TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

“Egzotika”: sąmoningas klaidinimas ar prekybinis karas?

2013 10 22 6:00
Padangų rinkoje galioja nerašyta taisyklė: 5 metus sandėlyje laikytos padangos kaip visiškai naujos gali būti naudojamos dar 5 metus. LŽ archyvo nuotraukos

Kiekvienų metų rudenį ir pavasarį viešojoje erdvėje atgyja diskusijos apie eismo saugumą, vairuotojų pasirengimą naujo metų laiko sezonui ir viena aktualiausių temų – reikalavimai sezoninėms padangoms ir prekyba jomis. O šiuo metu bene aktualiausia, ar verta pirkti kelerius metus sandėliuose laikytas padangas?

Naujų padangų amžius ir sandėliavimo trukmė tapo svarbia tema Lietuvoje po žiniasklaidoje pradėtos tiražuoti netiesos, esą sandėliuojamos padangos praranda savo technines charakteristikas ir niekam nebetinkamos. Atsakydamas į tokias kalbas įmonės „Egzotika“ savininkas, garsus lenktynininkas Rokas Lipeikis tvirtina: „Tai ypač keistas, tik Lietuvos rinkoje labai nesąžiningai išpūstas mitas, kuriuo nepagrįstai gąsdinami vairuotojai. Gąsdinimais ypač prastoje finansinėje padėtyje atsidūrusios padangų prekybos įmonės siekia konkurencinio pranašumo prieš stabiliai dirbančius rinkos senbuvius.“

Kodėl skiriasi padangų kainos?

Įbauginti pirkėjus dėl padangų amžiaus apsimoka – „nesandėliuotų“ padangų kaina paprastai būna daug didesnė, nei kelis mėnesius ar metus išgulėjusių sandėliuose. Vis dėlto kainos skirtumai niekaip nesiejami su padangų kokybe. Mat stambių pardavėjų didesnė apyvarta leidžia pirkti padangas dideliais kiekiais, dėl to gaunama papildomų nuolaidų iš gamintojų, o tai suteikia galimybių mažinti kainą pirkėjams.

Be to, keičiantis sezonams dauguma gamintojų turi neparduotų likučių, o sandėlius reikia atlaisvinti naujoms padangoms. Ir šiuos likučius gamintojai su didelėmis nuolaidomis mielai parduoda padangų pardavėjams. Tačiau tokiais pasiūlymais gali naudotis tik didieji pardavėjai, turintys dideles sandėliavimo patalpas, kuriose padangos saugiai laukia naujojo pardavimo sezono.

Pasak R.Lipeikio, pralaimėdami konkurencinę kovą dalis pardavėjų, pasitelkdami kai kurių padangų gamintojus, gamintojų atstovus ir nekompetentingus žurnalistus, sukuria ir skleidžia mitus, kad 2-3 metus sandėliuojamos padangos virsta vos ne medinėmis ir tinkamos nebent „pakuroms“. Tokių pasakojimų prisiklausę gyventojai iš pardavėjų šiemet jau reikalauja ne bet kokių, o vienos ar dviejų savaičių naujumo padangų. Nors vien padangų transportavimas iš Pietų Korėjos ar Japonijos gamintojų užtrunka 2-3 mėnesius.

R.Lipeikis: „Ypač prastoje finansinėje padėtyje atsidūrusios padangų prekybos įmonės gąsdinimais siekia konkurencinio pranašumo prieš stabiliai dirbančius rinkos senbuvius.“

Kaip švaistomos lėšos per viešuosius pirkimus

Suklaidinti vairuotojai net patys to nesuprasdami jau kurį laiką nepagrįstai plonina pinigines. Dar blogiau, kad nuolat populiarinamu mitu jau pradėta naudotis ir piktybiškai švaistant valstybės pinigus. Tai daroma per viešuosius pirkimus, R.Lipeikio manymu, „tinkamai“ surašius konkursų sąlygas, padedančias laimėti tiems pardavėjams, su kuriais iš anksto suderintos „žaidimo taisyklės“.

Pasak verslininko, „Egzotika“ dalyvauja daugelyje valstybinių įmonių organizuojamuose padangų viešuosiuose pirkimuose ir pastaraisiais metais pradėjo pastebėti vis dažniau tendencingai suformuluotas konkursų sąlygas, kurios reikalauja, kad „pardavėjų siūlomos padangos turi būti pagamintos ne anksčiau nei prieš 6 mėnesius“ arba būtų siūlomos „tik einamųjų kalendorinių metų gamybos padangos“.

Pastaroji formuluotė R.Lipeikiui skamba daugiau nei keistai tuo atveju, jeigu viešųjų pirkimų konkursas skelbiamas kovo mėnesį – vos prasidėjus šiltajam sezonui. Kaip tvirtina „Egzotikos“ savininkas, tokiu būdu iš konkurso faktiškai eliminuojami Japonijos, Pietų Korėjos ir kitų Azijos šalių, JAV padangų gamintojai. Juk neįmanoma užtikrinti, kad per tris mėnesius bus pagamintos visos vasaros sezonui reikalingos padangos, o ką jau kalbėti apie transportavimui sugaištamą laiką.

Todėl, verslininko nuomone, tokiuose konkursuose laimi ne geriausią kainą ir kokybę siūlančios įmonės, o pardavėjai, su kuriais konkurso sąlygos būna suderintos iš anksto. Kaip pavyzdį „Egzotika“ savininkas prisimena konkursą, kuriame dalyviai galėjo siūlyti tik Europos Sąjungoje pagamintas padangas. Pasibaigus konkursui paaiškėjo, kad organizatoriai įsigijo padangas 40 proc. brangiau, nei buvo galima jas įsigyti.

Gandais tikima labiau nei tyrimais

R.Lipeikiui labai keista, kad šviečiamasis darbas apie tikrąją padėtį padangų rinkoje nuolat paskęsta „informaciniame triukšme“ - ypač provincijos gyventojai labiau pasitiki gandais ar istorijomis iš serijos „viena boba sakė“, o kai kurios valstybinės įmonės tiesiog naudojasi tokiais mitais švaistydamos biudžeto lėšas. Viso to, pasak R.Lipeikio, nebūtų, jei pirkėjai objektyviai gilintųsi į fizinius procesus, kurie vyksta padangoms senėjant ir jas eksploatuojant, arba tiesiog peržvelgtų didžiųjų padangų gamintojų atliktus testus.

O ką sako oficialūs testų rezultatai? Štai Prancūzijos padangų gamintoja „Michelin“ kartu su autoritetingomis organizacijomis (pavyzdžiui, Vokietijos automobilininkų asociacija ADAC) per pastarąjį dešimtmetį jau atliko keletą testų lygindami įvairaus amžiaus (nuo 1 iki 4 metų) padangas. Vertinant padangų ilgaamžiškumą ir patvarumą, nebuvo nustatyta jokių esminių skirtumų tarp naujesnių ir senesnių padangų. Taip pat jokių reikšmingų skirtumų neužfiksuota ir rezultatuose, gautuose važiuojant ant šlapios ir sniego dangos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"