Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

„Lietuvos geležinkeliams“ gresia 35 mln. eurų bauda

 
2017 09 29 15:08
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Po kelerių metų tyrimo Europos Komisija (EK) kitą savaitę gali paskelbti apie sankcijas valstybės valdomai bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ už tai, kad ji apribojo konkurenciją, 2008 metais išardžiusi bėgius iš Mažeikių į Rengę Latvijoje.

Skaičiuojama, kad maksimali bauda geležinkeliams galėtų siekti apie 35 mln. eurų.

Artėjant šiam sprendimui, Lietuvą apskundusi Latvija padidino spaudimą ir oficialiai įteikė notą su reikalavimu atstatyti ruožą ir atkurti galimybę krovinius gabenti Latvijos geležinkeliais.

Bėgių išardymu Briuseliui taip pat skundėsi Lenkijos naftos koncernas „Orlen“, valdantis naftos perdirbimo gamyklą Mažeikiuose ir Būtingės terminalą, tačiau su šia įmone pastaruoju metu Lietuvos santykiai pagerėjo.

Gresia milijoninė bauda

Premjeras Saulius Skvernelis BNS patvirtino turintis informacijos, kad sprendimas gali būti paskelbtas kitą savaitę.

„Žinau“, – atsakė premjeras, paklaustas, ar žino, kad sprendimo laukiama kitą savaitę.

„Nespėliokime, žinome preliminariai, bet nespėliokime. Bet kokiu atveju išnaudosime visas teisines galimybes įrodyti, kad mes esame teisūs“, – teigė S.Skvernelis, paklaustas, kokios sankcijos galėtų būti pritaikytos.

Eurokomisaras Vytenis Andriukaitis BNS sakė, kad Komisijos darbotvarkę galės komentuoti kitą pirmadienį.

Pagal Europos Sąjungos (ES) taisykles, už konkurencijos pažeidimus gali būti skirta bauda, siekianti iki 10 proc. paskutinių metų apyvartos. „Lietuvos geležinkelių“ pajamų iš krovinių pervežimo 2016 metais siekė 350,4 mln. eurų – vadinasi, maksimali bauda gali siekti 35 mln. eurų.

Komisijos paskirta bauda galėtų būti apskųsta Liuksemburge veikiančiam Europos Sąjungos teismui. Be to, baudos sumokėjimas nepanaikintų prievolės pašalinti pažeidimą, o nukentėjusios šalys galėtų reikšti ieškinius.

Latvijos spaudimas

Rugsėjo pradžioje premjeras pranešė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ koncernui „ Orlen“ pateikė pasiūlymą, kaip išspręsti ginčą dėl išardyto geležinkelio. Tuomet premjeras sakė, kad pasiūlymas apima palankius „ Orlen“ krovinių gabenimo tarifus mainais į tai, kad ruožas nebūtų atstatytas.

Tačiau Latvijos vyriausybė šią savaitę oficialiai nota informavo Lietuvą, kad, nepaisant lietuvių ir lenkų sutarimų, ji ir toliau reikalauja atstatyti ruožą, informavo diplomatai.

„Notą gavome ir analizuojame“, – BNS sakė užsienio reikalų ministro atstovė spaudai Rasa Jakilaitienė. Notos turinio ji nekomentavo.

Briuselis anksčiau taip pat ragino Lietuvą išskaidyti „Lietuvos geležinkelių“ veiklą, bet tokios idėjos kritikai perspėja, kad valstybė gali netekti pelningos krovinių vežimo veiklos.

Pernai pavasarį skelbta, kad EK Lietuvai pateikė ultimatumą, kad už išardytą ruožą įmonė turėtų būti išskaidyta arba sumokėti iki 10 proc. apyvartos (anksčiau skelbta suma – 43 mln. eurų) baudą bei atstatyti ruožą, o tai galėtų kainuoti dar 20 mln. eurų.

Lietuvos pareigūnai viešai tikina, kad bėgiai 2008 metais buvo išardyti dėl saugumo.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"