TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Tyrimas: kontraceptikų naudojimas krūties vėžio tikimybę padidina 50 proc.

2014 08 07 10:49
Reuters/Scanpix nuotrauka

JAV mokslininkų atliktas tyrimas, įtraukęs 1102 moteris, atskleidė ryšį tarp krūties vėžio ir kelių rūšių kontraceptinių tablečių.

Amerikos vėžio tyrimų asociacijos (American Association for Cancer Research) pranešime spaudai teigiama, jog tabletės, turinčios didelį estrogeno kiekį, padidina krūties vėžio tikimybę 2,7 karto, o turinčios vidutinį estrogeno kiekį – 1,6 karto.

Tabletės, turinčios etinodiolio diacetato, pavyzdžiui, Zovia ar Demulen, taip pat padidina vėžio tikimybę 2,6 karto, o trifazės tabletės kaip Ortho Tri-Cyclen, Tri-Leven ar Triphasi, vidutiniškai savyje turinčios 0,75 miligramus noretindrono, padidina riziką net 3,1 karto.

Tablečių, turinčių mažą estrogeno kiekį, poveikis krūties vėžio atsiradimui nenustatytas.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad dažnai naudojančios kontraceptines tabletes moterys turi 50 procentų didesnę riziką susirgti krūties vėžiu nei tos, kurios niekada nėra naudojusios šių priemonių arba ilgą laiką jų nebenaudoja.

Priešingai nei dauguma kitų tyrimų apie kontracepcijos ir krūties vėžio ryšį, šis tyrimas nesirėmė pačių moterų ataskaitomis ar prisiminimais. Vietoje to, šiame tyrime naudoti elektroniniai farmaciniai įrašai, padėję surinkti informaciją apie tyrimo dalyvius.

Tyrimas, finansuotas Nacionalinio vėžio instituto (National Cancer Institute), yra paskutinis, atskleidžiantis kontraceptinių priemonių ryšį su vėžiu ir kitomis ligomis, tačiau ne vienintelis.

2013 metų tyrimas atskleidė, jog kontraceptinių priemonių naudojimas bent tris metus gali sukelti didesnę riziką susirgti glaukoma. 2012 metų Autralijoje vykdytas tyrimas parodė, kad paauglės merginos, naudojančios kontraceptines priemones, turėjo padidėjusį kraujospūdį, o šių metų Danijoje atliktas tyrimas atskleidė, jog kontraceptinės tabletės gali pažeisti jas naudojančių moterų vaisingumą.

Parengta pagal lifesitenews.com informaciją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"