TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Lietuvos geležinkeliai“ bus pertvarkomi

2016 05 25 15:30
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Susisiekimo ministras teigia, kad valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ bus pertvarkyta pagal Europos Sąjungos reikalavimus – tokiu atveju įmonei nereikės mokėti jai gresiančios kelių dešimčių milijonų eurų baudos už išardytą ruožą į Latviją.

Rimantas Sinkevičius po susitikimo su šalies prezidente trečiadienį teigė, kad EK bus pateiktas siūlymas pertvarkyti „Lietuvos geležinkelius“ pagal ketvirtąjį ES geležinkelių paketą, kuris numato veiklų atskyrimą.

„Racionaliausias sprendimas – laikytis tų teisinių normų ir įstatymų, tų teisinių normų, kurie Europos Sąjungoje yra priimti. Turiu galvoje ketvirtą geležinkelių paketą, dėl jo sutarta Europos Parlamente ir mes siūlysime skaidrinti „Lietuvos geležinkelių“ veiklą, kaip numatyta ketvirtame geležinkelių pakete, kuris iš esmės dokumentas pasirodys jau labai greitai“, – žurnalistams sakė R.Sinkevičius.

„Tai reiškia – išlaikyti vertikaliai integruotą struktūrą“, – pridūrė jis.

Prezidentė Dalia Grybauskaitė ragina Vyriausybę kuo greičiau apsispręsti dėl „Lietuvos geležinkelių“ pertvarkos ir tikisi, kad tai bus padaryta iki birželio 3 dieną vyksiančio premjero ir Europos Komisijos pirmininko susitikimo.

„Komisija reikalauja Lietuvos Vyriausybės per mėnesį priimti sprendimus dėl „Lietuvos geležinkelių“. (...) Nepateikus veiksmų plano, Komisija gali priimti sprendimą atstatyti ruožą ir skirti Lietuvai baudą iki 43 mln. eurų“, – po D.Grybauskaitės ir R.Sinkevičiaus susitikimo sakė prezidentės patarėja Lina Antanavičienė. Ji pridūrė, kad dėl išardyto ruožo „Orlen Lietuva“ ir Latvijos geležinkeliai bei kai kurios kitos galėtų reikalauti patirtų nuostolių atlyginimo.

D. Grybauskaitė ragina pertvarkyti

L.Antanavičienė teigė, kad D.Grybauskaitė ragina pertvarkyti geležinkelius.

„Pasak prezidentės, Vyriausybė turi skubiai apsispręsti ir informuoti Europos Komisiją apie sprendimus, kurie padėtų išvengti sankcijų. Įvertinus galimas ekonomines ir finansines pasekmes, Vyriausybei būtina neatidėliojant priimti sprendimus dėl esminių pertvarkymų valstybės įmonėje „Lietuvos geležinkeliai“, – sakė L.Antanavičienė.

Anot jos, „Lietuvos geležinkeliai“ elgiasi kaip valstybė valstybėje“.

R.Sinkevičius teigė dėl tokios padėties savo atsakomybės neįžvelgiąs – anot jo, kaltė tenka geležinkeliams ir jų vadovybei: „Dėl jos visa kaltė tenka „Lietuvos geležinkeliams“.

„Nesutikčiau su pasakymu, kodėl nieko nedarėte. Pirmiausiai, aš atsakomybę įžvelgiu tam, kam iškelta byla, tai yra akcinei bendrovei. Nesvarbu, kad akcininkas yra valstybė. Antra, pasakyti, kad nieko nedarėme, būtų ne visai teisinga. Jeigu būtume nieko nedarę, tai byla nebūtų šešis metus tęsusis. Mes siūlėme įvairius variantus, tame tarpe – ruožo atstatymas, alternatyvaus ruožo modernizavimas“, – tikino ministras.

Jis taip pat neatmetė galimybės nušalinti nuo pareigų geležinkelių vadovą Stasį Dailydką: „Šiek tiek ankstyvas klausimas, bet aš ir tokio dalyko neatmetu“.

Su S.Dailydka BNS susisiekti nepavyko.

Paklaustas, kada bus priimti sprendimai, susisiekimo ministras teigė, jog galimus sprendimus penktadienį aptars su premjeru.

„Aš aptarsiu penktadienį šiuos klausimus su premjeru, mes turime įvertinti pasekmes ekonomines, politines ir tai, kad artėjam link rinkimų tiesiosios. Tai taip pat tam tikras faktorius. Pasakysiu kaip pavyzdį – jeigu eiti į pilną geležinkelių išskaidymą, tam reikalingas Seimo sprendimas, pasiekti Seimo sprendimą šioje situacijoje sunku prognozuoti“, – tikino R.Sinkevičius.

