Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
ŠEIMA IR SVEIKATA

Vitaminas C - riešutuose

 
2010 01 05 0:00
Citrinos bei graikiniai riešutai itin naudingi imunitetui stiprinti.
Corbis/Scanpix nuotraukos

Citrina daugelio mūsų vertinama kaip vitamino C šaltinis, bet jo turi daug mažiau nei... graikiniai riešutai.

Dažnas žino puikią arbatą imunitetui stiprinti - jai reikia imbiero šaknies, citrinos ir medaus. Tačiau Kauno medicinos universiteto Farmacijos fakulteto profesorės Nijolės Savickienės teigimu, citriną turėtume girti ne tik dėl vitamino C, bet ir dėl organinių rūgščių, būtinų organizmo biocheminiams procesams suaktyvinti. "Kad jaučiame citrinos rūgštumą, kaltos šios rūgštys, o ne vitaminas C", - sakė N.Savickienė.

Citrinose taip pat gausu vertingųjų flavonoidų, cheminių junginių, reikalingų kokybiškesniam vitaminų (taip pat ir vitamino C) įsisavinimui, pasižyminčių antioksidaciniu, uždegimą malšinančiu poveikiu.

Tačiau vitamino C citrina turi daug mažiau nei... graikiniai riešutai. Pastaruosiuose šio vitamino yra daug daugiau nei juoduosiuose serbentuose. Antikos laikais daugelyje Europos tautų graikiniai riešutai buvo vadinami karžygių maistu. "Jei per dieną suvalgysite 5 graikinius riešutus, organizmas gaus visą vitamino C paros normą. Šių riešutų branduoliuose yra daug magnio ir kalio. Taip pat gausu fosforo ir kalcio. Dėl to jų patariama valgyti nėščioms moterims ir vaikams", - sakė N.Savickienė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
ŠEIMA IR SVEIKATA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"