TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

"Audi" vadovas reikalauja visuotinės skaitmenizacijos

2015 06 15 11:15
Rupertas Stadleris: "Politikai ir ekonomistai privalo bendromis pastangomis sukurti automobilių skaitmeninės revoliucijos įgyvendinimo prielaidas". LŽ archyvo nuotrauka

Antradienį įvykusiame Vokietijos krikščionių demokratų partijos (CDU) organizuotame Berlyno ekonomikos kongrese bendrovės "Audi" vadovas Rupertas Stadleris pasakė kalbą, kurioje pažymėjo visuotinės eismo infrastruktūros objektų skaitmenizacijos būtinybę.

Pasak R.Stadlerio, būtina sukurti vieningą operacinę sistemą, kurios pagalba automobiliai galėtų skaitmeninio ryšio priemonėmis komunikuoti su įvairiais eismo infrastruktūros objektais (kelio ženklais, šviesoforais, administracinio padalijimo riboženkliais, tiltų, viadukų ir geležinkelio pervažų skaitmeniniais blokais ir pan.). Esą tokia automobilio ir jį supančios aplinkos sąveika padėtų geriau atskleisti dabarties ir ateities automobilinių skaitmeninių bei informacinių technologijų potencialą ir įgyvendinti autonominio vairavimo bei išmaniųjų ateities miestų vizijas.

„Politikai ir ekonomistai privalo bendromis pastangomis sukurti automobilių skaitmeninės revoliucijos įgyvendinimo prielaidas. Ateities miestai turi būti tokie pat išmanūs, kaip ir ateities automobiliai” – kalbėjo R. Stadleris Berlyno ekonomikos kongrese, kuriame susirinko apie 2500 dalyvių.

Jis pasidalino savo įžvalgomis ir sakė, jog šiuo metu yra įdiegta ir veikia gal tik 25 procentai tos eismo infrastruktūros, kuri bus visuotinė maždaug 2050 metais.

Kaip pavyzdį R. Stadleris paminėjo šiuo metu sudarinėjamą visos Vokietijos šviesoforų duomenų bazę ir su ja siejamas esamas bei perspektyvines technologijas. Pasak jo, jeigu ši bazė būtų ne tik paprastas šviesoforų sąrašas, kaip yra dabar, bet kiekvienas šviesoforas būtų prijungtas prie interneto tinklo, tai "Audi" vos ne tuoj pat galėtų įdiegti technologiją, leidžiančią automatiškai parinkti optimalų automobilio greitį pagal tai, kiek jo kelyje bus šviesoforais reguliuojamų perėjų bei sankryžų.

Šitaip optimizuoti automobiliai galėtų suformuoti visiškai sklandų eismo srautą su minimaliomis spūstimis bei trikdžiais, ir taip taupyti degalus. R. Stadlerio skaičiavimais, masinis tokios technologijos įdiegimas vien Vokietijoje leistų per metus leistų sutaupyti iki 900 mln. litrų degalų ir neužteršti atmosferos beveik milijonu tonų anglies dvideginio.

"Audi" taip pat norėtų diegti autonominio parkavimo technologiją, kuri leistų išlipti iš automobilio šalia garažo arba statymo vietos, o automobilis prisiparkuotų automatiškai – jau be vairuotojo. Taip būtų taupoma vairuotojo įlipimui/išlipimui skirta erdvė, suteikiant galimybę optimaliau projektuoti stovėjimo aikšteles ir garažus.

R.Stadleris taip pat akcentavo išmaniojo mobilumo svarbą šiuolaikinėje visuomenėje ir prognozavo, kad tai įdiegus bus galima užtikrinti iki šiol nematytą eismo saugumą, energinį efektyvumą, mobilumo tvarumą bei neprilygstamą gyvenimo kokybę ateities miestuose.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"