TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

"Linavos" užkulisiai - buvusių revizorių ataskaitoje

2014 08 04 6:00
"Linava" dosniai rėmė 2013 metų 1000 kilometrų lenktynes Palangoje - pasak ankstesnės revizijos narių ataskaitos, tuometinė asociacijos vadovybė jas parėmė net 5 kartus didesne suma, nei buvo leidęs organizacijos Prezidiumas.   LŽ archyvo nuotrauka

Jau daugiau nei dešimtmetį Lietuvos nacionalinėje vežėjų automobiliais asociacijoje "Linava" vyksta aršūs ginčai dėl galimo milijoninių lėšų švaistymo. Prieš 2014 metų gegužės 9 dieną vykusį Kongresą, kuriame "Linavos" prezidentu buvo perrinktas ilgametis jos vadovas Algimantas Kondrusevičius, irgi netrūko liepsningų kalbų apie negeroves, kurių esą apstu tvarkant asociacijos finansus.

Didžiausią šurmulį kėlė judėjimas "Už skaidrumą "Linavoje". Jo vienas neformalių vadovų buvo ir krovinių vežimo bendrovės "Transekspedicija" vadovas Vidmantas Pelėda. Per ankstesnį, dar 2011 metais vykusį Kongresą, jis buvo išrinktas asociacijos revizijos komisijos nariu, tapo jos pirmininku. Prieš trejus metus dar dviem revizoriais tapo Alicija Monkevič ir Mykolas Drėgva.

Ankstesnės kadencijos Revizijos komisija nuolat tvirtino, kad tuometinės "Linavos" vykdomosios valdžios, kurios vadovas iki gegužės buvo Ričardas Malkus, revizoriai nebuvo prileidžiami prie asociacijos finansinių dokumentų. Tokia proga jiems buvo suteikta iki rinkiminio "Linavos" Kongreso likus mažiau nei mėnesiui - 2012 metų balandžio 10 dieną. Per labai trumpą laiką, patikrinę, jų pačių teigimu, tiktai labai mažą dalį dokumentų, V. Pelėda, A. Monkevič ir M. Drėgva surašė savo išvadas dėl "Linavos" veiklos 2013-aisiais. Jų kopiją per savo šaltinius gavo ir lzinios.lt. Portalui nėra žinomas tolesnis ataskaitos laikimas, ar ji buvo patvirtinta Kongrese, tačiau vis tiek ryžomės ją publikuoti neredaguotą, kadangi manome, kad tiktai viešumas gali padėti naujajai mūsų nacionalinės vežėjų asociacijos vadovybei ir kitiems vežėjams blaiviau įvertinti realybę.

Gegužę į naujos kadencijos asociacijos revizijos komisiją išrinkta tiktai viena ankstesnė kadencijos komisijos narė - A. Monkevič. Kita komisijos nare tapo Aušra Mecelienė (UAB „Artūro transportas“). Nauju asociacijos generaliniu sekretoriumi tapo Vidmantas Adomaitis.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „LINAVA“

REVIZIJOS KOMISIJOS LNVAA „LINAVA“ FINANSINĖS VEIKLOS PATIKRINIMO 2013 METŲ ATASKAITA

Revizijos komisijos nariai Vidmantas Pelėda, Alicija Monkevič ir Mykolas Drėgva, vadovaudamiesi LNVAA (Lietuvos nacionalinės vėžėjų asociacijos automobiliais asociacijos - aut.) „LINAVA“ įstatais ir revizijos komisijos darbo reglamentu, atliko asociacijos LINAVA ūkinės-finansinės veiklos bei buhalterinės apskaitos patikrinimus už laikotarpį nuo 2013 sausio 01 d. iki 2013 gruodžio 31 d. Tikrinant nustatyta, kad 2013 m. sausio 01 d. asociacijoje „LINAVA“ buvo 675 narių ir 284 kandidatų, iš viso 959 vežėjų. 2013 metais gruodžio 31 d. asociacijoje buvo 679 narių ir 275 kandidatų, iš viso 954 vežėjų.

Patikrinimo ataskaita yra paremta Asociacijos mums laikotarpiu 2014 04 10-2014 05 06 pateikta informacija ir pateiktų dokumentų apimtyje (mes netikrinome mums pateiktos informacijos teisingumo – atsakomybė už tai tenka Asociacijos ir jos buhalterinę apskaitą vedančios įmonės atsakingiems asmenims).

Pagrindinis atlikto patikrinimo tikslas buvo įvertinti, ar LNVAA „LINAVA“ (toliau Asociacija) už laikotarpį nuo 2013 01 01 iki 2013 12 31 laikomasi patvirtinto kongresu biudžeto, ar vežėjų surinkti pinigai yra teisingai naudojami, ar tinkamai subalansuotos pajamos ir išlaidos.

Mums buvo pateiktas preliminarus Asociacijos 2013 metų finansinių ataskaitų rinkinys (balansas, veiklos rezultatų ataskaita ir aiškinamasis raštas). Mūsų atliktas Asociacijos patikrinimas apėmė mums pateiktų apskaitos registrų, ataskaitų, pirkimo-pardavimo dokumentų, sutarčių, darbo sutarčių, darbo laiko apskaitos žiniaraščių ir įvairių kitų susijusių dokumentų.

Mes gavome 2014 04 29 d. vadovybės paaiškinimus ir atsižvelgėme į juos rašydami šią ataskaitą. Tikrinimo metu buvome nuolat stebimi UAB „Macrofinance“ atstovų, nebuvo leista daryti dokumentų kopijų.

