TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Turistų galvosūkiai dėl sveikatos draudimo

2008 07 15 0:00
Vieni dažniausių negalavimų kelionėje - apsinuodijimai, žarnyno veiklos sutrikimai.
Corbis/Scanpix nuotrauka

Sunegalavę kelionėje turistai neretai verčiau kenčia skausmus nei kreipiasi į lankomos šalies medikus. Viena priežasčių - nesusipratimai dėl žadėtos draudimo bendrovės pagalbos, - ir ypač, jei bėda ištinka savaitgalį.

Dažniausi kelionėse pasitaikantys negalavimai yra žarnyno infekcijos, įkandimai, karščiavimai, tačiau kartais nutinka ir rimtesnių bėdų. Velykų išvakarėse į Kanarus susiruošusi vilnietė tik neseniai atsigavo po čia patirto insulto. Tam prireikė poros mėnesių reabilitacijos. Dabar moteris dėkoja Dievui ir Lietuvos medikams už išgelbėtą sveikatą, tačiau sako, kad tinkamo rūpesčio iš sveikatos draudimu apdraudusios bendrovės nesulaukė.

Prisiskambinti nepavyko

Skrydis į Kanarus truko daugiau kaip 8 valandas - tomis dienomis salyne tvyrojo 30 laipsnių karštis, o kur dar ekskursija į aukštai virš jūros lygio iškilusį ugnikalnį. Po pirmųjų dienų kurorte moteris pajuto, kad ėmė tirpti ranka, liovėsi lankstęsi pirštai, ėmė spausti širdį. Pamaniusi, kad negalavimai susiję su pervargimu, klimato pasikeitimais, iš pradžių į juos nekreipė daug dėmesio. Vietos vaistinėje įsigijo kraujotaką skatinančių vaistų, pasinaudojo gidų patarimu, kad reikėtų išgerti mineraliniu vandeniu skiesto raudonojo vyno. Kelionių agentūros atstovė rekomendavo vis dėlto kreiptis į vietos medikus. Ji patarė prieš tai susisiekti su apdraudusia bendrove bei pasiteirauti, su kuria gydymo įstaiga ši sudariusi sutartį, ir tik ten ieškoti medikų. Dar geriau būtų, jei draudimo bendrovės atstovas susiskambintų su ligonine ir nurodytų, į kurį viešbutį reikia siųsti pagalbą. Antraip už paslaugas išleistus pinigus neįtikėtina atgauti.

Moteriai paskambinus į "PZU Lietuva" draudimo bendrovę, nusiskundimus išklausiusi darbuotoja perjungė pokalbį kitai darbuotojai, kuri tą patį padarė dar kartą. Trečioji pašnekovė vėl išklausė, ir vėl perjungė kolegai, bet šįsyk jau niekas nekėlė ragelio. Vėliau užmegzti ryšio su bendrove nepavyko: buvo prieššventinė trumpesnė darbo diena, o tada - ilgasis savaitgalis. Vilnietė teigė, kad jos kontaktų niekas nesiteiravo, į mobilųjį neperskambino. Nerimaudama dėl galimų didžiulių išlaidų užsienio medikams, į gydytojus ji kreipėsi tik sugrįžusi į Vilnių, - Santariškių klinikose buvo diagnozuotas insultas. "Manau, kad toks sveikatos draudimas, kai kiekvienas prieš keliaudamas susimoka keliasdešimt litų, iš esmės naudingas tik draudimo bendrovei. Kiek teko girdėti, turistams išpešti pinigus paprastai būna sunku", - sakė pašnekovė.

Laiku nepasirūpino

Kad savaitgalį sunkoka gauti pagalbą, teigė susidūrusi dar viena vilnietė. Prieš kelionę į Turkiją ji susirūpino nerandanti kreditinės kortelės, kuri kartu garantuoja nemokamą sveikatos draudimą jai ir šeimos nariams. Paskambinusi į "Lietuvos draudimo" bendrovę moteris norėjo sužinoti, ar susirgusi kelionėje ji vis tiek gaus būtiną nemokamą medicinos pagalbą, nors ir neturės draustumą įrodančių dokumentų. Kadangi buvo šeštadienis, bendrovės telefonu atsiliepusi mergina teigė tegalinti perduoti klausimą pirmadienį ateisiantiems kolegoms, kurie ir susisieksią su kliente. Tačiau bendrovės atstovų skambučio moteris taip ir nesulaukė.

