Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

„Geely“ siekia tapti pasauliui Kinijos „Volkswagen“

 
2017 06 25 13:20
Kinijoje prekiniu ženklu "Lynk&Co" yra pristatomi švediškų "Volvo" platformose pagaminti automobiliai.  Gamintojo nuotrauka

Kinijos automobilių koncerno „Geely Automotive“ valdoma švedų „Volvo“ paskelbė apie planus tapti konkurente Amerikos „Tesla Inc.“, kuri iki šiol savo verslą grindė prabangiais didelės galios serijiniais elektromobiliais. Iš pirmo žvilgsnio kuklus kinų pareiškimas yra tik milžiniškų „Geely“ ambicijų ledkalnio viršūnė.

Šiandien beveik visi pasaulio gamintojai sparčiai elektromobilizuojasi. Ir ne dėl to, kad greitai išsektų planetos tradicinių degalų žaliava, bet pirmiausia – dėl šiltnamio efekto, kuris kaitina pasaulį daug sparčiau nei tikėtasi anksčiau. Dar prieš kelerius metus gaminti lengvąsias elektra varomas mašinas specializavosi vos keli gamintojai – japonų „Nissan“ ir „Mitsubishi“, prancūzų „Renault“ , amerikiečių „Tesla Inc.“. Prancūzijos ir Japonijos kompanijos nuo pat pradžių siūlė kuo pigesnius elektromobilius, kad juos galėtų įpirkti masinis vairuotojas.

Pradėjo nuo galingo rodsterio

Kukliai įrengtų „Nissan Leef“, „Mitsubishi MiEV“ ar „Renault Zoe“ galia niekuomet nebuvo įspūdinga. Pavyzdžiui, „Leaf“ pajėgumas iki šiol svyruoja apie 107 AG. Tai – dėl pigumo, nes kiekviena papildoma elektromobilio „arklio galia“ kainuoja ir papildomus nemažus pinigus. O kiekviena papildoma, bet nebūtina interjero ar eksterjero prabangos detalė daro mašiną sunkesnę ir trumpina jos kelią, kurį elektromobilis gali nuvažiuoti vienu baterijos įkrovimu.

Pagrindinės naujųjų superelektromobilių „Polestar“ rinkos bus Kinija bei Jungtinės Amerikos Valstijos.

Skirtingai nei japonai ir prancūzai, pirmasis „Tesla“ elektromobilis „Roadster“ buvo skirtas turtingiems pirkėjams. Svaigino ir jo galia, kuri, pavyzdžiui, 2012 metų modelio siekė 248 AG.

Pastaraisiais metais į alternatyviais degalais varomų mašinų rinka metėsi ir prabangių automobilių gamintojai BMW, „Audi“, „Mercedes-Benz“. Pavyzdžiui, plačiai buvo išreklamuotas 145 tūkst. eurų kainuojantis BMW i8, kuris gali pasiekti 362 AG. Tačiau ši mašina nėra elektromobilis, o hibridas, nes be elektrinio motoro jo ratus dar suka ir 1,5 l darbinio tūrio benzininis variklis.

Dėl to trečiadienį automobilių pasaulį apskriejusi žinia, kad „Volvo“ konkuruos su „Tesla“ prabangių superelektromobilių gamyboje, buvo tikra sensacija. Tiesa, mašinas kurs ir rinks ne pati „Volvo“, o jos 2015 metais įsigyta sportinių automobilių tobulinimo bendrovė „Polestar“. Ši įmonė jau nuo 1996-ųjų leidžia sportiškas „Volvo“ modelių versijas, pavyzdžiui, „Volvo S60 Polestar“ ar „Volvo V60 Polestar“. „“Polestar“ bus stiprus konkurentas ir galingų prabangių elektromobilių rinkoje“, – teigiama ir kompanijos „Volvo Cars“ pranešime žiniasklaidai.

Stulbinančios „Geely“ ambicijos

Optimizmo nestokoja ir antrinės „Volvo“ įmonės vadovai. „Labai džiaugiuosi, kad galėsime plėtoti šį įdomų prekės ženklą („Polistar“ elektromobilius – aut.). Sukūrėme neįtikėtiną specializuotų produktų portfelį ir sutelkėme aistrą, kurią degame visa „Polestar“ komanda“, – portalui ft.co sakė naujasis „Polestar“ vykdantysis direktorius Thomas Ingenlathas, anksčiau dirbęs „Volvo“ vyriausiuoju dizaino viceprezidentu.

„Volvo“ generalinis direktorius Hakanas Samuelssonas atkreipė dėmesį, jog „Polestar“ esą bus patikimas konkurentas besiformuojančioje pasaulinėje didelės talpos akumuliatoriais varomų mašinų rinkoje. „Su „Polestar“ prekiniu ženklu galėsime pasiūlyti elektromobilius patiems reikliausiems, progresyviausiems vairuotojams, o pačios mašinos bus aukščiausios klasės ir pačių įvairiausių kategorijų. Kol kas aiškus šios rinkos lyderis yra „Tesla“, bet žygį į šia rinką jau pradėjo ir „Mercedes-Benz“ bei „Audi“, – skaičiavo H.Samuelssonas.

Manoma, kad pagrindinės naujųjų superelektromobilių „Polestar“ rinkos bus Kinija bei Jungtinės Amerikos Valstijos.

Pasak ft.co, nauja „Polestar“ plėtros strategija yra tik didelės Kinijos gamintojo „Geely Automotives“ strategijos tapti strateginiu pasaulinės automobilių rinkos žaidėju dalis. Pastaruoju laiku kinų milžinas aktyviai veikia ir kituose globaliuose pasaulinės rinkos segmentuose. Pavyzdžiui, dar 2010-aisiais „Volvo Cars“ įsigijo Amerikos gamintoją „Ford“, o šiandien šis prekinis ženklas jau atsigavo.

Šiais metais Kinijoje „Geely“ holdingas pradėjo aktyviai propaguoti savo paties 2016 metais sukurtą „Lynk & Co“ prekinį automobilių ženklą, kuris, analitikų nuomone, jau netrukus turėtų tapti konkurentu vokiečių „Volkswagen“. Jau kitais metais „Lynk & Co“ plėtra žadama Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Europoje, o svarbiausios jos taikinys bus jauni vairuotojai.

Kinams Didžiojoje Britanijoje jau priklauso „London Taxi“ kompanija, kuri Koventrio mieste planuoja pradėti gaminti elektromobilius, pakeisiančius šiuo metu po britų sostinę važinėjančius tradicines taksi mašinas. Planuojamos „Geely Automotives“ investicijos Koventryje yra 275 mln. svarų sterlingų, per metus bus pagaminama apie 36 tūkst. taksi elektromobilių.

Nuo pernai pirminė gamintojo bendrovė „Geely Holdings“ įsigijo ir britų sportinių automobilių gamintojo „Lotus“ kontrolinį akcijų paketą, 49 proc. Malaizijos „Proton“ ekonominės klasės automobilių 49 proc. akcijų. „Visi šie ženklai rodo, kad „Geely“ nori tapti savitu Kinijos „Volkswagen“, galinčiu pasiūlyti visų segmentų automobilių“, – portalas ft.co cituoja Robiną Zhu, analitinio centro Hokonge „Bernstein Trading“ ekspertą.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"