PAGRINDINIAI PASTEBĖJIMAI:

1. Asociacijos vadovybė, atskiruose biudžeto straipsniuose, išleido 4,2 mln. Lt daugiau, nei Kongreso patvirtintas Asociacijos biudžetas (įstatų 7.2. 8 p.), todėl visos per daug išleistos lėšos yra savavališkai išleistos.

Nepaisant Asociacijos vadovybės teiginių, kad Asociacija išleido mažiau lėšų, nei patvirtinta biudžete, šie teiginiai yra specialiai klaidinantys – visas „sutaupymas“ pasiektas dėl nepasiekto TIR pardavimų lygio. Biudžete suplanuota savikaina – 34 013 198 Lt, faktiškai patirta – 28 412 370 Lt savikainos sąnaudų. Parduotų TIR kiekis ir savikaina minimaliai priklauso nuo vadovybės veiksmų.

Tačiau bendros ir administracinės sąnaudos yra ta vieta, kurią vadovybė kontroliuoja ir neša pilną atsakomybę už biudžeto viršijimą. 2013 metų biudžete suplanuota išleisti ne daugiau kaip 13 590 305 Lt, tačiau išleista 16 694 290 Lt. Labai svarbu pažymėti, kad biudžetas sudaromas detalizuojant sąnaudas tam, kad vadovybė neviršytų gautų įgaliojimų ir pinigines lėšas leistų ne savo nuožiūra, o pagal patvirtintą biudžetą. Atsitikus nenumatytiems atvejams, ar pasikeitus aplinkos situacijai, yra normalu perskirstyti biudžeto eilutes, bet tai turi daryti ne vadovybė savo nuožiūra, o tik patvirtinus Prezidiumui ir Kongresui. Taip pat, pažymime, kad vadovybės teiginys, jog Asociacija negalėjo vykdyti veiklos yra klaidinantis, kadangi nenumatytiems atvejams buvo suformuotas 500 000 Lt rezervas.

2. Įgaliojimų viršijimas

2012 02 21 Asociacijos Prezidiumo nutarimu buvo nustatyta, kad perkant paslaugas, medžiagas ar kitus dalykus, kurių metinė pirkimo vertė viršija 20 tūkst., sekretoriatas privalo gauti prezidiumo sutikimą. Nepaisant to, vadovybė nuolat pažeidžia ar dirbtinai išskaido sąskaitas ir taip išleidžia dideles sumas pinigų. Pavyzdžiui, pažymėjimus, kad vežėjas priklauso Asociacijai, kurie buvo dalinti per Kongresą ir regioninius susirinkimus, spausdino UAB „Ego Vos“. Sąskaitos dirbtinai išskaidytos:

2013 03 12EV000466Ego vos, UAB19 922
2013 03 12EV000467Ego vos, UAB19 954
2013 03 13EV000468Ego vos, UAB19 837
Iš viso59 713

Patikrinimo metu nustatyta ir daugiau sutarčių ir sąskaitų didesnėmis nei 20 000 Lt sumomis, o tai reiškia, kad Prezidiumo nutarimas dėl įgaliojimų suteikimo generaliniam sekretoriui nuolat pažeidžiamas. Pateikiame keletą pavyzdžių:

2013 07 01MACC0621Macrofinance Accounting UAB38 400.00
2013 07 01MAK13165Makroskaita UAB11 480.00
2013 08 02MACC0722Macrofinance Accounting UAB35 440.00
2013 08 14MSAP0052Macrofinance Capital UAB25 000.00
2013 08 20MACC0725Macrofinance Accounting UAB49 015.50
2013 09 02MACC0774Macrofinance Accounting UAB37 400.00
2013 09 19MACC0789Macrofinance Accounting UAB41 511.50

Žemiau išvardintos sutartys viršija 20 000,00 Lt, kurios buvo pasirašomos be prezidiumo nutarimo ir be jokio konkurso.

2013 06 28 d. pasirašyta sutartis su UAB „Macrofinance Capital“ Nr. MC13/06-28. LINAVA, vardu sutartį pasirašė R. Malkus, UAB „Macrofinance Capital“ – Marius Svidinskis. Pagal sutartį, paslaugų teikėjas įsipareigoja teikti teisines, mokesčių konsultavimo paslaugas. Įdomu pastebėti, kad tai susijusi su buhalterinę apskaitą tvarkančia bendrove įmonė, kuri teikia analogiškas paslaugas. Pagal sutarties p. 3.11. Asociacija įsipareigoja sumokėti Paslaugų teikėjui 25 000,00 Lt +PVM, ne vėliau kaip iki 2013 08 14 d., o pagal p. 3.12 – įsipareigoja sumokėti Paslaugos teikėjui dar 25 000,00 Lt + PVM ne vėliau kaip 3 dienas nuo paslaugų priėmimo-perdavimo akto pasirašymo. Sutartį pasirašė R. Malkus, tačiau sutartis be jokio pagrindo įforminta kaip konfidenciali. Prie šios sutarties nėra jokių įkainių bei laiko normų. Be konkurso nustatyta vieneto kaina 25 000,00 Lt Prezidiumo nutarimo nėra. Remiantis šia sutartimi UAB Macrofinance Capital išrašė dvi PVM sąskaitas-faktūras Nr. MSAP0052 2013 08 14 ir Nr. MSAP0055 2013 08 22 po 25 000,00 Lt + PVM. Iš viso sumokėta 60 500,00 Lt su PVM.

