TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Dyzelgeitas“ gali atsiristi iki BMW?

2015 09 24 16:10
„BMW X3 xDrive" modelio su 2.0 l dyzeliniu motoru azoto dioksidų tarša „Euro 6“ standartą galimai viršija net 11 kartų. LŽ archyvo nuotrauka

„Volkswagen“ koncerną pastarosiomis dienomis krečiantis skandalas gali dar labiau sudrebinti Vokietijos automobilių pramonę. Pasirodžius pranešimų, jog azoto oksidų (NOx) išmetimo normas daugiau nei 11 kartų viršija ir dvilitriniai BMW motorai, panika kyla ir BMW akcininkų gretose – vien šiandien Bavarijos pramonės pasididžiavimo akcijų vertė smuko beveik 7 proc.

Kaip galimos krizės pavyzdys pateikiamas miesto visureigio „BMW X3 xDrive 20d“ modelis, kurio 2 l darbinio tūrio variklio azoto dioksidų išmetimas Tarptautinės švaraus transporto tarybos (ICCT) atliktų standartinių testų metu „Euro 6“ leidžiamą limitą viršijo 11 kartų.

Tačiau Miunchene įsikūrusi BMW vadovybė kol kas neigia bet kokias sąsajas su VW skandalu, kurį Vokietijos žiniasklaida, pagal reikšmę prilygina JAV prezidentą Richardą Nixoną iš posto išvertusiai "Votergeito" bylai, ir skambiai vadina „Dyzelgeitu“.

„Niekada nemanipuliavome testų rezultatais, visuomet veikiame pagal kiekvienoje šalyje įtvirtintus reikalavimus“, - teigiama „BMW Group“ išplatintame pranešime.

Kalbas apie BMW dyzelinių motorų neatitikimus kol kas slopina ir taršos testus atliekančios ICCT ekspertas Peteris Mockas, pareiškęs, jog BMW motorų azoto dioksidų viršijimas, pagal turimus testų duomenis, negali būti susijęs su „Volkswagen“ taikyta praktika, kai specialiai įdiegti davikliai ir programinė įranga sumažindavo kenksmingų medžiagų išmetimą tuomet, kai jis būdavo matuojamas.

„Ar kiti gamintojai sukčiavo ir naudojo apgavikišką programinę įrangą, kol kas lieka neaišku“, - nuomonę viešai išsakė populiaraus Vokietijos automobilių žurnalo atstovas Benjaminas Gehras. Į jo klausimus apie galimus BMW dyzelinių variklių taršos neatitikimus, BMW atstovas atsakė, jog BMW varikliai bandomųjų testų metu nėra kalibruojami kitaip. „BMW nėra montuojama jokia įranga, perduodanti duomenis apie matuojamus išmetimo ciklus“, - pažymėjo BMW atstovas.

Vokietijos transporto ministras Alexanderis Dobrindtas pavedė atsakingai federalinei tarnybai iš naujo tirti visus dyzelinius „Volkswagen“ modelius. Nepranešama, ar taršos testus iš naujo turės praeiti ir kitų gamintojų dyzeliniai automobiliai

Dėl skandalo koncerno „Volkswagen Group“ vertė jau smuko daugiau nei 45 mlrd. eurų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"