TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Lexus 300h“: ramybės oazė solidiems vairuotojams

2014 05 13 6:00
Hibridinio "Lexus 300h" kūrėjai kol kas didžiausios sėkmės tikisi Amerikos rinkoje.  Gamintojo nuotrauka

Elitinės klasės limuzinų būrį papildęs naujasis hibridas „Lexus 300h“ galbūt nėra toks galingas ir sportiškas kaip ankstesnės laidos „Lexus 450h“, todėl labiau tiktų ramaus būdo, ekologiją dievinantiems pasiturintiems žmonėms ar įmonėms, kurių vadovai mėgsta komfortą kelyje, tačiau ekstremalus vairavimas jiems yra svetimas.

Transporto priemonės su hibridine pavara pardavėjai šį automobilį dienraščiui LŽ bandyti suteikusioje Vilniaus bendrovėje „Mototoja“ sako, jog įsigydami naujus hibridus žmonės ir įmonės jau gali sutaupyti. Pirmiausia dėl to, kad po kelerių metų parduodant hibridinius automobilius jų liekamoji vertė yra didesnė nei tų, kurių ratus suka dyzeliai.

Maža to, daug lėčiau sudėvimos hibridų detalės. Taip yra vien dėl to, kad hibridinę jėgainę turinčioje mašinoje daugelio mazgų ar detalių, kurios įprastos tradicinėms transporto priemonėms, paprasčiausiai nereikia. O specialiai energijai taupyti sukurtų ratų mechanizmai taip ištobulinti, kad, pavyzdžiui, ratų trinkeles tam pačiam “Lexus 300h“ reikia keisti tik nuvažiavus 100 000 kilometrų.

Nėra abejonių, kad naujausi japonų bendrovės „Toyota“ kūriniai su hibridinėmis pavaromis stulbina savo pažanga. Tačiau privalome pripažinti ir tai, jog kol Lietuvoje nėra sukurta tinkamos infrastruktūros hibridiniams automobiliams prižiūrėti, pirkėjai į elektra ir benzinu arba dyzelinu varomas mašinas žiūrės įtariai.

Populiariausi Kalifornijoje

Lietuviai naujus hibridus vangiai perka ir dėl didelės jų kainos. Per pirmąjį 2014 metų ketvirtį, kaip rodo LŽ turima statistika, „Lexus“ pardavė 33 mašinas, iš kurių 9 buvo GS. Ar tarp jų buvo bent vienas su hibridine pavara – duomenų neturime. Tačiau akivaizdu, kad hibridinės mašinos kainuoja daug. Antai balandžio pabaigoje „Lexus 300h“ su visomis nuolaidomis bendrovės „Mototoja“ salone kainavo nuo 147 717 litų, „450h“ - nuo 173 166 litų. Kaina atitinka kokybę, vairuoti japoniškus prabangios klasės hibridinius sedanus – tikras malonumas. Bet galbūt tik turtingiausios JAV valstijos Kalifornijos gyventojams, kurių vidutinės pajamos netgi pasiturinčiam lietuviui galėtų sukelti šoką. Beje, šioje valstijoje hibridiniai „Lexus“ ir „Toyota“ - vieni populiariausių automobilių.

O kaip dėl Lietuvos? Tikrai būtų naivu tikėtis, kad artimiausiu metu mūsų šalyje galėtų prasidėti naujų hibridinių mašinų bumas. Tačiau šio tipo transporto priemonės, elektromobiliai ir automobiliai, turintys vandenilines jėgaines, – mūsų ateitis, dėl to labai įdomu stebėti, kaip sparčiai tobulinamos jų technologijos.

Saldainiukai solidiems vairuotojams

Šiuo metu „Lexus 300h“ akivaizdžiai yra vienas pažangiausių automobilių tarp tų transporto priemonių, kurie varomi elektra ir benzinu. Po automobilio variklio gaubtu gaudžia hibridinė jėgainė, kurioje didžiąją dalį varomosios jėgos sukuria 2,5 l ir 181 AG benzininis variklis. Elektromotoras, galintis pasiekti 143 AG, dažniausiai veikia mieste, kai neviršijamas 50-60 km/h greitis. Pasirinkus patį taupiausią iš trijų važiavimo režimų - EV, benzininį motorą galima apskritai kuriam laikui išjungti. Tačiau „Lexus“ pardavėjai to nerekomenduoja daryti – esą automobilis pats automatiškai pasirenka režimą, kuriuo tuo ar kitu momentu yra taupiausia važiuoti.

„Lexus 300h“ - taupus. Važinėjant ne pačiu ekonomiškiausiu režimu jo kompiuteris rodė, kad vidutiniškai 100 kilometrų nuvažiuoti nuo 1,73 iki 1,83 tonos sveriantis hibridas sudegino vidutiniškai 4,8 litro benzino. Techninėse specifikacijose deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos – vos 0,1 l mažesnės už realiai sunaudotą benzino kiekį.

Vis dėlto dinamiškesnį vairavimą mėgstantiems „Lexus“ gerbėjams geriau rinktis „450h“ modelį, turintį 3,5 l benzininį variklį. Jis degalų sunaudoja vidutiniškai vos 1,3 l daugiau nei „Lexus 300h“, tačiau gali pasiekti maksimalų 250 km/h greitį („300h“ modelis greičiausiai gali važiuoti 190 km/h greičiu), o iki 100 km/h įsibėgėja per 5,9 sekundės. „Lexus 300h“ tokį greitį pasiekia tik per 9,2 sek., aišku, XXI amžiuje tai įspūdžio nedaro. Vis dėlto važinėjant ramiu režimu dinamikos užtenka.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"