UAB „Telco Consulting Group“ PVM sąskaita-faktūra TCG Nr. 1329 2013 05 07 d. už suteiktas paslaugas 2012 12 27 d. Sutarties nuostatas (užsakymas Nr. 1) sumokėta 25.000,00 Lt plius PVM. Darbų aktas pasirašytas UAB „Telco Consulting Group“ direktoriaus Andriaus Danilaičio ir Ričardo Malkaus. Prezidiumo sprendimo nėra.

Pagal 2013 11 04 PVM SF MACC0870, už 2014 metų biudžeto projekto paruošimą, UAB „Macrofinance“ sumokėta 35.000,00 Lt + papildomas paslaugas 7,09 val., x 400,00 Lt = 2.836,00 Lt + PVM. Iš viso sumokėta 45.781,56 Lt. Sąskaita apmokėta 2013 11 04, iš SWED banko. Įdomu pastebėti, kad nors mokėjimas atliktas tą pačią dieną, kaip ir išrašyta sąskaita, tačiau darbai nebuvo atlikti iki 2014 m. Nėra nei sutarties, nei darbų priėmimo akto, nei Prezidiumo sprendimo, nei organizuoto konkurso.

3. Buhalterinei apskaitai ir konsultacijoms išleista 1 193 749 Lt, vietoje suplanuotų 420 000 Lt, t. y. išleista beveik 3 kartus daugiau.

PaslaugosBiudžetas (planas)Deklaruojamas faktasRealus faktas
Apskaitos paslaugos ir konsultacijos420 000825 6961 193 749
Verslo konsultavimo paslaugos047 00027 000
Ekonominės konsultacijos135 000188 24432 844
Iš viso555 0001 060 9401 253 593

Prezidiumas 2012 m. gegužės 10 d. protokolo Nr. 11 (225) nusprendė sudaryti sutartį su UAB „Macrofinance“ dėl apskaitos vedimo mokant 28 400 Lt per mėnesį, t. y. 340 800 Lt per metus.

Pagal 2012 05 18 Apskaitos sutartį Nr. B120518-1, buhalterines paslaugas Asociacijai teikė UAB „Macrofinance“, įmonės kodas 300664157, buveinės adresas Goštauto g. 40, direktorius Sigitas Živoltas.

Nepaisydamas ankstesnio prezidiumo sprendimo, 2012 12 03 Ričardas Malkus, Linava vardu savavališkai be prezidiumo sutikimo bei konkurso pasirašė trišalę Apskaitos sutartį Nr. B121203-1, pagal kurią nuo 2012 m. gruodžio 03 d. buhalterinės apskaitos paslaugas pradėjo teikianti UAB „Macrofinance Accounting“, įm. kodas 302732475, buveinės adresas Goštauto g. 40, Vilnius, direktorius Marius Svidinskas. Remiantis sutarties Nr. B121203-1, 5.5. punktu, paslaugų kainą sudaro mokestis už atliktus darbus, kuris mokamas kas mėnesį ir sudaro 28.000,00 Lt. Už papildomas paslaugas mokamas mokestis nurodytas sutarties Priede Nr. 1 (Buhalterinės apskaitos tvarkymo darbų paskirstymo ir apimties suvestinė) ir priede Nr. 2 (Buhalterinės apskaitos kainininkas). Sutarties 3.3. punkte Linava sutinka mokėti už papildomas paslaugas pagal sekančius įkainius:

Buhalterinės apskaitos darbai – 140 Lt be PVM/val.. Teisinės paslaugos – 250 Lt be PVM/val.. Finansų valdymas ir verslo konsultacijos – 400 Lt be PVM/val.

Tačiau vadovybė dėl kažkokių priežasčių buhalterinę apskaitą vedančiai įmonei išmoka kelis kartus didesnes sumas, nei patvirtino Prezidiumas. Žemiau pateikiami duomenys iš kokių įmonių buvo pirktos apskaitos paslaugos, verslo ir ekonominės konsultacijos:

ĮmonėsSuma (litais)
UAB „Macrofinance“1 068 834
UAB „Macrofinance Capital“50 000
UAB „Macroskaita“74 915
UAB „Telco consulting group“25 000
UAB „Credit info Lietuva“32 844
UAB „Premium Cocoa“2 000
Iš viso1 253 593

Pastebėjome, kad nemaža dalis įmonių teikusių buhalterinės apskaitos ir kitas paslaugas yra susijusios. Pagal viešai prieinamą informaciją, reorganizacijos būdu, prie UAB „Macrofinance“ yra prijungiamos UAB „Macrofinance Capital“, UAB „KBR Holding“, UAB „PTA Partners“. Pateikiame sąrašą įmonių, kurioms vadovauja/ar vadovavo Sigitas Živoltas.

