TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Fiat 500C“: ne tik žaisliukas poilsiaujantiems

2014 09 16 6:00
Originalią stogo konstrukciją naujausios laidos "Fiat 500C" paveldėjo iš 1957-aisiais gaminto to paties modelio italų automobiliuko. Gamintojos nuotrauka

„Fiat“ atstovė Lietuvoje UAB „Autobrava“ suteikė galimybę išbandyti šiais metais rinkoje pasirodžiusį kabrioletą 500C vasaros pabaigoje – baigiantis kabrioletų sezonui. Tačiau mažasis „Fiat 500C“ tinkamas naudoti ir orams atšalus.

Neatsiejama kiekvieno kabrioleto dalis – jo sulankstomas stogas. Vasarą kabrioletų vairuotojus ir keleivius tai žavi, nes sulanksčius stogą abipus kelio, kuriuo rieda kabrioletas, atsiveria plačios erdvės ir akį glostančios vaizdingos vietovės. Beje, dėl galimybės važiuojant automobiliu susilieti su gamta jo gerbėjai ir vertina kabrioletus.

Tačiau žiemą dažno kabrioleto savininkai savo plieno žirgus laiko garažuose, nes važinėti esant minusinei temperatūrai kabrioletu neretai yra ir per šalta, ir nesaugu. Sulankstomi kabrioletų stogai dažniausiai gaminami iš minkšto audinio, kuris yra labai pralaidus šalčiui. Žiemą lengviau nuslysti nuo kelio ir apsiversti, o dažname kabriolete nėra įprastiems automobiliams būdingų statramsčių, dėl to apvirtus yra didesnė galimybė susižeisti ar netgi žūti.

Įdomu, kad mažasis „Fiat 500C“ šių daugeliui kabrioletų būdingų nepatogumų išvengia.

Ir vasarą, ir žiemą

Mažojo „Fiat 500C“ stogas irgi gaminamas iš minkšto audinio. Tačiau jo plotas yra pernelyg mažas, kad per jį prasiskverbiantis šaltis galėtų nustelbti viduje veikiančią oro šildymo sistemą. Dėl to netgi stojus lietuviškai žiemai sėdintys ant užpakalinės sėdynės keleiviai jaučiasi taip, tarytum važiuotų itališku automobiliuku, kurio pavadinime nėra raidės C, reiškiančios „Cabrio“. Kitaip tariant, šiltai.

Italų inžinieriai į kabrioletą įdiegė patobulintą elektra valdomo stogo sulankstymo mechanizmą, o tai leidžia „Fiat 500C“ keliaujantiems žmonėms jaustis taip pat saugiai, kaip ir mašinyte be C raidelės. Pirmiausia stogas susilanksto tik iki tam tikros ribos. Dėl to ir toliau vaizdą galima stebėti per automobilio užpakalinėje dalyje įmontuotą stiklinį langelį, kurio negalėtų būti, jei stogas susilankstytų visiškai. Pagal unikalią lygiagretainio sistemą susilankstanti medžiaga „nepraryja“ ir bagažinės. Ja galima naudotis net ir stogui esant sulankstytam.

Tačiau svarbiausia – kabrioleto kūrėjai jo konstrukcijoje paliko statramsčius, kurie per avariją gali apsaugoti vairuotoją ir keleivius nuo sužalojimų ar netgi išgelbėti jų gyvybes. Šių metų laidos „Fiat 500C“ gamintojai šį konstrukcijos ypatumą perėmė iš 1957 metais gaminto to paties modelio italų automobiliuko, patobulinę jį šiuolaikinėmis technologijomis.

„Darbščioji bitutė“

Atkreiptinas dėmesys, kad pirmąjį pusmetį „Fiat 500“ mažyliai buvo gausiausiai Lietuvoje registruojami automobiliai. Tačiau tarp jų visai nebuvo naujų kabrioletų. Vargu ar daug vairuotojų paviliosi unikaliu „Fiat 500C“ stogo sulankstymo mechanizmu. Dauguma lietuvių mano, kad kabrioletai yra pritaikyti ne mūsų klimatui, ir nuo tokio požiūrio kažin ar juos lengvai atkalbėsi. Juolab kad mažieji „Cabrio“ yra ir gerokai brangesni nei „įprasti“ „Fiat 500“.

Tačiau naujieji „Fiat 500C“ jau sėkmingai darbuojasi dalijimosi automobiliais paslaugą „City Bee“ Vilniuje teikiančioje bendrovėje. Jos gerbėjams mažasis itališkas kabrioletas yra puikus pasirinkimas šiltuoju metų laiku – taip pat ir važinėjant darbo reikalais po miestą. Atviras stogas, gamintojo teigimu, gali bent trumpam vairuotoją atitraukti nuo darbo rūpesčių.

Ką dar puikaus, be galimybės vairuotojui ir keleiviams susilieti su aplinka, gali padovanoti itališkas mažylis? Bandžiau „Fiat 500C“, kurio ratus suka 1,2 l ir 69 AG motoras. Jėgos užtenka, kad mašinytė mieste būtų vikri ir nenusileistų didesniems automobiliams greitėjant. Vos 3,55 m siekiantis kabrioleto ilgis užtikrina, jog spūsčių sąlygomis jis bus manevringas, o statant mašiną nereiks gaišti daug laiko. „Fiat 500C“ taupus – sunaudoja vidutiniškai 4 l/100 km degalų. Be to, žaisminga jo aura labai tinka išsiskirti mėgstantiems žmonėms ar firmoms.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"