TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„AvtoVAZ“ tiekėjus užsiutino švediška tvarka

2015 10 16 5:59
Rusijos komunistai mielai pašalintų "AvtoVAZ" prezidentą Bo Anderssoną iš savo posto. LŽ archyvo nuotraukos

Rusijos žiniasklaida pranešė apie tai, kad trečiadienį didžiausias automobilių gamintojs Rusijoje bendrovė „AvtoVAZ“ sutabdė liniją, kuri gamina prancūziškus „Renault“, japoniškus „Nissan“ ir rusiškus „Lada Largus“ lengvuosius automobilius.

Pasak rusų žiniasklaidos, tai ne pirmas kartas, kai Toljačio mieste veikianti „AvtoVAZ“ stabdo darbą vienoje ar kitoje linijoje. Paradokas tas, kad priverstinės prastovos gamykloje su Rusiją siaubiančia ekonomine krize niekaip susiję. Bet prastovų priežastis verta dėmesio. 2013 metais daugiausia rusiškos kilmės „Lada“ automobilius gaminančios „AvtoVAZ“ prezidento pareigas užėmęs švedas Bo Anderssonas bando įvesti gamykloje ir santykiuose su jos verslo partneriais tvarką. Prie savitos tvarkos įpratę Rusijos verslininkai, atrodo, nusiteikę keršyti „AvtoVAZ“.

Švedo Bo Anderssono vadovaujama "AvtoVAZ" griežtai pareiškė, kad daugiau iki galo nesukomplektuotų automobilių iš gamyklos neišleis.

Mašinas rinko nepilnai

Pranešama, kad šios savaitės viduryje buvo sustabdytas „Nissan Almera“, „Renault Logan“ ir „Renault Sandero“ gamyba dėl to, kad Nižnij Novgorodo gamykla „Avtokomponenty“ laiku neatvežė šoniniams veidrodėliams rinkti reikalingų detalių.

Pasirodo, „AvtoVAZ“ vykdyti savo įsipareigojimus vėluodavo ir anksčiau. Bet iš padėties gelbėdavosi patys Toljačio gamintojai. Tarkim, siųsdavo lėktuvus, kad detalės būtų parskraidintos laiku ir nenutrūktų gamyba. Jei detalių vis dar nebūdavo pagaminta, iki B.Anderssono, anot Rusijos žiniasklaidos, automobilį vis tiek baigdavo rinkti, nesvarbu, kad nevisiškai sukomplektuotą.

Dabar „AvtoVAZ“ ryžtingai pareiškė, kad nepilnai surinktų automobilių nuo konvejerių daugiau neleis. „Jau geriau tada tegu stovi konvejeriai“, – abstulbusiems naujienų agentūros TASS atstovams pareiškė gamintojo atstovai. O už pavėluotus tiekimus „AvtoVAZ“ jau taiko baudas ir delspinigius, kas iki ateinant B.Anderssonui būdavo retenybė. Atsakydami tiekėjai pradėjo kaltinti „AvtoVAZ“, kad ta labai pailgino atsiskaitymo terminus už patiektą produkciją. Teigiama, kad dėl to netgi buvo kreiptasi su skundais į Rusijos vyriausybę.

Rusų galvos skausmas

Vos atėjęs prieš dvejus metus vadovauti „AvtoVAZ“ Švedijos pilietis iškart pradėjo kelti galvos skausmą prie sovietų laikais nusistovėjusios tvarkos pripratusiems Toljačio gamyklos darbuotojams. Jau pirmomis dienomis pasivaikščiojęs po „AvtoVAZ“ cechus B.Anderssonas pasibaisėjo cechuose tvyrančia netvarka ir nešvara, todėl pareikalavo kuo greičiau išblizginti gamybines patalpas.

Ilgą laiką „AvtoVAZ“ darbuotojams alergiją kėlė ir kiti naujojo vadovo žingsniai. Pavyzdžiui, viename portale, kur diskutuoja klubo „Lada Largus Club“ nariai, įrašytos ir tokios pastabos: „Prezidentas reikalauja tvarkos visur, kas yra žemiau akių lygio. Būtina susitvarkyti darbo vietą. Visur vedžioja pirštu rodydamas į dulkes. Privalu nešioti specialią aprangą. Nemėgsta žodinių, abstrakčių pasiteisinimų, viskas turi būti išdėstyta skaičiais. Reikalauja, kad kiekvienas darbuotojas žinotų gamyklos tikslus, kas už ką yra atsakingas ir kad pareigos būtų įvykdytos iki galo. 8 procentai abstinentų gamykloje – jam per mažas skaičius, reikalauja visuotinio blaivumo“, ir t.t.

2013 metais Rusijos Komunistų partija irgi kreipėsi į savo vyriausybę reikalaudama, kad B.Anderssonas būtų pakeistas, nes esą „rusų įmonei privalo vadovauti rusas“. Tada rusų vykdomoji valdžia irgi pratylėjo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"