Paieškos rezultatai (SIGITAS ŽIVOLTAS)

Rasta: 38 įrašų

Įmonės pavadinimas~ Kodas~Adresas~Statusas

UAB „Macrofinance“~302732475~Karaimų g. 2A, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Dalyvaujantis reorganizavime

UAB „FB INVESTICIJA“~302457520~Antakalnio g. 42-29, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB Elais~303045352~Žirmūnų g. 68, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „Baltijos medicinos centras“~302756469~J. Savickio g. 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „Yellow life“~302951946~J. Savickio g. 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „Urbista“~302427979~Geležinkelio g. 3-14A, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Pertvarkomas

UAB SMS Payments~300791514~L. Giros g. 98-9, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „Ruber Invest“~300664157~J. Savicio g. 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „KBR Holding“~302738407~J. Savickio g. 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Reorganizuojamas

UAB „Legal Advice“~302753494~J. Savickio g. 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB Greenfive~302911250~J. Savickio g. 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „Macrofinance Capital“~302655908~A. Goštauto g. 40A, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Reorganizuojamas

AL Technics, UAB~30151178~Pamėnkalnio g. 40, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „Buddies & diners“~302427648~Ramunių g. 37, Zujūnų k., Vilniaus r. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „PTA Partners“~302746101~Ramunių g. 37, Zujūnų k., Vilniaus r. sav.~Reorganizuojamas

UAB „PALMYRA BALTIC GROUP“~302878836~J. Savickio g. 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „Benkėd“~302433156~Adutiškio g. 3-3, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „GEVAIDA“~301967552~Didlaukio g. 80-96, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „PI servisas“~302403259~Ramunių g. 37, Zujūnų k., Vilniaus r. sav.~Veikiantis subjektas

UAB Platex~302327174~Adutiškio g. 3-3, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Likviduojamas

UAB „Alreida“~302870234~J. Savickio g. 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Likviduojamas

Uždaroji akcinė bendrovė „IMENERA“~186717993~Ramunių g. 37, Zujūnų k., Vilniaus r. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „VILNIAUS KAPITALO RINKA“~121996214~Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „PI exp“~301915630~M. Gimbutienės g. 10-102, Kauno m., Kauno m. sav.~Likviduojamas

MB Ulesis~303032038~J. Savickio g 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „MER invest“~221933460~A. Goštauto g. 40A, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Išregistruotas subjektas

UAB Aplinkosaugos konsultacijos~302861705~J. Savickio g. 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

MB „Kauko konsultacijos“~303151964~J. Savickio g. 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB ES Invest~302943020~J. Savickio g. 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „INVISIBLE GROUP“~302697437~J. Savickio g. 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

VšĮ „Eiger Health Research Lithuania“~302450141~Geležinkelio g. 3-14A, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „PI gamyba“~302424869~Ramunių g. 37, Zujūnų k., Vilniaus r. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „Ardilė“~302702891~J. Savickio g. 4, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

Reklamos specialistų asociacija „Advertum“~302425800~Geležinkelio g. 3-14A, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

Asociacija „VRT grupė“~302425782~Geležinkelio g. 3-14A, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „SED Invest“~302248442~Ulonų g. 3, Vilniaus m., Vilniaus m. sav.~Veikiantis subjektas

UAB „MIKVALDA“~302333622~Kauno g. 48-3, Marijampolės m., Marijampolės sav.~Veikiantis subjektas

UAB „Modernizacijos finansavimo fondas“~302254566~Vilniaus r. sav.~Bankrutavęs

Šioms susijusioms įmonėms per 2013 m. išmokėta:

UAB „Macrofinance“1 372 778
UAB „Macrofinance capital“129 470
KBR Holding UAB74 234
UAB FB Investicija21 211
UAB PTA Partners120 719
UAB Urbista31 533
Iš viso1 749 945

Peržiūrint UAB „Macrofinance“ patektas sąskaitas-faktūras Asociacijai, pastebėjome, kad Asociacija moka valandinius įkainius siekiančius 400 Lt/val. ir apmoka ne dirbtą laiką, bet ir buhalterių „miegą“. Už dalyvavimą 2014 m. Šiaulių-Klaipėdos Regioniniuose susitikimuose „dirbtas“ laikas sudaro 43 val.

Tai, kad vadovybė viršija buhalterinei apskaitai skirtas lėšas ir bando pateisinti papildomais darbais, tik dar kartą parodo vadovybės nekompetenciją – reprezentacinių aktų ruošimas, parašų rinkimas, sunaudoto kuro ataskaitų ruošimas ir kiti vadovybės paaiškinimuose išvardinti darbai nėra reikalaujantys aukštos kvalifikacijos, tačiau už juos sumokamas labai didelis – 159,25 Lt/val. įkainis (83 375,03 Lt/523,55 val.= 159,25 Lt/val.). Paprastai įmonėse tokį darbą atlieka administratorės.

Asociacijai mokant tokius valandinius įkainius, apskaita turėtų būti tokiame lygyje, kad bet kokią ataskaitą būtų galima gauti iš karto, atsakymus į klausimus gauti iškart, tačiau Regioniniuose susitikimuose, Prezidiumo posėdžiuose situacija priešinga, atsakymai į klausimus dažnai iš vis negaunami.

Asociacijos Pirkėjų ir Tiekėjų likučiai nėra suderinti ir tai tik rodo, kad už apskaitą sumokėtos lėšos yra itin neracionaliai ir neatsakingai panaudotos.

4. Pastebėjome, kad teisinės išlaidos neadekvačiai didelės, lyginant su 2012 metais ir padidėjo nuo 515 449,00 Lt iki 818 295,00 Lt, taip pat viršijo Biudžete numatytus 600 000,00 Lt.

