TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
ŠEIMA IR SVEIKATA

Velykų stalą puoškime daržovėmis

2013 03 30 6:00
Be daržovių šv. Velykų stalas taptų skurdesnis. /LŽ archyvo nuotrauka

Šv. Velykos - gamtos nubudimo šventė. Todėl šventinį stalą dera puošti ne tik margučiais, bet ir įvairiaspalvėmis daržovėmis. Jos padės pavasarį pasitikti sveikiems.

"Pavasarį, kai daugelis žmonių po žiemos jaučiasi nusilpę, labai svarbu mitybą paįvairinti sveikatai naudingais produktais - daržovėmis", - teigia Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto (NMVRVI) specialistai.

Šviežios, šaldytos, raugintos ar konservuotos daržovės ne tik puikiai derės prie mėsos patiekalų, bet ir papildys mitybą vitaminu C, kuris labai svarbus imuninei sistemai stiprinti, taip pat vitaminu A, kaliu bei kitomis naudingomis medžiagomis.

Pietų stalui vietoj mišrainių su majonezu labai tiks šviežių daržovių salotos. Stenkitės jas pagardinti kopūstu, morkomis, ridikėliais ar ant palangės užaugintomis petražolėmis, svogūnų laiškais. Pastaruosiuose gausu vitamino A ir folio rūgšties.

Pravers ir rūsyje nuo rudens užsilikusios daržovės. Net jei morkos, burokėliai ar bulvės jau šiek tiek pavyto, jos vis tiek puikiai tiks troškiniams ar garnyrams gaminti.

Prieš gamindami bulvių patiekalus atkreipkite dėmesį, kad bulvės nebūtų pažaliavusios, nes tokios valgyti netinkamos. Jei bulvė sudygo, pašalinkite ūglį ir šiek tiek nupjaukite toje vietoje.

"Valgydami daržoves ne tik gausite naudingų vitaminų ir mineralinių medžiagų, bet ir praturtinsite mitybą skaidulinėmis medžiagomis, kurios pagerins virškinimą. Tai labai naudinga žinant, kad dauguma per šventes vis dėlto persivalgo", - primena NMVRVI specialistai ir pabrėžia, kad mūsų mitybos pagrindą turi sudaryti grūdiniai patiekalai, daržovės bei vaisiai. Švenčių patiekalams patariama rinktis žuvis ar liesą mėsą, vengti riebių, daug cukraus bei druskos turinčių patiekalų.

"Šv. Velykos - tinkama proga pradėti sveikai maitintis ir pasitikti pavasarį žvalesniems, sustiprėjusiems", - ragina NMVRVI specialistai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"