Ginčą, susijusį su draudikų darbu savaitgalį, šiemet nagrinėjo ir Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisija. Slidinėjant Austrijoje traumą patyrusi moteris teigė, kad nei draudikas, nei jo asistavimo kompanija tą pačią dieną nesusisiekė su gydymo įstaiga. Negavusi reikiamos informacijos iš draudiko, ši atsisakė operuoti pareiškėją. Operacija buvo atlikta tik pačiai moteriai sutikus apmokėti gydymo išlaidas. Jos teigimu, nuo traumos tada buvo praėjusios net 8 val. Pacientė išleista namo tik kelionės organizatoriui garantavus, kad išlaidos bus apmokėtos.

Draudimo priežiūros komisijai draudikas aiškino, kad asistavimo kompanija turėjo patikrinti asmens draustumą ir tai, ar įvykis patenka į draudimo apsaugos apimtį. Ji išsiuntė draudikui paklausimą. Kadangi buvo sekmadienis, draudikas atsakė į paklausimą netrukus po to, kai prasidėjo darbo diena, tačiau nuo gydymo įstaigos užklausimo jau buvo praėję nemažai laiko. Sugrįžusi į Lietuvą moteris gavo draudimo išmoką dėl medicininių išlaidų, tačiau būdama užsienyje keliautoja patyrė daug nepatogumų.

Kasdien - po 4-5 skambučius

"Lietuvos draudimo" Asmens žalų skyriaus vadovas Jonas Stasinas sakė, kad per metus bendrovė sulaukia apie 500 kreipimųsi dėl įvykių, susijusių su sveikatos sutrikimais kelionėje, t.y. kreipiasi apie 8 proc. visų apsidraudusiųjų. "Vasarą dažniausiai kreipiamasi dėl karščiavimų, apsinuodijimų, žarnyno veiklos sutrikimų. Rimtesnių įvykių per pastaruosius 2 mėnesius nebuvo", - sakė J.Stasinas.

Anot jo, vasarą kasdien sulaukiama po 4-5 pranešimus apie įvykius, susijusius su sveikatos sutrikimais užsienio kelionėse. Panašaus skaičiaus kreipimųsi sulaukia ir "PZU Lietuva". Pasak šios bendrovės asmens rizikų vyr. ekspertės Gitanos Beinorienės, palyginti su 2007 metų gegužės-birželio mėnesiais, šiemet tokių įvykių padaugėjo 30 procentų. Dažniausiai registruojami įvykiai, susiję su apsinuodijimu maistu, ausų uždegimais, peršalimo ligomis. Keliaujančiųjų automobiliu po Europą nusiskundimai dažniausiai susiję su autoįvykiais, - jų pasekmės skaudesnės, nuostoliai didesni.

Neatlygina retai

Pasak G.Beinorienės, nuostolių vertė šiltuoju metų laiku mažesnė nei žiemos sezoną apie 50 procentų. Gegužės-birželio mėn. ji sudarė apie 1,2 tūkst. litų. "Tačiau žalų vertė didėja - brangsta medicininės paslaugos užsienyje, kurios padidėjo apie 34 procentais. Brangiausiai atsieina autoįvykių, kai sužalojami žmonės, pasekmės. Jiems ne tik apmokama už užsienyje suteiktą būtinąją medicinos pagalbą, bet esant būtinybei samdomas ir specialus autotransportas su medicinos personalu parvežti ligonius į Lietuvą tolimesniam gydymui. Tai kainuoja apie 10-15 tūkst. litų. Kartais net tenka samdyti lėktuvą su specialia įranga ir medicinos personalu. Mūsų kompanijai vien už tokį parvežimą iš Ispanijos teko sumokėti per 100 tūkst. Lt, - sakė G.Beinorienė.