Paklaustas, ar atskyrus įmones, infrastruktūros bendrovei pakaktų finansinio pajėgumo įgyvendinti „Rail Baltica“ projektą, R.Sinkevičius teigė, jog šis projektas turėtų būti finansuojamas biudžeto lėšomis.

Premjeras nemano, kad „Lietuvos geležinkeliai“ yra valstybė valstybėje

Premjeras Algirdas Butkevičius nesutinka su prezidentės kritika, kad „Lietuvos geležinkeliai“ yra valstybė valstybėje, be to, pažymi, kad sprendimai dėl bėgių iš Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos į Rengę Latvijoje išmontavimo priimti po 2008 metų Seimo rinkimų, kai pradėjo dirbti konservatoriaus Andriaus Kubiliaus vadovaujama Vyriausybė.

„Aš tokios informacijos neturiu, kol kas nė vieno žmogaus nerekomendavau ten įdarbinti“, –žurnalistams Vyriausybėje sakė A.Butkevičius, paprašytas pakomentuoti prezidentės patarėjos pareiškimą, kad „Lietuvos geležinkeliai“ elgiasi kaip valstybė valstybėje.

Anot jo, „Lietuvos geležinkelių“ problemos dėl Rengės ruožo tęsiasi nuo to laiko, kai jis jau nebedirbo susisiekimo ministru (2006–2008 metais).

„Galiu pasakyti, kad (problemos tęsiasi – BNS) ne nuo mano gal ministravimo laikų. 2008 metų pabaigoje kaip tik rudenį buvo „Lietuvos geležinkelių“ pateikta informacija, kad Rengės geležinkelis yra avarinėje situacijoje. Paskui buvo rinkimai ir prie kitų buvo įgyvendinti tie pasiūlymai“, – aiškino premjeras.

Prezidentė Dalia Grybauskaitė trečiadienį susitiko su susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi ir paragino Vyriausybę kuo greičiau apsispręsti dėl „Lietuvos geležinkelių“ pertvarkos. Ji tikisi, kad tai bus padaryta iki birželio 3 dieną vyksiančio premjero ir Europos Komisijos vadovo susitikimo.

„Aš galiu pasakyti, kad penktadienį ateina susisiekimo ministras ir pateiks informaciją, ką jisai ruošiasi artimiausiu metu daryti, įgyvendinant ketvirtą geležinkelių reformos etapą“, – sakė premjeras.

Suteikė mėnesį apsispręsti

EK konkurencijos komisarė Margrethe Vestager praėjusią savaitę susitikime su R.Sinkevičiumi suteikė Lietuvai mėnesį apsispręsti, kaip elgtis: mokėti baudą ir atstatyti Rengės ruožą arba skaidyti „Lietuvos geležinkelius“.

EK dar pernai liepą pasiūlė tris alternatyvas: atstatyti išardytą ruožą, išskaidyti „Lietuvos geležinkelius“ arba pagerinti susisiekimą su Latvija. Tačiau geležinkeliai tuomet EK pasiūlymus atmetė.

2013-ųjų kovą tyrimą dėl „Lietuvos geležinkelių“ veiklos pradėjusi EK mano, jog Lietuvos įmonė galbūt ribojo konkurenciją geležinkelių rinkoje Lietuvoje ir Latvijoje, kai 2008 metais išmontavo ruožo Bugeniai-Rengė bėgius. Pasak EK, taip buvo apribotos galimybės geležinkeliais vežti krovinius tarp Lietuvos ir Latvijos. Komisija mano, kad remontui būtų užtekę lokalių darbų, eismas galėjo būti atnaujintas greitai.

„Lietuvos geležinkeliams“ gresia iki 10 proc. bendrovės metinės apyvartos bauda – maždaug 43 mln. eurų. Bendrovės konsoliduotos pajamos pernai siekė 431,067 mln. eurų – 8,4 proc. mažiau nei užpernai, ji uždirbo 5,076 mln. eurų konsoliduoto grynojo pelno – 3,8 karto mažiau.

„Lietuvos geležinkeliai“ pernai išmokėjo 8,232 mln. eurų dividendų už 2014 metus. Siūloma, kad šiemet „Lietuvos geležinkeliai“ sumokės 845,7 tūkst. eurų dividendų – 20 proc. pelno, nes įmonė įgyvendina svarbius valstybei projektu, pirmiausia „Rail Baltica“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"