TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Kautra“ iki pavasario neįsigis TOKS

2014 01 25 6:00
Keleivinio transporto rinkoje  pastaraisiais metais veiklą sparčiai plečianti „Kautra“ jau ne vienus metus ketina įsigyti TOKS. Karolinos Drulytės nuotrauka

Konkurencijos taryba, išnagrinėjusi keleivinio transporto bendrovių „Kautra“ ir Tolimojo keleivinio transporto kompanijos (TOKS) kreipimąsi, nutarė, kad bendrovių koncentracijai reikia naujo leidimo. Tai reiškia, kad „Kautra“, pateikusi prašymą tokiam leidimui, galės įsigyti 100 proc. TOKS akcijų anksčiausiai šį pavasarį - Konkurencijos taryba sprendimą turi priimti per keturis mėnesius.

Reikia naujo leidimo

Pastaraisiais metais veiklą sparčiai plečianti „Kautra“ jau ne vienus metus ketina įsigyti TOKS. Konkurencijos taryba, įvertinusi situaciją rinkoje ir galimus koncentracijos padarinius, leidimą šiam žingsniui išdavė dar 2006 m., tačiau sandoris tuomet neįvyko.

„Leidimas koncentracijai bendrovei „Kautra“ įsigyti 100 proc. UAB „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ akcijų buvo išduotas beveik prieš 8 metus, tai gana ilgas laikas, per kurį konkurencijos sąlygos bei rinkos struktūra galėjo reikšmingai pakisti. Todėl Konkurencijos taryba informavo ūkio subjektus, kad planuojamai koncentracijai turi būti gautas naujas leidimas“, - LŽ paaiškino Konkurencijos tarybos Komunikacijos skyriaus vedėja Viktorija Urbonavičiūtė.

Ji informavo, kad vertindama, ar leisti, ar neleisti vykdyti koncentraciją, Konkurencijos taryba įvertina, kokie dėl to gali įvykti pokyčiai atitinkamose rinkose, kuriose veikia besijungiančios įmonės. Nustačiusi, kad dėl koncentracijos kurioje nors iš rinkų bus sukurta ar sustiprinta dominuojanti padėtis ar itin apribota konkurencija, Konkurencijos taryba atsisakytų išduoti leidimą arba išduotų jį su tam tikromis sąlygomis, kurios turėtų pašalinti neigiamas pasekmes konkurencijai.

Bilietai dėl sandorio nebrangs

LŽ kalbintas įmonės „Kautra“ valdybos pirmininkas Mindaugas Platūkis teigė, kad jo vadovaujamos bendrovės siekio įsigyti TOKS niekaip nekeičia konkurenciją kontroliuojančių pareigūnų sprendimas dėl ankstesnio leidimo galiojimo.

„Jau kitą savaitę pateiksime prašymą gauti naują leidimą. Šioks toks trukdis bus, tačiau bėdos nematome. Mūsų manymu, situacija rinkoje per aštuonerius metus iš esmės nepasikeitė, tačiau tai vertinti, žinoma, yra Konkurencijos tarybos kompetencija. Lauksime jų atsakymo, nes be jo negalime vykdyti sandorio“, - LŽ sakė „Kautros“ valdybos pirmininkas.

Pasak M.Platūkio, viešojoje erdvėje sklandantys svarstymai, kad TOKS įgijusi „Kautra“ neva žengia monopolijos tarpmiestinių pervežimų rinkoje link, yra nepagrįsti. Šuo metu Lietuvoje, jo teigimu, veikia apie pusė šimto autobusų parkų, taigi pasisakymai apie „Kautros“ įgyjamą dominuojančią padėtį esantys nepasverti.

„Dirbame savo klientams. Nesiekiame vienadienės naudos, tokio požiūrio laikomės ir laikysimės. Svarstymai, kad įsigiję TOKS neva didinsime bilietų kainas, naikinsime gyventojams svarbius maršrutus, yra nepagrįsti ir, atvirai pasakius, man juoką kelia. Siekiame plėsti veiklą visoje Lietuvoje, tai normali verslo strategija. Nejaugi būsime tokie keisti, kad įsigiję konkurentą imsime mažinti savo veiklos apimtis“, - pabrėžė M.Platūkis, tačiau pripažino, kad tam tikra maršrutų optimizacija galima, „bet dar negreitai“.

Pašnekovo teigimu, prieš metus ėmus taikyti lengvatinį pridėtinės vertės mokestį (sumažintas nuo 21 proc. iki 9 proc.) keleivių vežimo paslaugoms, „Kautra“ buvo bene vienintelė keleivinio transporto įmonė, kuri realiai, atsižvelgdama į tai, sumažino autobusų bilietų kainas.

Plečiasi visoje Lietuvoje

„Kautros“ pateikiamais duomenis, šiuo metu įmonėje dirba 550 darbuotojų, o bendrovės autobusai keleivius veža 173 maršrutais Lietuvoje ir užsienyje. Per metus pervežama apie 5 mln. keleivių.

Bendrovė pastaruosius šešerius metus vykdo aktyvią plėtrą. 2007 m. „Kautra“ įsigijo 100 proc.bendrovės „Alytaus autobusų parkas“ akcijų, o 2009 m. nusipirko įmonę „Prienų autobusų parkas“.

2010 m. vasario 1 d. laimėjusi Druskininkų miesto savivaldybės skelbtą konkursą „Kautra“ pradėjo vežti keleivius Druskininkų miesto ir priemiesčio autobusų maršrutais ir įkūrė filialą Druskininkuose. Tais pat metais įsigijo „Vilkaviškio autobusų parką“. Užpernai įmonė įsigijo ir 100 proc. bendrovės „Autoturas ir KO“ akcijų.

„Kautros“ priklausančių įmonių pajamos pernai sausį–rugsėjį buvo 55,092 mln. Lt, ir palyginus su analogišku 2012 m. laikotarpiu, padidėjo 13,7 proc., iki 48,451 mln. Lt.

Tuo tarpu TOKS vykdo ne tik keleivių vežimo veiklą. Bendrovė taip pat valdo Vilniaus autobusų stotį, nuomoja autobusus, teikia bagažo saugojimo ir techninės pagalbos kelyje paslaugas, gabena smulkias siuntas maršrutiniais autobusais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"