Pasak "Lietuvos draudimo" atstovo, šios kompanijos išmokos svyruoja nuo menkučių, 20 litų siekiančių iki šimtatūkstantinių sumų. Vidutinė išmoka - apie 2 tūkst. Lt, o didžiausia suma, kurią teko sumokėti - per 100 tūkst. litų. Ji atseikėta už Pietų Afrikoje insultą patyrusio Lietuvos gyventojo gydymą šioje šalyje bei pargabenimą. Anot J.Stasino, apmokėti patirtas gydymosi išlaidas atsisakoma retai, - tai atsitinka 5-7 proc. atvejų. Dažniausiai todėl, kad viršijama būtinosios pagalbos apimtis. "Žmonės klysta manydami, kad bus apmokėtos visos paslaugos, kurias gauname Lietuvoje. Kompensuojama tik būtinoji pagalba. Gydymo, kurį galima tęsti sugrįžus į Lietuvą, išlaidos nedengiamos", - sakė J.Stasinas.

Pasak G.Beinorienės, nedraudžiamųjų įvykių šioje įmonėje būna labai mažai - tik apie 1 procentą. Pagrindinė priežastis esą tai, kad draudimo apsaugos laikotarpis būna pasibaigęs, t.y. kai keliautojas užtrunka užsienyje, o draudimo apsaugos pratęsimu pasirūpinti užmiršta.

Draudikų patarimai

Draudikai tikino, kad ir savaitgalį pagalba bus suteikta. Nedarbo valandomis bei poilsio dienomis reikia kreiptis draudimo liudijime nurodytu ištisą parą dirbančios asistavimo kompanijos telefonu. "Buvo atvejų, kai žmonės sakė visą naktį skambinę, bet neprisiskambinę lietuviškuoju draudimo bendrovės numeriu. Tačiau nežvilgtelėjo į kitą - asistuojančios užsienio įmonės telefoną. Juos abu reikėtų turėti po ranka", - sakė J.Stasinas.

Dažnas mūsų šalies draudikas, taip pat ir "Lietuvos draudimas", bendradarbiauja su Danijos asistavimo kompanija "SOS International". Tačiau ką daryti angliškai nemokančiam keliautojui? Juolab, kad nupasakoti sveikatos būklę nėra taip paprasta. "Kreiptis į šią kompaniją galima ne tik angliškai, bet ir rusiškai. Netrukus čia bus galima susikalbėti ir lietuviškai bei latviškai. Kita vertus, su draudiku dažniausiai susisiekia pati gydymo įstaiga", - sakė J.Stasinas. Anot jo, šalyse, kur daugiausia vyksta Lietuvos turistai, problemų dėl sveikatos draudimo paprastai nekyla. "Lietuvos draudimo" atstovas patikino, kad ir neturint su savim draudimo poliso, nekils kliūčių atlyginti išlaidas, nes įmonėje saugomi duomenys apie žmogaus draustumą.

Pinigų rezervas

"Lietuvos draudimo" bei "PZU Lietuva" atstovai aiškino, kad jų bendrovės nėra sudariusios jokių išankstinių sutarčių su tam tikromis gydymo įstaigomis. Atsitikus bėdai galima drąsiai kreiptis į bet kurią, patartina, artimiausią, įstaigą. Be to, gydytojai dirba ir viešbučiuose. "Mes rekomenduojame kreiptis į didesnes ar valstybines, nes maži privatūs kabinetai dažnai reikalauja, kad ligonis už konsultaciją ar tyrimus susimokėtų iš karto. Grįžus iš kelionės šios išlaidos bus kompensuotos. Tam būtina susirinkti dokumentus su ligos diagnoze, gydymo data, terminais, sąskaitų originalus, patvirtintus gydytojo parašu, antspaudu bei nurodyta ligonio pavarde, receptų vaistams kvitus", - sakė G.Beinorienė. Jos teigimu, keliautojams nereikėtų nerimauti ir dėl pokalbių telefonu išlaidų, pateikus išklotines, jos taip pat būsią atlygintos.

Vis dėlto kelionėje visada pravartu turėti papildomų pinigų kortelėje ar grynais. Prireikus minimalios būtinosios pagalbos, bus paprasčiau susimokėti nedideles išlaidas pačiam, o po to kreiptis kompensacijos. Anot J.Stasino, tam reikėtų apie 300 eurų. Anot G.Beinorienės, nenumatytiems įvykiams užtektų atidėti apie 150-200 eurų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"