TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Vaikus veja lauk nuo ekranų

2013 10 28 10:35
TopFoto/Scanpix nuotrauka

Jungtinėje Karalystėje prasidėjo plati kampanija, raginanti vaikus „sugrįžti į gamtą“ ir kasdien, bent pusvalandžiui atsitraukus nuo kompiuterio ar TV ekrano, užsiimti aktyvia veikla lauke.

Atkurti vaikų ryšį su gamta jau kviečia virš 400 įvarių organizacijų, - nuo vaikų darželių iki Nacionalinės sveikatos tarnybos, rašo bbc.co.uk. Pavyzdžiui, organizacija „Wild Network“ siekia, kad vaikai vėl užsiimtų aktyviais žaidimais, stovyklautų.

„Baisi tiesa, jog dabartinės kartos vaikai yra praradę ryšį su gamta, vengia vykti į iškylas,“ – sako šios organizacijos pirmininkas Andy Simpsonas.

Akcijos organizatoriai tvirtina, kad iš mažamečių „atėmus“ pusvalandį laiko, kurį jie praleidžia prie kompiuterio ar televizoriaus, ir jį panaudojus užsiėmimams lauke, pagerėtų vaikų sveikata, fizinė būklė ir budrumas.

Gamtos reklama

Pasak A.Simpsono, vaikai lauke praleidžia vis mažiau laiko, drastiškai sutrumpėjo jų klajonių atstumai, krito aktyvumo lygis, jie prarado gebėjimą atpažinti paprasčiausias augalų ir gyvūnų rūšis.

Karališkosios paukščių apsaugos draugijos tyrimų duomenimis, tik vienas iš penkių vaikų nuo aštuonių iki dvylikos metų amžiaus palaiko „ryšį su gamta“.

„Vis daugiau tėvų jaučia nerimą dėl to, kad prie ekranų praleidžiamas laikas užkariauja jų atžalų gyvenimus. Mokslininkų duomenimis, aktyvaus laisvalaikio nebuvimas neigiamai įtakoja mūsų vaikų sveikatą, jie jaučiasi mažiau laimingi. Dėl šių priežasčių turime tapti gamtos „reklamos direktoriais“, - sako A.Simpsonas. Anot jo, kasdien lauke praleistas papildomas pusvalandis, visiems iki 12 metų amžiaus Jungtinės Karalystės vaikams prilygtų tik trims mėnesiams jų vaikystės laikotarpio. „Norime, kad tėvai pamatytų, kaip tai skatina jų vaikų vystymąsi, savarankiškumą ir kūrybingumą“, - teigia A.Simpsonas.

Iniciatyva Jungtinėje Karalystėje prasidėjo nuo dokumentinio filmo „Projektas „Laukinis reikalas“ demonstracijos. Filme pasakojama, kaip kino režisierius Davidas Bondas, siekdamas savo sūnų ir dukterį paskatinti žaisti lauke, paskiria save „gamtos reklamos direktoriumi“. Šio projekto ėmęsis režisierius tikslo siekia pasitelkdamas rinkodaros ir fizinio aktyvumo ekspertus.

Aktyvumo nostalgija

„Noriu suprasti, kodėl mano vaikų vaikystė taip skiriasi nuo manosios, ir kaip galėčiau jiems padėti“, - sako D.Bondas. Pasak jo, yra keletas priežasčių, kodėl vaikai, gyvenantys tiek mieste, tiek kaime, atsiskyrė nuo gamtos.

D.Bondo įsitikinimu, projektas „Laukinis reikalas“ nėra vien praeities nostalgija. „Privalome įdiegti daugiau aktyvių užsiėmimų lauke į mūsų vaikų gyvenimo rutiną. Dabartinei vaikų kartai turime suteikti galimybę patirti tai, kas mums vaikystėje buvo kasdienybė. Siekiame, kad jie atrastų natūralią aplinką už namų slenksčio, tyrinėtų kraštovaizdį, gamtos garsus ir kvapus. Ir nesvarbu, kur jie tai darys – savo namų kieme, miesto parke ar pievoje už kelio“, - įsitikinęs jis.

Ši kampanija laikoma didžiausia kada nors buvusia iniciatyva, siekiant atkurti vaikų ryšį su aktyviu laisvalaikiu gryname ore. Prie jos prisijungė tokios šalies organizacijos, kaip „National Trust“, Karališkoji paukščių apsaugos draugija, „Play England“, Nacionalinė sveikatos tarnyba, taip pat verslo įmonės bei vaikų švietimo ir ugdymo įstaigos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"