TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Dacia Sandero Stepway“: subalansuotas bekelei

2013 11 12 6:00
„Dacia Sandero Stepway“ Rusijoje yra vadinamas sodininkų automobiliu. Gamintojo nuotrauka

Išbandžius palyginti pigius naujus automobilius visuomet kamuoja prieštaringos mintys, kokiais kriterijais vadovautis vertinant mašiną? Panaši dilema kankino ir pasivažinėjus Lietuvos keliais „Dacia Sandero Stepway“, kurio kaina Lietuvoje prasideda vos nuo 35,2 tūkst. litų.

Iki patogaus važiavimo, koks būdingas brangioms mašinoms, pigiems mažyliams – kaip iki dangaus. Tačiau ar galime tikėtis stebuklo, pavyzdžiui, kad ir iš to paties „Dacia Sandero Stepway“? Juk ir komfortas, neabejokime, kainuoja. Vis dėlto akivaizdu, kad pigūs nauji automobiliai vis tiek yra patogesni naudoti nei, pavyzdžiui, lietuvių pamėgtos dešimties ir daugiau metų mašinos, tarp jų – ir tos, kurios kadaise buvo brangios.

Bekelėje tinka labiausiai

Mažasis didesnio pravažumo lengvasis „Dacia Sandero Stepway“, kurį šiandien vadina madingu naujadaru „krasoveris“, nėra pats pigiausias modelis iš tų, kurie pardavinėjami Lietuvoje. Netgi „Dacia Sandero“, kurio pagrindu atsirado „Stepway“, kainuoja gerokai pigiau – nuo 26 tūkst . litų. Todėl vadovaudamiesi savo logika, kad kokybė priklauso nuo kainos, iš naujojo „krasoverio“ turėtume laukti daugiau nei iš jo pirmtako.

„Stepway“ iš tikrųjų geresnis. Bet tik važiuojant duobių išmušinėtu keliu arba visiškoje bekelėje. Tai dėl to, kad lengvasis „Sandero Stepway“ turi didesnę prošvaisą negu "Sandero". Ši yra kaip visureigių – minimalus automobilio aukštis nuo žemės iki dugno siekia net 19,3 centimetro. Automobilis nekokybišku keliu rieda irgi lyg šiuolaikinis visureigis – sėdint viduje dėl gerai suderintos pakabos duobės nėra labai juntamos.

„Stepway“ taikinys - rusai

Išvažiavus ant geros kelio dangos „Dacia Sandero Stepway“ kamuoja tos pačios bėdos, kaip ir jo pirmtaką. Nors bandžiau galingiausią automobilio versiją su 1,5 litro darbinio tūrio ir 90 AG dyzeliniu varikliu, tačiau ir šiam aiškiai trūksta pajėgumo, kad, pavyzdžiui, lenkdamas kitą mašiną būtum užtikrintas, jog ją aplenksi gana greitai ir kelyje nekils avarinės situacijos. Tad sėdint prie „Stepway“ vairo geriau nelenktyniauti, o važiuoti ramiai ir užtikrintai.

Galbūt dėl to rusai naująjį prancūzų kompanijos kūrinį, kuris Rusijoje, beje, vadinamas „Renault Sandero Stepway“, praminė „sodininkų mašina". Sovietų laikais piliečiams, be buto, dar buvo suteikiama teisė ir į sodą užmiestyje. Sodų turi ir lietuviai, tačiau privažiuojamieji keliai mūsų šalyje – dažniausiai geri. Visai kitokia padėtis Rusijoje. Ten nepatartina važinėti į sodus patogiomis vakarietiškomis mašinomis, nes greitai sugadinsi pakabą. Todėl rusai į užmiestį dažniausiai važinėja ištvermingais vietinės gamybos automobiliais.

Atrodo, „Dacia Sandero Stepway“ suardys šią tradiciją. Juolab kad ir rusai pradėjo skaičiuoti degalų sąnaudas. O „Stepway“, yač – su dyzeliniu varikliu, yra daug taupesnis nei bet kuri „Niva“ ar „Lada“. Pavyzdžiui, bandyto modelio deklaruojamos dyzelino sąnaudos sudaro 4 l/100 km. Tiesa, važinėjant nelabai taupiai šis skaičius padidėja maždaug 0,8-0,9 l/100 km.

O ką gi lietuviams? Matyt, labiausiai „Dacia Sandero Stepway“ tiktų mieste gyvenantiems ir atokiose, sunkiau prieinamose vietovėse sodybas turintiems žmonėms. Ir visiems tiems, kuriems neįperkamos brangesnės mašinos.

Kai kurie bandyto „Dacia Sandero Stepway“ techniniai duomenys

Variklio tūris (l) 1,5

Didžiausia galia (AG) 90

Maksimalus greitis (km/h) 167

Anglies dvideginio emisija (g/km) 105.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"