TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Veikliųjų medžiagų porelės

2009 07 28 0:00
Vitaminai veikia geriau, vartojami ne pavieniui, o kartu su kitomis medžiagomis.
LŽ archyvo nuotrauka

Harvardo medicinos mokyklos Bostone mokslininkai pabrėžia, jog tam tikras veikliąsias maisto medžiagas reikia vartoti kartu, kad jų poveikis būtų didesnis.

"Harvard Health Letter" biuletenyje jie pateikė geriausiai kartu veikiančių vitaminų ir kitų medžiagų poras. Pabrėžiama, kad mitybos rekomendacijose dažnai kalbama apie kurią nors vieną veikliąją medžiagą, tačiau mitybos procesai kur kas sudėtingesni, nes įvairios medžiagos aktyviai sąveikauja, sustiprina arba slopina viena kitos poveikį.

Vitaminas D ir kalcis.

Vitaminas D svarbus organizmui įsisavinant kalcį. Šis vitaminas, kuris taip pat padeda įsisavinti kitus mineralus, siejamas su galimybe apsisaugoti nuo širdies ligų ir vėžio. JAV rekomenduojama 1000 miligramų kalcio ir 400 tarptautinių vienetų (TV) vitamino D per parą. Vyresniems žmonėms šie kiekiai gali būti didesni: 1200 miligramų kalcio tiems, kam per 50 metų, ir 600 TV vitamino D tiems, kam per 70.

Vitaminas B12 ir folio rūgštis

Šių vitaminų trūkumas gali sukelti mažakraujystę. JAV reikalaujama, kad maistiniai grūdai būtų papildyti folio rūgštimi, o daugelis pusryčių dribsnių - vitaminu B12. Folio rūgštis geriau įsisavinama kartu su vitaminu B12. JAV rekomenduojama paros norma yra 2,4 mikrogramo B12 ir 400 mikrogramų folio rūgšties.

Varis ir cinkas

Varis ir cinkas svarbus maisto įsisavinimui mažojoje žarnoje. Jei esama per daug cinko, apsunkinamas vario įsisavinimas ir gali atsirasti jo nepakankamumas.

Rekomenduojama cinko paros norma yra 11 miligramų vyrams ir 8 miligramai moterims, o vario - 900 mikrogramų suaugusiesiems.

Niacinas ir triptofanas

Triptofanas yra viena iš 9 amino rūgščių, kurių reikia, kad pasigamintų itin svarbių hormonų. Jis reikšmingas ir tuo, kad iš jo organizmas sintetina niaciną, kuris žinomas ir kaip vitaminas B3. Rekomenduojama niacino paros norma yra 16 miligramų vyrams ir 14 miligramų moterims.

Natris ir kalis

Druska, arba natrio chloridas, JAV sudaro maždaug 90 proc. gyventojų suvartojamo natrio. Nors tai yra itin svarbi maistinė medžiaga, kasdien jos suvartojama daugiau nei rekomenduojama, o tai didina kraujospūdį ir insulto bei širdies smūgio riziką. Kalis gali padėti inkstams iš organizmo pašalinti natrį. Rekomenduojama per parą suvartoti 4700 miligramų kalio ir 1200-1500 miligramų natrio. Dabar JAV gyventojas vidutiniškai per dieną suvartoja 2500 miligramų kalio ir 2500-7500 miligramų natrio.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"