Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

„AvtoVAZ“ vėl bandys tiestis per „Vesta“

 
2017 08 30 13:40
Nors "Lada Vesta" konstrukcijoje naudojamos ir prancūziškos technologijos, paprastus rusus modelis vis tiek mažai traukia. 
Nors "Lada Vesta" konstrukcijoje naudojamos ir prancūziškos technologijos, paprastus rusus modelis vis tiek mažai traukia.  "AvtoVAZ" nuotrauka

Rugpjūčio 29 dieną Rusijos vyriausybės ir Prancūzijos koncerno „Renault-Nissan“ valdoma Toljačio gamykla „AvtoVAZ“ savo autosalonuose pradėjo prekiauti „Lada Vesta“ prabangiausia „Exclusive“ modifikacija. Tikimasi, kad galbūt bent ji išgelbės gamintojo į modelį anksčiau dėtas auksines viltis.

Pastaruosius kelerius metus „AvtoVAZ“ kapanojasi milžiniškuose nuostoliuose. Pavyzdžiui, 2016 metais gamintojas paskelbė patyręs 44,8 mlrd. rublių (632,8 mln. eurų) grynųjų nuostolių. Dar 2014 metais „AvtoVAZ“ gyrėsi, kad daugumą sunkumų rusų gamintojui padės išspręsti du nauji modeliai – „Lada Vesta“ ir „Lada XRAY“, turintys vieną ir tą pačią platformą. Praėjus daugiau nei pusantrų metų po šio modelio gamybos pradžios iš esmės jau aišku, kad jis XRAY yra nevykęs: pagal 2017 metų sausio-liepos pardavimų rezultatus jis sugebėjo užimti vos 9-tą vietą.

Auksinių vilčių nepateisino ir „Vesta“

„Vesta“ gamyba startavo 2015 metų rugsėjį „AvtoVAZ“ gamykloje Iževske, XRAY – tų pačių metų gale Toljatyje. Pirmasis modelis išgarsėjo ir dėl to, kad jis pakeitė ankstesnį itin nesėkmingą Rusijos gamintojo flagmaną „Lada Priora“, o jo kūrėjai naujajam „Lada Vesta“ pranašavo auksinę ateitį. Buvo skelbiama, kad romėnų deivės vardu pavadinta mašina greitu laiku taps ne tik populiariausiu „Lada“, bet ir visos Rusijos modeliu.

Iš pradžių viltys dėl „Lada Vesta“ lyg ir pasiteisino. Nuo 525 tūkst. rublių (apie 9 tūkst. eurų to metu kursu) kainavęs modelis Rusijos autosalonuose atsirado 2015 metų lapkritį, o iki kitų metų sausio buvo parduota 2,5 tūkst. „Vesta“. Pirmas įspėjamasis signalas, kad vargu ar šis modelis virs „AvtoVAZ“ gelbėjimosi ratu buvo tas, kad net savo prekybos pradžioje jis nesugebėjo aplenkti „Lada Granta“, kurių vien 2016 metų sausį rusai įsigijo 7,5 tūkstančių.

Dabar už lango – jau 2017-ųjų antroji pusė, o „Lada Vesta“ vis dar joks lyderis. Europos verslo asociacijos (EVA) duomenimis, nuo šių metų sausio iki liepos 31 dienos rusai nupirko 41,1 tūkst. „Lada Vesta“, tačiau modeliai bendroje populiariausių septynių šių metų Rusijos lengvųjų mašinų rikiuotėje garantavo vos 3-ią vietą. „Vesta“ nesugebėjo aplenkti net ir „Granta“, kurių sausį-liepą rusai įsigijo beveik 9 tūkst. daugiau. O paklausiausia šiais metais Rusijoje mašina kol kas yra korėjietiškas mažylis „Kia Rio“, kurių iki praėjusio mėnesio pabaigos buvo registruota 54,6 tūkstančiai.

Vilioja „luxo“ įranga

Tiesa, palyginti su 2016 metų pirmaisiais septyniais mėnesiais, šiemet per tą patį laikotarpį „Lada Vesta“ parodė vieną didžiausių iš Rusijoje siūlomų naujų automobilių augimą, kuris siekė 31,6 proc. Tačiau dvejų metų modelis sparčiai sensta, rusų rinkoje atsiranda naujų žvaigždžių (vienas tokių yra „Hyundai Creta“), kurios vargu ar užleis rinką morališkai senstelėjusiam rusiškam modeliui. Be to, „Lada Vesta“ pardavimą visais įmanomais būdais globoja Rusijos vyriausybė. Tarkim, praėjusiais metais modelis buvo paskelbtas populiariausia vietos patrulių mašina, o tai reiškė, jog valstybė nupirko daugybę „Vesta“ patruliuojantiems policininkams.

Dabar modeliui gyvybės bandoma įpūsti pagerinus jo įrangą ir bandant įsiūlyti mašiną vidurinės Rusijos klasės atstovams. Patobulintos „Lada Vesta Exclusive“ kaina prasideda nuo 763,4 tūkst. rublių (apie 11 tūkst. eurų). Tiek kainuoja vadinamojo „lux“ įrangos lygio modelis, kurio ilgis yra 4,4 m., ratus varo 1,8 l darbinio tūrio ir 122 AG benzininis variklis, galintis automobilio ratus įsukti iki 188 km/h. Iškart į akis krenta palyginti didelės (7,2 l/100 km) tokiam modeliui vidutinės degalų sąnaudos. Todėl labai tikėtina, kad jei patobulintas „Lada Vesta“ taps populiariu, tai bus nebent Rusijos vyriausybės, išlaikomai iš šios šalies paprastų piliečių mokesčių, nuopelnas.

Populiariausi naujų automobilių modeliai Rusijoje 2017 m. 01–07 mėn.

VietaModelisPardavimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1. „Kia Rio“54 614 (47 086)**+13,8
2. „Lada Granta“50 130 (50 301)–0,03
3. „Lada Vesta“41 086 (28 092)+31,6
4. „Hyundai Solaris“39 696 (53 834)–35,6
5. „Hyundai Creta“27 345 ( –)
6. „Volkswagen Polo“25 732 (25 494)+0,09
7.„Renault Duster“22 980 (26 400) –14,9
8. „Toyota RAV 4“18 689 (18 350)+0,02
9. „Lada XRAY“17 946 (9814)+45,8
10. „Toyota Camry“16 969 (16 042)+0,05

*Palyginti su 2016 m. 01–07 mėn.

**2016 m. 01–07 mėn.

Šaltinis: AEB.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"