TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Tinkami pusryčiai lemia dienos sėkmę

2012 11 20 9:32
Vienas geriausių variantų pusryčiams - košė su šaldytomis uogomis. /LŽ archyvo nuotrauka

Visaverčiai pusryčiai yra protinės ir fizinės energijos šaltinis gerai pradėti dieną. Tad kokie jie turėtų būti? 

Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto (NMVRVI) specialistai primena, kad racionaliausias yra toks valgymo režimas, kai per pusryčius ir pietus žmogaus gauna daugiau nei du trečdalius paros raciono kalorijų, o per vakarienę - mažiau nei trečdalį. Maitinimosi laikas gali būti įvairus, tačiau rekomenduojama, kad tarp pusryčių, pietų ir vakarienės būtų 5-6 valandos. Valgant 3 kartus per dieną pusryčiai turėtų sudaryti 30 proc. dienos energinės vertės, o valgant 4 kartus per dieną - 25 proc., t. y. vidutiniškai 400-500 kalorijų.

2011 metais Didžiojoje Britanijoje buvo atliktas tyrimas, kuriuo siekta nustatyti pusryčių įtaką tolesnei dienos sėkmei. Tyrimo duomenys parodė, kad valgantys pusryčius žmonės (62 proc. tyrimo dalyvių pusryčiams rinkosi grūdinius patiekalus) jaučia mažiau įtampos darbe, rečiau patiria nelaimingų atsitikimų ir sveikatos sutrikimų darbe. Tuo metu žmonės, kurie nepusryčiauja, bet užkandžiauja traškučių ar sausainių, gerokai dažniau patiria streso ir nelaimingų atsitikimų darbe.

Nors kiekviena tauta turi savo nacionalinius pusryčius (pavyzdžiui, prancūzai valgo prancūzišką ragelį, sviesto, džemo, kiaušinį ir kavos; anglai mėgaujasi kiaušinienę su šonine, skrudinta duona, dešrelėmis ir daržovėmis), svarbu, kad pusryčiai būtų maistingi ir suteiktų energijos visai dienai.

Dažniausiai pasigaminti pusryčiams turime nedaug laiko, bet labai svarbu, kad jie būtų skanūs ir sveiki. NMVRVI specialistai pataria, į ką reikėtų atkreipti dėmesį.

* Puikus pasirinkimas pusryčiams - košės! Galima rinktis avižų, miežių ar grikių košę. Lietuvos gyventojai su maistu gauna per mažai skaidulinių medžiagų. Per pusryčius turėtume gauti ketvirtadalį šių medžiagų paros normos. Todėl ir tinka įvairios košės, kuriose gausu ne tik skaidulų, bet ir mineralų, vitaminų, augalinių baltymų, sudėtingųjų angliavandenių. Norėdami mažiau kaloringo maisto, košę virkite ne piene, o vandenyje, atsisakykite sviesto ar uogienės. Jei gardinate košę druska, vartokite ją saikingai.

* Jei per pusryčius renkatės sumuštinius, jiems naudokite nesijotų miltų duoną arba duoną su grūdais. Tokioje duonoje daugiau maistinių skaidulų. Sviesto, tepaus riebalų mišinio ar margarino vartokite saikingai, o ant griežinėlio sūrio ar dešros uždėkite griežinėlį šviežio agurko ar pomidoro.

* Pieno produktų mėgėjai neturėtų atsisakyti varškės. Tačiau ją geriau gardinti ne uogiene ar džemu, o šaldytomis uogomis - jose išlikę daugiau organizmui naudingų vitaminų. Varškę galima pagardinti mėgstamu jogurtu.

* Pusryčiams tinka virti ar kepti kiaušiniai. Juose yra gausu baltymų, mineralinių medžiagų, vitaminų A, D ir B2. Kiaušinius galima pagardinti įvairiomis daržovėmis: svogūnais, špinatais, paprikomis. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad kiaušiniuose yra nemažai cholesterolio, tad piktnaudžiauti jų patiekalais nederėtų.

* Sausi pusryčiai, užpilami pienu ar sultimis, taip pat turėtų būti pasirenkami atsakingai. Iš kukurūzų pagamintuose sausuose pusryčiuose būna gana daug druskos, o saldžiuose, šokolado skonio sausuose pusryčiuose - cukraus. Renkantis tokius pusryčius geriau valgyti javainius su grūdais, dribsnius ar sausus pusryčius su visų grūdo dalių miltais, užpilant juos liesu pienu ar jogurtu.

Parengė RŪTA RUDAKYTĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"