TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Treniruočių vieta - darbovietė

2011 09 20 0:00
Sėdint ant kamuolio dirba raumenys, apie kuriuos nė nepagalvotum.
Alinos Ožič nuotrauka

Sportuoti galima net darbe ir tai beveik nieko nekainuoja, - tikina reabilitologė Jūratė Kesienė.

Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų Reabilitacijos, fizinės ir sporto medicinos centro gydytojos teigimu, galimybės judėti yra neribotos, jei tik pakanka noro ir supratimo apie tokių užsiėmimų naudą. Pati J.Kesienė su keletu kolegių mankštinasi čia pat - savojo centro kineziterapijos salėje. Tik, aišku, po darbo valandų.

Reikia pusiausvyros

Iš ryto - dar neišsibudinęs, vakare - jau pavargęs. Atrodo, kad tinkamiausias laikas pajudėti - pakeliui į darbą arba darbe. Patartina kasdien pusę valandos sparčiai paėjėti, tai palaiko bendrą mūsų darbingumą ir fizinį pajėgumą. Todėl medikai sako: jei į darbą vykstate viešuoju transportu, išlipkite bent stotele anksčiau ir šią kelio dalį įveikite pėsčiomis. Tas pats būdas pravers ir grįžtant namo. "Tačiau žmogui reikalingos visos savybės - ne tik ištvermė, bet ir jėga, lankstumas. Tik esant jų pusiausvyrai, jaučiamės sveiki", - teigia J.Kesienė.

Pertraukėlių galimybės

Specialistė primena, kad prasimankštinti puikiai tinka nedidelės 5-10 minučių darbo pertraukėlės. Tuo metu verta atlikti pasitampymo pratimus, pasirąžyti, įtempti kojų raumenis, kad šie nebūtų sustingę. Dar daugiau galima nuveikti turint ne trumpesnę nei valandos pietų pertrauką. Užsiimant specialia sportine veikla reikia laiko ir persirengti, ir nusiprausti. Darbovietėje turėtų būti ir tam tinkamos patalpos.

Tačiau atlikdamas kai kuriuos specialius pratimus žmogus net nesuprakaituoja. Jie nėra intensyvūs, tačiau ne mažiau naudingi. Tokie yra tempimai, kai rankos priešinamos viena kitai. Arba kai vienos rankos delnas įremiamas į smilkinį ir stengiamasi galvą spausti į ranką. Vėliau, jau be pasipriešinimo, atliekamas lenkimas į priešingą pusę. Tokia pratimų kombinacija, kai iš pradžių būna įtempimas, paskui - atpalaidavimas, palaiko gerą raumenų būklę. Minėtasis pratimas stiprina kaklo raumenis, kurių nusilpimas yra dažnai pasitaikančių kaklo srities skausmų priežastis. Be to, nepakankamai stiprių ir elastingų raumenų įtampa dažnai lemia ir galvos skausmus.

Kad stiprėtų raumuo, užtenka 8 kartus kartoti vieną pratimą. Taip laviname jėgą. Rąžydamiesi ar lankstydamiesi geriname sąnarių elastingumą ir paslankumą.

Kabinete galėtų atsirasti ir tinkamo aukščio gimnastikos kamuolys. Toks pūpso ir šalia J.Kesienės darbo stalo. Gydytoja jį naudoja pakaitomis su kėde. "Tai tikrai gera kombinacija norint išlaikyti taisyklingą laikyseną. Sėdint dirba tie raumenys, apie kuriuos net neįtartum. Ant šio kamuolio galima atlikti ir specialius pratimus", - pasakoja J.Kesienė.

Išsiverčia be treniruoklių salės

Po darbo valandų su keliomis kolegėmis J.Kesienė eina į kineziterapijos salę, kur atlieka pratimų kompleksą: 30-40 minučių raumenų jėgai stiprinti ir lankstumui gerinti. Taip pat ji mina veloergometrą - stacionarų dviratį, kokį daugelis turi namie. Kuo daugiau raumenų grupių įtraukiama sportuojant, tuo geriau, tuo labiau stiprinamos kraujagyslės.

"Puiku, jei darbovietėje yra laisvas kambarys, pavyzdžiui, skirtas poilsiui, kur būtų galima pasitiesti kilimėlį mankštai. Patalpa, kamuolys ir kilimėlis - viso to iš esmės ir užtenka. Dar galima įsigyti tamprią elastinę gumą, telpančią į rankinuką. Laikant ją tarp rankų, atliekami pratimai rankoms stiprinti. Judesius kojomis galima atlikti vieną jų fiksavus prie tam tikros atramos. Svarbu, kad užsiėmimai teiktų malonumą. Kai privalu, sunku, nepatinka, tikrai nebus sveikatinančios naudos", - įsitikinusi J.Kesienė.

Užkrečiamas pavyzdys

"Su kolegėmis mankštintis smagiau, - pabrėžia specialistė. - Be to, kartais būni prastesnės nuotaikos ar pritrūksta valios. Tačiau turi laikytis tam tikro įsipareigojimo bendradarbėms. Viena kitą motyvuojame. Smagiau ir todėl, kad gerai jausdamasis gali pasidalyti šiuo pojūčiu."

Ne veltui vis daugiau kolegų medikų užsikrečia reabilitologių pavyzdžiu. Gerai, kad ligoninėje dirba kineziterapeutai, kurie iš pradžių prižiūri, ar pratimai atliekami taisyklingai. "Jei jie bus daromi netinkamai, dėl pablogėjusios sveikatos ar paaštrėjusių skausmų nugaroje gali apkaltinti pačius pratimus", - sako gydytoja.

Santariškių klinikose yra ir baseinas. Tam tikromis valandomis prieš darbą ar po naktinės pamainos bei popiet jame gali lankytis ir ligoninės personalas. Tik J.Kiesienė šia galimybe nesinaudoja - sako, kad nėra plaukimo mėgėja.

Pertrauka - ne veltui

Pajudėti darbovietėje stengiasi ir medikės vyras Margus Kesa, pagal profesiją slidinėjimo ir orientavimosi sporto treneris. Susiklostė taip, kad jis dirba sėdimą darbą visai kitoje srityje - leidyboje. Tad ieškodamas galimybių pajudėti jis tarsi kompensuoja tai, ką prarado. Tinkamu oru į darbą ir iš jo vyras važiuoja dviračiu, per pietų pertrauką randa galimybę pabėgioti. Žiemą, jei geras oras, net paslidinėja. Mat jo darbovietė yra miesto pakraštyje. Kai yra galimybių, kompaniją palaiko kolegos, prisideda ir įmonės direktorius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"