Pateikiame 2013 metų teisines išlaidas:

Registravimo dataAprašasSumaSubjektas
2013 m.Teisinės paslaugos235 776Evropejskoje Aziatskoje objedinenije Transportnich
(Maskva)
2013 m.Teisinės paslaugos195 600Advokatas Kęstutis Virketis
2013 m.Teisinės paslaugos105 000Horizon consulting UAB
2013 m.Teisinės paslaugos80 800Advokatė Aurelija Vingrienė Šimkūnienė
2013 m.Teisinės paslaugos70 940Mažvydas Aliukonis advokatas
2013 m.Teisinės paslaugos49 860Advokatas Marius Grajauskas (draudimo klausimai)
2013 m.Teisinės paslaugos39 000KBR Holding UAB
2013 m.Teisinės paslaugos41 320Kiti
Iš viso per 2013 metus818 295

Dažniausiai prie sąskaitų-faktūrų nėra darbų priėmimo-perdavimo aktų. Advokatų darbai nėra detalizuoti, o tai sudaro prielaidas lėšų pereikvojimui.

UAB KBR Holding 2013 12 13 išraše PVM sąskaita-faktūra Nr. KBR0069 už teisines paslaugas pagal sutartį 2013 04 03 Nr. PTS 13/4-3 pasirašyta tarp LINAVA R. Malkaus ir UAB KBR Holding – paslaugų teikėjo įgalioto asmens Mariaus Maniušio. Paslaugų teikėjas įsipareigoja teikti teisines, mokesčių ir konsultavimo paslaugas. Paslaugų kaina 400 Lt plius PVM už 1 (vieną) valandą. PVM sąskaitos suma 39.000,00 Lt + PVM 8.190,00 Lt. Viso suma 47.190,00 Lt. Prie sąskaitos-faktūros nėra darbų priėmimo-perdavimo akto. Neaišku kokios teisinės paslaugos yra suteiktos. Nėra ir prezidiumo sprendimo.

5. Beprocentinės paskolos ir avansu išmokėtos sumos

Nustatyta, kad Asociacija yra suteikusi paskolų fiziniams asmenims. Pagal finansinės apskaitos duomenis, negrąžintų paskolų likutis 2012 12 31 datai buvo 1 253 015,00 Lt, o 2013 12 31 datai 865 515,00 Lt. Kiek mums žinoma paskolos buvo suteiktos 1998-2010 m. laikotarpiu, Asociacijos darbuotojams, be to, šios paskolos suteiktos neatlygintinai (be palūkanų). Asociacijos įstatymas draudžia asociacijoms teikti paskolas.

Vardas, pavardėPaskolos likutis 2012 12 31 litaisGrąžinta paskolos suma per 2013 metus litaisPaskolos likutis 2013 12 31 litais
Adolfas Darginavičius300 000,00100 000,00200 000,00
Sonata Žagarinskienė270 000,00182 000,0088 000,00
Danutė Andruškevičienė228 000,00-228 000,00
Elena Juodelienė172 000,008 000,00164 000,00
Natalija Sadovskaja92 000,0092 000,000,00
Kęstutis Šarkauskas100 000,00-100 000,00
Heliodoras Giedrys40 000,00-40 000,00
Inga Bačiulytė15 015,22-15 015,22
Michail Voitkevič19 000,005 500,0013 500,00
Vytas Veželis3 000,00-3000,00
Daiva Orlickaitė14 000,00-14 000,00
VISO1 253 015,22387 500,00865 515,22

Patikrinimo metu nustatyta, kad Asociacijos darbuotojai gauna lėšas ūkio išlaidoms, tačiau nepateikia išlaidas patvirtinančių juridinę galią turinčių dokumentų. Pagal buhalterijos pateiktą informaciją, nustatėme, kad 2013 12 31 dienai darbuotojai yra skolingi Asociacijai apie 73 466,00 litų.

Algimantas Kondrusevičius28 680,57 Lt
Adolfas Darginavičius24 928,97 Lt
Ričardas Malkus3 008,81 Lt
Daiva Orlickaitė 8 532,38 Lt
Vytas Veželis 3 955,53 Lt
Ilja Ostrovskij2 500,00 Lt
Jonas Grybauskas 1 920,00 Lt

Didelės avansu išmokėtos sumos, turėtų būti priskiriamos prie beprocenčių paskolų.

Dėl laiko stokos, nespėjome išnagrinėti visų pirkėjų ir tiekėjų įsiskolinimų. Peržiūrėję mums pateiktą didžiąją knygą ir skolų iššifravimą, galime tik tai pranešti, kad labai daug skolų nėra suderintos, nėra skolų suderinimo aktų.

Peržiūrėję ataskaitas, matome, kad įmonės yra skolingos Asociacijai už PVM faktoringo ir už atstovavimą PVM grąžinimui, tachografo patikrą, už reorganizacijos paslaugas, už TIR knygeles, turto nuomą, nario mokestį, už DKV, BP ir Petroprofit korteles ir kita.

Įmonės pavadinimasSkolos suma, Lt
Bendra Lietuvos-Baltijos įmonė Lietmaz-Servis284959,47
Lietuvos-Lenkijos įmonė GEPALA26520,70
UAB Vytaro transportas34000,00
UAB Lietuvos-Vengrijos įmonė „VINARE“20500,00
UAB Poltrans29544,10
Intuicija V Pranaitienės IĮ19203,17
UAB Vevira118700,54
UAB Vedos transportas8035,28
UAB Autokalchas795121,02
UAB Longlita27451,06
Mickaus įmonė18722,28
D. Krupickio PĮ34786,13
UAB Develona38830,23
UAB Luvel transportas221178,00
UAB JRK101479,24
UAB Colourstone65774,34
UAB Ratomas36281,49
UAB Arts Decus43295,47

Pažymėtina, kad Asociacijos vadovybė neskiria pakankamo dėmesio suteiktų paskolų susigrąžinimui.

