TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Ford Mondeo“ nepadarytų gėdos net Bondui

2015 01 20 6:00
Naujasis „Mondeo“ – prabangiausias „Ford“ siūlomas automobilis. Gamintojo nuotrauka

Kai perki naują automobilį, tikiesi, kad bent kelerius metus sėdėdamas prie jo vairo jausiesi ir aplinkiniams atrodysi kaip Džeimsas Bondas. Nebent rinksiesi tarp „Dacia Logan“ ir „Škoda Fabia“. Tuomet akį pamerks pagyvenusi kaimynė, bet ne ilgakojė brunetė ar blondinė.

„Ford“ kinetinio dizaino filosofija naujajame „Mondeo“ nutupdyta tiesiai ant keturių ratų, todėl net stovėdamas automobilis atrodo taip, lyg judėtų. Gamintojai laikosi tradicijų ir nuo pat pirmos "Mondeo" laidos į atstovų salonus Europoje siunčia tris modelio variantus – hečbeko, sedano ir universalo.

Naujasis „Ford Mondeo“ nepadarytų gėdos net agentui 007. Nors „Ford“ korporacija pagrindinio „Aston Martin“ akcijų paketo atsikratė prieš aštuonerius metus (valdo tik 8 proc.), akivaizdžiai matyti, kad abiejų kompanijų dizaineriai dalijasi savo sukaupta praktine patirtimi. Puikus to įrodymas - naujasis „Ford Mondeo“. Užtenka tik pažvelgti į jo išorę ir priekines groteles. Beje, automobilio kėbulas ir elektroninės sistemos kurtos Amerikoje, o dizaino formavimas patikėtas Europos „Ford“ padaliniui.

Priminsiu, kad pirmąkart naujasis „Ford Fusion“ (taip „Mondeo“ vadinamas Amerikoje) Detroito parodoje pasirodė 2012 metais. Europoje gamintojas jį ketino pristatyti po metų, bet, kaip matome, vieni metai dėl stagnuojančios ekonomikos šioje Atlanto pusėje virto trejais. Ar verta buvo laukti?

Prabangu, bet ne taip brangu

Mums teko bandyti baltos perlo spalvos, papildomos „Titanium“ komplektacijos paketu aprūpintą hečbeką, turintį 2 litrų TDCi variklį ir „Powershift“ automatinę pavarų dėžę. Jo kaina Lietuvoje siekia 34,7 tūkst. eurų (be blizgučių ir mažesnio galingumo modelis kainuoja apie 22 tūkst. eurų). Naujasis „Mondeo“ pagal savo dimensijas jau beveik prilygsta „Audi A6“ ar 5 serijos BMW, tačiau yra pigesnis nei šie vokiški automobiliai.

Jei lygintume su ankstesnių laidų modeliais, „Mondeo“ tapo 4 centimetrais žemesnis, ir tai leido dizaineriams suprojektuoti dar sportiškiau atrodantį kėbulą. Pirmą kartą panaudotas skysčiu formuotas didelio atsparumo plienas, iš kurio pagaminti pagrindiniai statramsčiai ir išilginės stogo sijos. Magnio lydinio struktūra užpakalinėje kėbulo dalyje leido sutaupyti maždaug 40 proc. svorio ir išspręsti 115 kilogramų sveriančios pėsčiųjų apsaugos mechanizmo automobilio priekyje problemą.

Nors "Mondeo" gabaritai - kaip limuzino, priekyje ant visomis reikiamomis padėtimis reguliuojamos sėdynės patogiai atsisėdus piliečiui, kurio ūgis siekia 190 cm, užpakalyje be vargo įsitaisys nebent smulkesnė persona ar vaikas. Tačiau 550 litrų bagažinės tikrai pakaks net ūkiui perkraustyti, o jei dar atlenksime užpakalines sėdynes, bendras jos tūris padidės iki 1146 litrų.

Stabiliai ir saugiai

Vairuoti naująjį „Ford Mondeo“ išties malonu. Net per smarkią sausio pūgą, kai daugelį automobilių automagistralėje blaškė vėjo šuorai, didelė ir prabangi „Mondeo“ barža tvirtai plaukė keliu.

