalgome. Netgi jei sąžiningai laikėtės pasninko, nepersivalgėte, nemanykite, kad po to galima labai atsipalaiduoti, nes organizmas, įpratęs prie mažesnio maisto kiekio, sunkiau susidoroja su didesne maisto gausa. Jei organizmas kelis kartus pajunta alkį, tai kitą kartą jis pradeda kaupti riebalų atsargas ir po pasninko buvęs antsvoris gali dar labiau padidėti. Todėl jokiu būdu negalima pasninko sutapatinti su badavimu“, – sako dietologė.

Vadovautis sveikos mitybos taisyklėmis turėtume ištisus metus. Kelios iš jų – tai saikas ir įvairovė.

„Suprantama, sunku suvalgyti nedaug, kai akys mato pilną patiekalų stalą. Todėl Kūčių dieną, reiktų maitintis įprastai, papusryčiauti, suvalgyti kiek mažesnę pietų porciją, tam, kad vakare išvengtume persivalgymo. Maistą kramtykite neskubėdami, daug kartų, tada greičiau pajuntamas sotumo jausmas. Nepamirškime gerti ir skysčių“, – pataria E. Časaitytė.

Žmogui kasdien būtina suvalgyti grūdų ir duonos gaminių, daržovių, vaisių, pieno ir jo produktų, mėsos. Kadangi Advento metu ir per Kūčių vakarienę nevalgome pieno ir mėsos, juos reikia pakeisti atitinkamu ankštinių daržovių, riešutų, sėklų kiekiu.

E. Časaitytė nepataria pasninkauti besilaukiančioms kūdikio moterims, vaikams, dirbantiems sunkų fizinį darbą, onkologine liga sergantiems asmenims.

Jei žmogaus organizmas sveikas – nėra jokio reikalo atsisakyti kurio nors maisto produkto, ir badauti dėl to, kad taip priimta pagal tradicijas. Nebūtina atsisakyti kad ir mėsos, tik jos kiekiai neturi būti labai dideli, bet keletą dienų per savaitę galime jos iš vis nevalgyti.

Tačiau nėra „viskas taip blogai“. Pasninkas gali tapti puikia proga pradėti sveikai gyventi, laikytis pagrindinių sveikos mitybos taisyklių – valgyti kuo daugiau daržovių, grūdinių, ankštinių daržovių, riboti gyvūninės kilmės maisto produktus.

Svarbiausia: valgyti dėmesingai, sąmoningai, jei kilo sotumo pojūtis, liautis valgius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"