6. Tarnybiniai automobiliai ir kuro naudojimas

Patikrinimo metu nustatėme, kad Asociacija nuomojasi automobilius iš dviejų įmonių – UAB „ALD Automotive“ ir UAB Ardeina.

UAB „ALD Automotive“ Asociacijai nuomoja šiuos automobilius:

MarkėValst. Nr.Važ. Nr.Nuomos sutarties Nr. ir dataNuomos suma su PVM/mėn.Darbuotojo, kuriam paskirtas V.P.
Skoda Super BGEG976TMBAF73T8D9016577Nr. 004461 2012 08 292858,50R. Malkus
Skoda Super BSVP999TMBJE73T8D9006649Nr. 004460 2012 07 022670,91A. Darginavičius
Skoda OktaviaGEC637TMBCT21Z7C2061772Nr. 004463 2012 07 021618,54G. Ramaslauskas
Skoda Oktavia CombiGEC 638TMBHT21Z1C2190208Nr. 004462 2012 07 101672,96I. Speicys
WV MultivanFZH090WV2ZZZJHCH065376Nr. 004480 2012 08 032993,56M. Voitkevic

UAB „Ardeina“ Asociacijai nuomoja:

MarkėValst. Nr.Važ. Nr.Nuomos sutarties Nr. ir data Nuomos suma su PVM/m4n. Darbuotojas, kuriam priskirtas V.P.
Skoda Super BGEG976TMBAF73T8D9016577Paslaugų teikimo sutartis Nr. 13/01/074416,50R. Malkus
WV MultivanADR961WV2ZZZHZ4H103812 4235,00Nepriskirtas jokiam asmeniui ir nežinia kur buvo naudojamas
Lexus GS250GHT008JTHBFL205007392ANS-13-04/001 2013 04 29, perdavimo aktas 2013 06 174174,50A. Kondrusevičius
Hyundai il40GJA140KMHLC81UBCU31681ANS-13-01/003 2013 01 244648,08D. Orlickaitė
Skoda OktaviaGJB261TMBGT21ZXD2068203ANS-13-01/002 2013 01 243877,80R. Liutkus (Klaipėda)

Automobilis Škoda Super B, valst. Nr. GEG976 nuomojamas iš UAB „ALD Automotive“ (kuri yra šio automobilio savininkas) kartu su pilnu techniniu aptarnavimu. Nuomos laikotarpis 36 mėn. Finansavimas, draudimas ir paslaugos per mėnesį kainuoja 2358,50 Lt. Patikrinimo metu pastebėjome, kad automobilis Škoda Super B, valst. Nr. GEG976, kuriuo naudojasi Ričardas Malkus, yra nuomojamas ir iš UAB Ardeina, kuri nėra automobilio savininkas, bet gauna pinigus už tą patį automobilį. Pagal paslaugų teikimo sutartį 2013 m. sausio mėn. 07 d. Nr. 13/01/07 Asociacija LINAVA nuomojasi automobilį Škoda Super B, 2012 m. gamybos, kėbulo Nr. TMBAF73T8D9016577 iš UAB Ardeina. Sutarties priede Nr. 2 numatyti Paslaugų įkainiai: mėnesinis mokėjimas 3650,00 Lt + PVM 766,50 Lt. Viso 4461,40 Lt. Sutarties galiojimo laikas 60 mėn.

Už tą patį automobilį Škoda Super B, GEG976 yra mokama:

TiekėjasSuma per mėn.Suma per metus
Ardeina UAB Nėra savininkas, bet gauna pinigus už svetimą automobilį4416,5052 998,00
ALD Automotive UAB Automobilio savininkas2358,5028 296,00

Faktai rodo, kad 2013 01 07 Asociacijos LINAVA pasirašyta su UAB Ardeina nuomos sutartis pagal kurią teikia paslaugas dubliuoja UAB ALD Atomotive teikiamas paslaugas.

Taip pat nuo 2013 05 08 iš UAB Ardeina Asociacija LINAVA nuomojasi automobilį WV Multivan, valst. Nr. ADR961, 2004 m. gamybos, važiuoklės Nr. WV2ZZZHZ4H1038. Asociacija moka 3500,00 Lt + PVM 735,00 Lt, iš viso 4235,00 Lt per mėnesį. Per 2013 metus už šį automobilį UAB Ardeina sumokėta 23 721,68 Lt be PVM (su PVM 32 923,71 Lt). Šio automobilio kelionės lapai mums nebuvo pateikti, nei viename komandiruotės įsakyme nebuvo paminėtas šio automobilio valstybinis numeris. Vadovybės paaiškinimas, kad automobiliu naudojasi administracijos darbuotojai išvykų metu, neįrodo šių sąnaudų būtinybės, juo labiau, kad išsinuomoti automobilį trumpam laikui kainuotų gerokai pigiau.

Pastebėjome, kad Linava permokėjo UAB Ardeina (direktorius Darius Jonušis) virš 152 tūkst. Lt, kurie iki 2014 04 30 nebuvo grąžinti Linavai.

2012 12 21Avansas52 000
Per 2013 01-12 mėn.Linava pervedė324 915
Per 2013 01-12 mėn.UAB Ardeina išrašė sąskaitų224 765
2013 12 31Likutis – permoka152 150

Tikrinant pastebėta, kad sekretoriato ir prezidiumo narių kuro sunaudojimas labai skiriasi. Patikrinus liepos, spalio ir gruodžio mėn. apskaitos dokumentus (kuro ataskaitas) nustatyta, kad liepos mėn. Prezidentas p. Algimantas Kondrusevičius naudojosi automobiliu VOLVO, valst. Nr. AFR202, kuris yra benzininis, tačiau sunaudojo 502,12 L benzino ir 348,95 L dyzelino. Šis automobilis 2013 m. kovo 25 dieną buvo parduotas. Kyla klausimas: kaip galima buvo važinėti A. Kondrusevičiui liepos mėn. su automobiliu, kuris seniai yra parduotas?

