TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Egzotikoje“ padangas balansuoja unikalus įrenginys

2013 10 09 6:00
M.Adomaitis: „Žodis „specialios“ reiškia, kad „Hunter“ padangas balansuoja pagal specialią technologiją.“ Romo Jurgaičio nuotraukos

Ar verta pakloti 50 litų už vienos padangos balansavimą? Verta, jei jos niekur kitur Lietuvoje tinkamai subalansuoti neįmanoma, o važinėjant nebalansuota padanga ji greitai nusidėvės, be to, kils grėsmė sugadinti automobilio važiuoklę arba atskiras jos dalis.

Jau kuris laikas daugkartiniam Lietuvos ralio čempionui Rokui Lipeikiui priklausančios įmonės „Egzotika“ padalinyje, įsikūrusiame Vilniuje, J.Kubiliaus g.18, veikia pačios šiuo metu moderniausios specialios padangų balansavimo staklės „Hunter“. LŽ žiniomis, jos yra unikalios – tokių niekur Lietuvoje nerasi. „Teoriškai tokias ar panašias stakles gali turėti nebent didelių pasaulio gamintojų atstovų mūsų šalyje autoservisai, tačiau bent jau iki šios minutės nieko apie tai nesu girdėjęs“, - sakė sostinės Šiaurės miestelyje įsikūrusio „Egzotikos“ padalinio, kuriame stovi ir specialiosios padangų balansavimo staklės, vadovas Marius Adomaitis.

Anot jo, žodis „specialios“ reiškia, kad „Egzotikos“ staklės padangas balansuoja pagal specialią technologiją ir gali subalansuoti net tas, kurių nė vienos kitos Lietuvoje veikiančios balansavimo staklės daugiau nesubalansuotų.

Naudinga ir vairuotojams, ir autoservisams

Šiaurės miestelyje "Egzotikos" padalinyje dirbančios staklės lengvai identifikuoja net ir labiausiai užslėptus padangų defektus. „Dėl to į mūsų padalinį sostinės J.Kubiliaus gatvėje tikrinti naujai įsigytų ar įsigyjamų padangų iš visos Lietuvos atvyksta ne tik paprasti vairuotojai, bet ir autoservisų, kitų padangomis prekiaujančių įmonių atstovai. Mat jei įmonė parduos klientui netgi gamyklinį defektą, dėl kurio ji formaliai lyg ir nėra kalta, vėliau tas klientas gali į jam broką įsiūliusią parduotuvę ir nebeužsukti“, - tvirtino M.Adomaitis.

Padalinio vadovo teigimu, specialios staklės gali patikrinti ne tik padangą, bet ir ratlankį. „Kartais būna, kad ratlankis kreivas, kitos staklės to neparodo, o padangos subalansuoti neįmanoma. Iš akies defekto taip pat nematyti. Vairuotojas važiuoja, jo automobilis kelyje vibruoja, gadinama padanga ir pakaba, o vibracijos priežastis neaiški. Ji paaiškėja tik užsukus pas mus – "Hunter" staklės dažnai parodo, kad arba ratlankis kreivas, arba padanga turi defektą“, - pasakojo „Egzotikos“ padalinio vadovas.

Specialus po „Hunter“ dangčiu įmontuotas balansavimo staklių volas imituoja tikrą kelio dangą.

Atkuria realias sąlygas

Pasak M.Adomaičio, „Hunter“ gali subalansuoti tokias padangas, kurių šiuo metu visos kitos Lietuvoje veikiančios staklės subalansuoti nesugeba. „Specialiose staklėse sumontuota ultramoderni technologija, kurios vienas pagrindinių elementų – specialus volas. Uždėjus ratą ant staklių ir sukant jį aplink savo ašį, volas užgula išorinę padangos dalį tokiu intensyvumu, kad visiškai atkuriamos realios važiavimo sąlygos realia kelio danga. Jautrūs kompiuterio davikliai fiksuoja netgi mažiausius nukrypimus nuo normos, ir visa tai atspindima monitoriuje“, - tikino LŽ pašnekovas.

Jo tvirtinimu, naujoji technologija ypač padeda sportinių automobilių, tarp kurių būna ir ypač brangių, savininkams. „Sportinėse mašinose montuojamos labai jautrios pakabos. Galbūt kartais tokiems automobiliams skirta padanga ir nėra labai kokybiška, tačiau mūsų specialios balansavimo staklės ją vis tiek sugeba subalansuoti tiesiog idealiai“, - tikino M.Adomaitis.

Sunkvežimių padangų nebalansuoja

„Egzotikos“ padalinio vadovas atkreipė dėmesį, kad specialios staklės balansuoja tiktai lengvųjų automobilių padangas. „Dažnai man sako: 50 litų už vienos padangos subalansavimą esą yra per daug. Tuomet pamąstykime, o kiek kainuotų suremontuoti važiuoklę, kurią sugadintų vibruojanti nesubalansuota padanga? Arba jei reikėtų dar kartą pirkti padangą vietoj ką tik įsigytos, kurią teko atiduoti atliekų tvarkytojams, nes ji žaibiškai susidėvėjo dėl nepastebėto defekto jos laiku nesubalansavus?“ - retoriškai klausė M.Adomaitis.

Kartu jis atkreipė dėmesį, kad yra padangų, kurių negali subalansuoti ir „Egzotikos“ turimos specialiosios staklės. „Dažniausiai jos pirktos Vilniaus Gariūnų ar kituose turguose iš neaiškių pardavėjų ir turi gamyklinį broką. Gamintojai greičiausiai jas išbrokavo ir išmetė į sąvartyną. Tačiau mūsų apsukrūs verslininkai padangas susirinko, atsivežė į Lietuvą ir įsiūlė mažesne kaina patikliems vairuotojams. Todėl patarčiau prieš sumokant už padangą kokiam nors turgaus prekeiviui užsukti pas mus ir ją pasitikrinti. Prarasite šimtą kitą litų, bet galėsite sutaupyti dešimt kartų didesnę sumą“, - sakė dienraščio LŽ pašnekovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"