Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

„Dyzelgeite“ klimpsta dar viena garsi vokiečių kompanija

 
2017 02 01 21:00
Taršos duomenis galimai klastojo "Volkswagen", "Porsche" ir "Audi" automobilių ankstesnių metų gamybos 2 l ir 3 l darbinio tūrio dyzeliuose sumontuota "Bosch" programinė įranga.  

Didžiausia pasaulyje automobilių komponentų gamintoja ir tiekėja Vokietijos kompanija „Bosch“ paskelbė sutinkanti kiekvienam Amerikos vairuotojui, įsigijusiam „Volkswagen“ su taršos duomenis klastojančia elektronine įranga, papildomai sumokėti kaip kompensaciją 327,5 mln. JAV dolerių, nors „Bosch“ vaidmuo „dyzelgeito“ skandale ir nėra iki galo aiškus.

Apie tai pranešė portalas ft.com. Jo publikacijoje teigiama, kad šitaip „Bosch“ tikisi panaikinti pretenzijas, kurias JAV reiškia „dyzelgeito“ skandalo kaltininkams. Neatmetama, jog iš tikrųjų Vokietijos koncernas „Volkswagen Group“ bando savo paties sukeltame anglies dvideginio taršos duomenų klastojimo skandale surasti atpirkimo ožių, kad savo mundurą apvalytų bent nuo dalies dėmių, kuriomis gamintojas buvo apdrabstytas per vadinamąjį „dyzelgeitą“. Privati „Bosch“ yra viena svarbiausių koncerno tiekėjų ir teoriškai jai būtų gana sunku atsakyti į kur kas galingesnės verslo partnerės prašymą. Vis dėlto tai tėra jokiais įrodymais neparemta prielaida.

Be to, trečiadienį laikraštis „The Washington Post“ tikino, kad dar 2006 metais „Bosch“ buvo pakviesta užsakovų iš „Volkswagen Group“ tam, kad sukurtų taršos duomenis klastojančią įrangą koncerno dyzeliniams motorams, kurie vėliau buvo montuojami ir į Amerikos rinkai skirtus „Volkswagen“, „Porsche“ ir „Audi“ automobilius.

Gamintojas atsisveikina su milijardais

„Dyzelgeito“ skandalas kilo 2015 metų rudens pradžioje Amerikoje, kai buvo aptikta, kad Vokietijos „Volkswagen“ į kai kurių savo automobilių motorus įmontavo specialią įrangą, kuri atvarius mašiną į privalomąją techninę apžiūrą kol ji vykdavo klastodavo anglies dvideginio išmetimo duomenis. Netrukus jau pats koncernas pripažino, kad elektroninė klastojimo programa buvo įmontuota į 11 milijonų ne tik dyzelinius, bet ir benzininius vokiškus variklius. Ir koncerno inžinieriai tai darė tyčia, stengdamiesi apeiti itin griežtus JAV ekologijos reikalavimus.

Amerikos gyventojams, įsigijusiems „Volkswagen“ su 2 l darbinio tūrio dyzeliniuose motoruose įmontuota falsifikuojančia programa, iš viso mokama arba dar bus išmokėta po 1 tūkst. JAV dolerių (918 eurų). Tiesa, į banko sąskaitą grynais bus pervesta tik pusė šių pinigų, o dar 500 JAV dolerių (459 eurus) nuo „dyzelgeito“ nukentėję amerikiečiai gaus kaip dovanų sertifikatą. Taip pat „Volkswagen“ įsipareigojo nemokamai pašalinti duomenis klastojančią įrangą ir po to be atlygio trejus metus prižiūrėti defektuotus automobilius. Amerikoje yra apie pusė milijono vairuotojų, gausiančių pažadėtą kompensaciją.

Koncernui „Volkswagen Group“ labai pasisektų, jei koncernui pakaktų padengti JAV vairuotojų nuostolius jau sutartų 15 mlrd. eurų.

Be kaltės kalta?

O šit dabar sutinkanti mokėti kompensaciją prašneko ir „Bosch“, nors ft.com ir tikina, kad iki šiol šio gamintojo vaidmuo „dyzelgeito“ nėra aiškus. Tačiau dar 2016 metų rugsėjį leidinys „Financial Times“, šalia kurio veikia ir portalas ft.com“ yra rašęs, kad „Bosch“ galimai tiekė įrangą koncernui „Volkswagen Group“, kuri galėjo būti naudojama ir smalkių taršos duomenims klastoti. Kartu buvo pažymėta, jog tiekiami komponentai buvo pagaminti pagal vokiečių automobilių gamintojo pateiktus reikalavimus. Tokiu atveju kaltinti „Bosche“ tyčia dalyvavus „dyzelgeite“ būtų tas pats, kas dėl banko apiplėšimo pateikti kaltinimus telefonu iškviestam taksi vairuotoją, kuris nuvežė plėšikus į nusikaltimo vietą.

Ft.com skelbia, kad praėjusiais metais su „Volkswagen Group“ sutartis sudarę Amerikos nuo „dyzelgeito“ nukentėję vairuotojai papildomai iš „Bosch“ turėtų gauti 350 JAV dolerių (325,4 euro), o prabangių „Audi“ ir „Porsche“, kurių 3 l dyzeliuose irgi buvo aptikta taršos duomenis klastojanti įranga, – po 1500 JAV dolerių (1390 eurų).

Vokietijos autokomponentų gamintojo pasiūlymas bus svarstomas vasario 14 dieną San Francisko (JAV Kalifornijos valstija) miesto civilinių bylų teisme, tada galbūt paaiškės ir daugiau iki šiol slėptų „dyzelgeito“ detalių.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"