TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Audi“ nekurs automobilių „be dvasios“

2016 01 05 6:00
„Audi“ vadovas R.Stadleris atskleidė, jog Frankfurte pristatytas elektrinis visureigis „E-Tron Quattro“ salonuose pasirodys 2018 metais. „Scanpix“ nuotrauka

Dėl „Volkswagen Group“ (VG) krečiančio taršos parametrų klastojimo skandalo koncernui priklausantis gamintojas „Audi“ neturi jokių planų atsisakyti iki 2020-ųjų užsibrėžtų tikslų.

Nors dėl daugiau nei 2 mln. keturiais žiedais padabintų automobilių, kuriuos „Audi“ tenka sutaisyti, nukentės ne tik gamintojo piniginė, bet ir prestižas, tačiau bendrovės vykdomasis direktorius Rupertas Stadleris, kaip rašoma leidinyje „Automotive News“, dar kartą patvirtino, kad esminiai tikslai išlieka nepakitę: iki 2020-ųjų metinį pardavimą padidinti iki 2 mln. automobilių bei toliau daugiausia dėmesio skirti itin sparčiai augančiam miesto visureigių segmentui.

Prie šio tikslo įgyvendinimo prisidės ir augantis naujų mašinų pardavimas Europoje. Jis, rinkos analitikų centro „IHS Automotive“ skaičiavimais, šiemet turėtų padidėti iki 14,5 mln. vienetų ir sugrąžinti pusę per finansų krizę patirtų praradimų, kai pardavimo piko 2007-aisiais metu europiečiai per metus įsigijo beveik 16 mln. naujų automobilių. „Audi“ vadovas R. Stadleris taip pat pažymėjo JAV palūkanų normų bei ypač su ekonominiais iššūkiais susiduriančios Kinijos įtaką pardavimui.

„Turime žvelgti į bendrą pasaulio ekonomikos scenarijų, tokį kaip palūkanų normos JAV ar naujos Kinijos ekonomikos augimo „normos“. Tačiau dabartinė padėtis mus nuteikia gana pozityviai, todėl iki 2020 metų iškelti tikslai išlieka. Mes galėtume pirkti rinkos dalį (kainodara – red.), bet tai nėra mūsų filosofija“, – teigė R. Stadleris, kurio komandai iki užsibrėžto tikslo parduoti 2 mln. automobilių pernai pritrūko vos kelių šimtų tūkstančių mašinų.

Atšauks trim etapais

„Audi“ šefas pažymėjo, kad rasti dyzelinių variklių neatitikimai buvo labai rimtas signalas visai VG, ir sulaužytas klientų pasitikėjimas yra didelis praradimas. Kol kas „Audi“ nepatvirtina, ar priežiūros institucijų nemalonės sulauks ir 3 litrų dyzeliniai varikliai, kuriuos pastarosiomis savaitėmis atidžiai tiria JAV laboratorijos.

„Volkswagen Group“ praėjusių metų pabaigoje Vokietijos federalinei autotransporto žinybai (KBA) pristatė EA 189 modelio 1,2, 1,6 ir 2 litrų darbo tūrio dyzelinių variklių taršos parametrų atitaisymo technines priemones.

1,2 ir 2 litrų darbinio tūrio varikliams bus atnaujinta programinė įranga. Šios priemonės įdiegimo dirbtuvių darbo laiko normatyvas – maždaug pusė valandos. 1,6 litro darbinio tūrio varikliams taip pat bus atnaujinta programinė įranga. Be to, priešais oro masės jutiklį bus įmontuotas „srauto keitiklis“. Planuojama, kad bendras dirbtuvių darbo laiko normatyvas bus ne daugiau kaip viena valanda.

Pasak koncerno, įdiegus minėtas Europos Sąjungos (ES) rinkai skirtas priemones, automobiliai visiškai atitiks šiuo metu galiojančius taršos standartus, o pakeitimai nedarys jokios neigiamos įtakos variklio galiai ir degalų sąnaudoms. Planuojama, kad visi probleminiai automobiliai per kelis etapus bus atšaukti į partnerių serviso dirbtuves minėtoms techninėms priemonėms įdiegti. 2 litrų darbinio tūrio varikliams techninės priemonės bus atliekamos nuo 2016 metų pirmojo ketvirčio. 1,2 litro darbinio tūrio varikliams skirtos priemonės numatytos atlikti nuo antrojo 2016 metų ketvirčio, o nuo trečiojo 2016-ųjų ketvirčio tikimasi į dirbtuves atšaukti 1,6 litro darbinio tūrio automobilius.

Vienu pagrindinių „Audi“ pardavimų arkliukų turėtų tapti naujieji A4. /Tomo Fedaravičiaus nuotrauka

Europa dyzelių neatsisakys

Nepaisydami vadinamojo Dyzelgeito skandalo, R. Stadlerio nuomone, didelė dalis ES pirkėjų ir toliau rinksis dyzelinius variklius.