Automobilio važiuoklei valdyti skirtos 5 suderintos elektroninės sistemos, atsakingos už traukos ir amortizavimo jėgos paskirstymą, trūkčiojimo, praslydimo, slydimo prevenciją ir valdymą. Atnaujintas elektrinis vairo stiprintuvas dabar gali veikti drauge su pakabos standumą reguliuojančia sistema, o vairo veikimo algoritmas taip pat prisiderina prie važiuoklės.

Sudėtingomis oro sąlygomis šios išmaniosios sistemos leidžia jaustis tvirčiau, tačiau vairuotojai, kurie turėjo galimybę išbandyti „Mondeo“ sausame kelyje ir geresnėmis oro sąlygomis, vienbalsiai teigė, jog dėl elektronikos nukentėjo vairavimo aštrumas. Dar kartą pasitvirtina taisyklė: daugiau saugumo – mažiau malonumo.

Degalų sąnaudų rebusas

Vairuotojo, keleivių ir prieš automobilį kartais išdygstančių pėsčiųjų saugumo sistemoms „Ford“ skyrė labai daug dėmesio. Ne veltui "Mondeo", testuotam „Euro NCAP“ laboratorijose, atiteko 5 žvaigždutės iš 5. Vien susidūrimų prevencijos sistemų blokas yra didelis žingsnis į priekį saugumo miestų gatvėse srityje ir gali realiai padėti išvengti susidūrimų arba bent palengvinti jų pasekmes.

Atskiros odės, kuriai, deja, nepakaks vietos šiame straipsnyje, verta bene plačiausia rinkoje „Ford“ variklių gama. Mūsų išbandytas 2 litrų TDCi su dviem turbinomis pasiekia 177 AG (132 kW). Elektronikos valdomos turbinos veikia pakopomis. Pirmiausia žaibiškai įsijungia nedidelė mažos inercijos turbina, užtikrinanti didesnį slėgį mažų sūkių diapazone, o paskui - kur kas didesnė turbina, padedanti generuoti varikliui maksimalią galią.

Šiek tiek nerimo kėlė tik degalų sąnaudos, kurios, kaip deklaruoja gamintojas, mieste turėtų būti vidutiniškai 4,6-5,5 litro, o užmiestyje - 3,7-4,6 litro, tačiau realiai buvo pora litrų didesnės. Apskritai pasiekti gamintojų deklaruojamas sąnaudas pavyksta labai retai. Be to, po pirmųjų tūkstančių kilometrų bandyto automobilio variklis nebuvo pasiekęs maksimalaus efektyvumo. Tad prie oficialių skaičiukų drąsiai galima prirašyti 1-1,5 litro.

Tiems, kam ne prie širdies dyzeliniai jėgos agregatai, gali rinktis iš geriausiais pasaulyje jau trejus metus iš eilės pripažintų įvairių „EcoBoost“ motorų. Į Lietuvą atkeliaus „Mondeo“, turintis 1 litro trijų cilindrų variklį.

Pokalbiai su automobiliu

Ši mašina gausiai prifarširuota moderniausios elektronikos. Naujoji „Sync 2“ ryšių sistema veikia be priekaištų, tik nepratusiesiems prie automobilio sistemų valdymo jutikliniame ekrane teks skirti šiek tiek laiko ir perprasti naujoves. Įjungus bluetooth ryšį mobiliajame telefone, šis akimirksniu sinchronizuojasi su automobilio kompiuteriu, tad nereikia jokios papildomos laisvų rankų įrangos. Sistemą galima valdyti net balsu, aišku, angliškai. Tereikia peršokti psichologinį barjerą ir... imti kalbėtis su automobiliu. Tai nėra taip paprasta, kaip ir įjungus atbulinę pavarą žiūrėti į vaizdo kameros konsolėje transliuojamą vaizdą, o ne į veidrodėlius.

Jautresnių nervų vairuotojams gali tekti išgerti valerijonų lašų prieš išbandant „Active Park Assist“ sistemą. Kompiuteris pats pastato automobilį tiek statmenai, tiek lygiagrečiai. Bet vos čiupsite už automobilio "smegenų" valdomo vairo – ir sistema išsijungs. „Active Park Assist“ yra ką tobulinti: pavyzdžiui, smarkiai iš dangaus byrant krituliams kameros ir jutikliai tinkamai nefiksuoja laisvos vietos. Be to, "Mondeo" pavyksta pastatyti tik tarp dviejų automobilių - atskaitos taškų. Gal ir logiška. Juk tuščioje aikštelėje problemų neturėtų kilti net ir geltonsnapiams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"