TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Audi“ žemėlapiai – ne tik navigacijai

2015 05 06 15:52
Visureigio "Audi Q7" energetinis pagalbininkas padeda navigacinėje sistemoje užprogramuotus maršrutus įveikti kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis.  LŽ archyvo nuotrauka

Dar neseniai vieninteliu su žemėlapiais dirbančiu automobilio įtaisu buvo navigacinė sistema, tačiau laikai pasikeitė. Tad atėjo laikas atsirasti ir trimačiams aukštos raiškos ir trimačiams žemėlapiams.

Dabar įvairius geografinius duomenis naudoja daugybė pagalbinių sistemų: kelio ženklų atpažinimo pagalbininkas „pasitikslina“ žemėlapyje ir įspėja vairuotoją apie ženklų pasikeitimus, važiuoklės standumo reguliatorius pagal krašto kelių žemėlapius automatiškai nustato amortizatorių standumą ir panašiai. Aišku, jog kuriant autonominius automobilius, topografinių ir geografinių duomenų svarba tik didės. Tai žinodami„Audi“ gamintojai iš Vokietijos kooperuojasi su strateginiais partneriais aukštos raiškos ir tikslumo trimačių žemėlapių kūrimui.

Kaip žurnalistams papasakojo „Audi“ vyriausiasis inžinierius prof. dr. Ulrichas Hackenbergas, tikslių aukštos raiškos trimačių žemėlapių svarba ateityje tik didės. Šie žemėlapiai taps vienais iš svarbiausių autonomiškai vairuojamų automobilių įrankių. Autonominio vairavimo sistemai ypač svarbu, kas yra priešais automobilį ir kas bus važiuojant toliau, pavyzdžiui, greitkelių sankryžos, viadukai, kelių išsišakojimai, apvažiavimai ir nuvažiavimai, ir t.t.

Tuo tikslu aktyviai bendradarbiaujama su Olandijos kartografijos bendrove „Dutch map“ ir navigacijos sistemų lydere „Tom Tom“. Be to, U. Hackenbergas pažadėjo, kad kitos laidos „Audi“ flagmanas A8 turės daug autonominio vairavimo elementų ir bus vienas iš šios srities lyderių.

O kol patys save vairuojantys automobiliai dar tik kuriami, naudą iš aukštos raiškos trimačių žemėlapių vairuotojai gali turėti jau dabar. Pavyzdžiui, naujajame „Audi Q7“ yra vadinamasis energinio efektyvumo pagalbininkas, padedantis navigacinėje sistemoje užprogramuotus maršrutus nuvažiuoti kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis. Šis pagalbininkas visiškai išnaudoja naujųjų 3D žemėlapių „trimatiškumą”, t.y., atsižvelgia į maršrute esančias įkalnes ir nuokalnes, užvažiavimus ir nuvažiavimus nuo viadukų, degalinių išsidėstymą, atpažįsta greičio ribojimo ženklus ir ruožus bei administracinio padalijimo riboženklius.

„Audi“ inžinieriai tikina, kad šis pagalbininkas gali net iki 10 proc. sumažinti degalų sąnaudas ir efektyviai veikia net tuomet, kai pati navigacinė sistema yra išjungta.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"