„Europa vis dar mėgsta dyzelius. Šiandien beveik 70 proc. mūsų Europoje parduodamų automobilių yra dyzeliniai, nes yra sportiški, turi gerą sukimo momentą ir yra labai efektyvūs. JAV rinka yra visai kas kita. Ten klientai taip pat nori gerų variklių, bet esant dabartinėms degalų kainoms, kai dyzelinas JAV kainuoja 10–15 proc. brangiau nei benzinas, dyzeliniams automobiliams konkuruoti sunku. Degalų kainos yra pagrindinis rodiklis JAV pirkėjams. Kinijos valdžia vairuoja įkraunamų hibridų ir elektromobilių link ir nerodo dyzeliniams varikliams jokio palaikymo“, – vardijo „Audi“ vadovas.

Dalies rinkos analitikų teigimu, išmetamųjų dujų skandalas gali paskatinti kur kas platesnio masto gamintojų partnerystes. Gamintojai susiduria su vis daugiau techninių kliūčių, siekdami atitikti kasmet griežtėjančius aplinkosaugos reikalavimus, o tobulinti naujas technologijas glaudžiai bendradarbiaujant yra paprasčiau ir kainuoja pigiau.

„Pavojus yra tas, kad (dėl per glaudaus bendradarbiavimo – red.) automobiliai gali tapti niekuo vienos nuo kitų nebesiskiriančiomis paprasčiausiomis prekėmis. Tokia kryptis niekada nebuvo mūsų tikslas, nes „Audi“ automobiliai yra aukštųjų technologijų produktai, o šie privalo turėti „sielą“ ir savo aiškų DNR, ypač premium segmente. Artimiausioje ateityje rinkoje matysime naujų žaidėjų, naujų modelių. Tai įrodo, jog automobilių gamyba savo aistra vilioja taip pat ir naujokus. Konkurencija yra mūsų žaidimo vardas. Esame VG dalis, todėl ir taip turime pakankamai galimybių kooperuotis“, – gandus apie galimus „romanus“ su kitais gamintojais neigė R. Stadleris.

Ruošia elektrinį visureigį

Bendrovei „Audi“, anot jos vadovo, kur kas svarbiau ne gaminti kuo daugiau automobilių, bet rasti galimybių išlaikyti pelno maržas. Jei turi tinkamą produktą, gerą dizainą ir geras technologijas – pardavimas augs natūraliai.

„Šiandien tikrieji premium klasės automobiliai kainuoja daugiau nei 50 tūkst. eurų ir šiame itin svarbiame segmente ketiname pateikti daugybę naujienų, tokių kaip naujieji A5, A6, A7 ir A8. Taip pat patvirtinome didelio miesto visureigio Q8 gamybą. Tai bus dar prabangesnis ir brangesnis automobilis, leisiantis mums pritraukti naujų ir kitokių klientų į „Audi“ pasaulį. Taip pat 2018 metais pasiūlysime didelį elektra varomą miesto visureigį“, – pabrėžė R.Stadleris.

Pasak „Audi“ vadovo, baterijomis varomas visureigis, kurio koncepcinę versiją praėjusį rudenį buvo galima išvysti Frankfurto parodoje kaip „E-Tron Quattro“ modelį, yra ne vienintelis „Audi“ planuojamas elektromobilis.

„Įkrovos stotelių infrastruktūra per ateinančius trejus ketverius metus labai smarkiai išaugs, todėl ateityje planuojame daugiau elektromobilių. Jų baterijų technologija tobulėja iš esmės ir kaina mažėja tiek, jog darosi racionalu plėsti elektromobilių pasiūlą, bent jau premium klasės“, – sakė R. Stadleris.

Ne mažiau šviesi ateitis laukia miesto visureigių (ne tik elektra varomų) pardavėjų. „Audi Q“ serijos miesto visureigiai šiuo metu sudaro beveik trečdalį pasaulinio gamintojų pardavimo, o iki 2020-ųjų ši dalis, tikimasi, gali išaugti iki 40 procentų. Prie augimo turi smarkiai prisidėti Q1 ir Q2 mažieji visureigiai bei didysis Q8. Premium klasės miesto visureigiai gamintojams leidžia užsitikrinti didesnes pelno maržas. Mat jų pirkėjai, palyginti su tais, kurie įsigyja kitų tipų automobilius, nevengia išleisti kur kas daugiau pinigų papildomai įrangai. Nors dabar siautėja miesto visureigių karštligė, R. Stadleris vis dėlto tikino, jog ne mažiau svarbus gamintojui išliks ir tradicinis segmentas, kurio žvaigžde turėtų tapti 2015-aisiais debiutavęs A4 modelis.

„Sukūrėme išties išskirtinį modelį, pateikdami tokias naujoves kaip virtuali vairuotojo vieta ir papildomos pagalbinės vairuotojo sistemos, o tai yra naujovė vidutinio dydžio automobiliams. Todėl naujasis A4 bus labai konkurencingas Europoje, kur šio tipo automobilių pardavimas ir technologijų diegimas yra sulėtėję dėl augančio miesto visureigių populiarumo“, – neabejojo „Audi“ vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"