Spalio mėn. Prezidentas naudojosi automobiliu Lexus, valst. Nr. GHT008, kuris yra benzininis, sunaudojo 431,85 L benzino ir 205,51 L dyzelino. Gruodžio mėn. sunaudojo 327,78 L benzino ir 281,62 L dyzelino. Kadangi kelionės lapai už 2013 metus liepos-gruodžio mėn. mums nebuvo pateikti, todėl neaišku, kokiam automobiliui buvo sunaudotas dyzelinas

Panaši padėtis yra ir už kitus 2013 metų mėnesius.

7. Renginių organizavimas ir dalyvavimas

Nustatėme pažeidimą naudojant lėšas Renginių organizavimui ir dalyvavimui. Patvirtintame biudžete numatyta skirti 240 000,00 Lt, įvykdymo ataskaitoje vadovybės deklaruojama, kad vadovybė išleido 907 207,00 Lt, t. y. 667 207,00 Lt daugiau nei buvo numatyta biudžete (beveik 3 kartus daugiau).

Prezidiumas 2013 m. gegužės 14 d. nutarimu (darbotvarkės 7.4 p.) nutarė skirti renginiui „Palanga - 1000 km varžybos“ 95 000,00 Lt. Tačiau patikrinimo metu nustatėme, kad Asociacijos vadovybė pažeidė Prezidiumo nutarimą ir nesant prezidiumo sprendimo bei neturėdamas prezidiumo suteiktų įgaliojimų R. Malkus išleido 473 833,00 Lt, arba 5 kartus daugiau lėšų negu buvo numatyta prezidiume. Žemiau pateikiame sąskaitų išklotinę:

DataDok. Nr.TiekėjasAprašymasSuma (be PVM)
2013 07 16PROMOE0125Promo events VšĮPagal reklamos sutartį 2013/05-21-195 000
2013 07 24PROMOE0164Promo events VšĮ1000 km lenktynėse LINAVA narių tribūnos įrengimas49 985
2013 07 24PROMOE0161Promo events VšĮ1000 km lenktynėse LINAVA svečių palapinės įrengimas89 050
2013 07 24PROMOE0162Promo events VšĮ1000 km lenktynėse LINAVA svečių palapinės įrengimas61 422
2013 07 11PROMOE0126Promo events VšĮ1000 km lenktynėse LINAVA prizai su reklama5 000
2013 08 02ARX1228ARX Reklama UAB1000 km lenktynių reklama, kvietimai, organizavimas54 176
2013 07 31KTR0003845Karolinos turas, UAB1000 km lenktynių VIP svečių priėmimas56 328
2013 07 18LTT10K000252Litcura UAB1000 km lenktynių viešbutis Palangoje42 912
2013 07 0800000095DSP baltic UAB1000 km lenktynių 210 butelių brendžio ir vyno8 292
2013 07 22Mineraliniai vandenys UAB1000 km lenktynių 380 butelių brendžio, degtinės, viskio11 668
Viso be PVM473 833

Vien VšĮ Promo events (direktorius Darius Jonušis) išmokėta 300 457 Lt.

VšĮ Promo events išrašė sąskaitą Nr. PROMOE 2013 10-25 2013 10 25 d. avansas už Naujametinio vakaro organizavimą sumai 50 000,00 Lt. Ši suma buvo apmokėta iš SEB Banko 2013 10 29 d. Nusprendus neorganizuoti Naujametinio vakaro, VšĮ Promo events (2013 12 12) išrašė sąskaitą-faktūrą Nr. PROMOE 2011 “Netesybos už naujametinio renginio atšaukimą” sumai 2000,00 Lt. Likęs avansas – 48 000,00 Lt negrąžintas iki šios dienos. Patikrinus duomenis, pastebėjome dar kelias įtartinas sąskaitas:

PVM sąskaita-faktūra PROMOE Nr. 0082, 2013 05 02, “Už saugaus vairavimo mokymų” 1 vnt. kaina 14 000,00 Lt. Darbų priėmimo-perdavimo akto nėra.

PVM sąskaita-faktūra PROMOE Nr. 0091, 2013 05 31, “Vairavimo įgūdžių tobulinimas” kiekis 19 vnt. kaina 1160,00 Lt/vnt. Suma 22 040,00 Lt. Darbų priėmimo-perdavimo akto nėra. Prezidiumo nutarimo nėra (suma viršija 20 000,00 Lt).

PVM sąskaita-faktūra PROMOE Nr. 0202, 2013 10 14, už suteiktas paslaugas pagal sutartį 20130322/01, suma 8 600,00 Lt be PVM. Darbų priėmimo akte parašyta “Išplėstinė apklausa telefonu dėl situacijos Rusijoje 2013 m. spalio 07-10 d.d. Perduota elektroniniu paštu atsakingiems LINAVA darbuotojams”. Pasirašė Darius Jonušis ir Ričardas Malkus.

