TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Audi RSQ3“ sportinį charakterį rodė Aukštadvaryje

2014 02 26 6:00
Aukštadvario kartodrome žurnalistams buvo suteikta proga naujuoju sportiniu "Audi RSQ3" įveikti po tris trasos ratus.  Algimanto Brazaičio nuotrauka

Praėjusį penktadienį Aukštadvario (Trakų r.) kartodrome apie automobilius rašantys šalies žurnalistai išbandė pirmąjį „Audi“ Q laidos sportinį visureigį.

Tokią galimybę suteikė Vokietijos gamintojos atstovė Lietuvoje ir Latvijoje „Moller Baltic Import SE“. Po naujojo „Audi RSQ3“ variklio gaubtu gaudė benzininis 2,5 l darbinio tūrio ir 310 AG motoras. Gamintoja skelbia, kad tokia galia visureigiui 100 kilometrų per valandą greitį pasiekti užtenka 5,5 sekundės. Vairavimo malonumą užtikrina didžiausias 420 Nm sukimo momentas, kurį gali pasiekti tas pat TFSI variklis.

Jungti ar nejungti?

Lekiant dideliu greičiu sportinis visureigis rodo savo, kitokį nei sportinių kupė ar hečbekų, charakterį. Pavyzdžiui, aukštas visureigio kėbulas staigiuose posūkiuose perkelia mašinos svorio centrą taip, kad neapskaičiavęs greičio gali lengviau nei važiuodamas maža mašina posūkiuose išslysti iš trasos. Dėl to instruktoriai pataria prieš išvažiuojant į trasą įsijungti kuo daugiau važiavimo saugumą užtikrinančių sistemų – tarkim, kad ir stabilumo kontrolės (ESP) sistemą. Tikinama, kad tokiu atveju baigsi maršrutą greičiau nei lėkdamas neįjungęs nė vienos sistemos.

Pasak instruktorių, sportinio visureigio taip pat nepatartina staigiai stabdyti prieš kliūtį, šiuo atveju – prieš kartodrome pastatytus kūgelius. Jei vairuotojas elgiasi kitaip, daugiau nei maža sportinė mašina sveriantis sportinis visureigis stabdant kuriam laikui užsikerta, kėbulu palinksta į priekį, o kol iš šios padėties vėl grįžta į pradinę trajektoriją, prarandamos brangios sekundės.

Esu mėgėjas vairuotojas, ne lenktynininkas, todėl man sekundės dalys gal ir neturi didelės reikšmės. Vis dėlto spėjau patirti, kad pusės tūkstančio arklio galių automobiliui suvaldyti tokioje mažoje ir staigiais posūkiais pasižyminčioje trasoje, koks yra Aukštadvario kartodromas, reikia ir vyriškos jėgos.

Panaudojimo ypatumai

Naujasis „Audi RSQ3“ neabejotinai turėtų patikti tiems vairuotojams, kurie mėgsta greitį kelyje važiuodami ne mažomis sportinėmis mašinomis, o sėdėdami erdvioje, patogioje kabinoje. Naujasis Q laidos narys, jo neprievartaujant sunkiai prognozuojamomis komandomis, kelyje yra stabilus, puikiai valdomas – netgi tuomet, kai neveikia nė viena važiavimo saugumą užtikrinanti sistema.

Kita vertus, aiškiai matyti, kad sportinis RSQ3 labiau skirtas Vokietijos rinkai, kur šviesiu paros metu greitkeliuose greitis nėra ribojamas. Lietuvoje įsigyti „Audi RSQ3“ ir juo važinėti keliais, kuriuose didžiausias leistinas greitis yra 130 km/h, būtų šiek tiek nepraktiška. Naujasis „Audi“ galiūnas geriausias savo savybes vairuotojui atskleidžia tada, kai pasiekiamas 180 km/h ir didesnis greitis. Tačiau mūsų šalyje taip važinėjant galima netekti ir vairuotojo pažymėjimo, ir paties automobilio.

Kita vertus, toli gražu ne viskas praktiškumu matuojama. „Audi“ gerbėjams Lietuvoje naujasis RSQ3 gali patikti vien dėl to, kad jis turi daugiau nei 300 arklio galių. O ar visos jos kelyje bus panaudotos – jau ne taip svarbu.

FAKTAI: Tarp lietuvių nauji Q – populiarūs

Vokietijos gamintojos atstovė Lietuvoje ir Latvijoje „Moller Baltic Import SE“ pranešė, kad 2013 metais dviejose Baltijos šalyse buvo parduota 13,9 proc. naujų „Audi“ daugiau nei užpernai. Pernai – 662, 2012-aisiais – 581 automobilis.

Populiariausi modeliai Lietuvoje - „Audi A3“ ir visureigiai „Audi Q7“. Šių automobilių pernai lietuviai nupirko 68, arba 183,3 proc. daugiau nei metai iki tol (24 vnt.).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"