Pagal 2014 03 17 d. gautą informaciją, 2013 metais VšĮ “Saugus ratas” pervesta už įvairius renginius 273 382,00 Lt be PVM. Vienas iš tokių renginių 2013 02 11 d. Kėdainių r. Daukšių aerodrome pravestas teorinis-praktinis seminaras “Sunkiojo krovininio automobilio valdymo ypatumai ekstremaliomis žiemos sąlygomis”. Už šį renginį sumokėta 30 550,00 litų be PVM, tačiau daugelis vežėjų apie renginį net negirdėjo. Darbų priėmimo aktas pasirašytas R. Malkaus. Prezidiumo nutarimo nėra.

Patikrinimo metu buvo nustatyta, kad UAB “Urbista”, įm. kodas 302427979, išrašė išankstinę sąskaitą-faktūrą URB Nr. 2013.09.27 “Avansas už nežinia kokius ateinančius renginius”, kaina 13.400,00 Lt be PVM. Paslaugas priėmė Ričardas Malkus. Pinigai pervesti iš SEB Banko 2013 09 27.

2013 metais gegužės 31 d. UAB “Urbista” direktorius Aloyzas Brazauskas ir “LINAVA” gen. Sekretorius Ričardas Malkus pasirašė sutartį “XVI-jų Tolimųjų reisų krovininių automobilių ir autobusų vairuotojų varžybos”. Pagal PVM sąskaitą-faktūrą URB Nr. 244 “Už renginį XVI-jų Tolimųjų reisų krovininių automobilių ir autobusų vairuotojų varžybų organizavimą” sumokėta iš SWED banko 12 660,00 Lt be PVM. Darbus perdavė Aloyzas Brazauskas, priėmė Ričardas Malkus. Iš šių dviejų sąskaitų neaišku ar buvo du renginiai, ir už ką sumokėtas 2013 09 27 d. avansas 13400,00 Lt be PVM, kuris dar nėra užskaitytas ar grąžintas.

IRU tarptautinės konferencijos organizavimui išleista 41.357,82 Lt. Pastebėjome, kad 2014 02 05 UAB “Ardeina” išrašė sąskaitą Nr. ARD0068 už automobilio nuomą su vairuotoju (svečių vežimui) 2013 09 16 - 2013 09 19 IRU konferencijos metu suma 33.500,00 Lt + PVM 7035,00, iš viso 40.535,00 Lt. Kyla klausimas, kodėl sąskaita išrašyta tik tai 2014 metais, kodėl tokia didelė suma (11 tūkst. Lt per dieną!)?

8. Kongreso organizavimas

Biudžete buvo numatyta kongreso organizavimui skirti 200 000 Lt, tačiau faktiškai išleista net 243 906 Lt.

Dokumento dataTiekėjo pavadinimasSuma be PVM litais
2013 05 14PSR003220 Promo events VšĮ41 332,31
2013 05 29PSR002664 Ego VOS UAB17 730,00
2013 05 29PSR003221 Promo events VšĮ39 583,69
2013 05 31PSR003309 Baltijos fotografijos linija UAB1 000,00
2013 05 30Karolinos turas UAB144 270,00
Viso 243 906,00

p. Labdaros ir paramos lėšų naudojimas

Nustatėme pažeidimą Labdaros ir paramos lėšų panaudojimo atveju – patvirtintame biudžete numatyta Labdarai ir paramai skirti 100,000 Lt, įvykdymo ataskaitoje vadovybės deklaruojama, kad vadovybė išleido 187,970 Lt, tačiau faktiškai išleista 287,970 Lt, t. y. beveik 3 kartus daugiau nei numatyta biudžete:

Paramos gavėjo pavadinimasSuma
2013 06 07 Parama – Vilniaus auto-moto klubas35,000.00
2013 06 12 Parama – Jaunų ir perspektyvių verslininkų asociacija30,000.00
Autoverslas SD VšĮ Parama30,000.00
Parama Lietuvos automobilių sporto federacija20,000.00
2013 05 24 Parama Varovas & Co VšĮ20,000.00
2013 05 13 Saugus ratas VšĮ PARAMA18,500.00
2013 06 28 Autovežėjų paslaugų centras VšĮ PARAMA15,000.00
Parama Marijos Škaplerinės parapija15,000.00
Parama Fondas Vienybė15,000.00
Sauliaus Karoso ladaros ir paramos fondas10,500.00
Parama – Čiurlionio fondo investicijos10,000.00
2013 06 11 Parama – Čiurlionio fondo investicijos6,000.00
2013 06 28 Vilniaus žaidimų centras VšĮ Parama10,000.00
Parama Lietuvos verslo konfederacija7,000.00
Parama Tautos paveldo tyrimai6,000.00
2013 06 10 Parama – Vilniaus Valdorfo mokykla VšĮ6,000.00
Parama Lietuvos moterų draugija5,000.00
2013 06 10 Parama – Gintauto Labanausko labdaros ir paramos fondas5,000.00
2013 06 10 Parama – Lietuvos teniso sąjunga4,000.00
2013 06 07 Parama – Regraimas3,000.00
2013 06 27 PARAMA Romerio universiteto humanit. moks. Institutui2,066.12
2013 06 28 Šalčininkų r. Eišiškių A. Ratkevičiaus sporto m-kla PARAMA2,000.00
Parama Draugystė, Invalidų sporto klubas2,000.00
Parama Negalia Šilutės neįgaliųjų klubas1,000.00
Parama Šiaulių profesinio rengimo centras800.00
2013 06 18 Pagal prašymą 2013 06 Mečislavas Atroškevičius5,000.00
Labdara ir parama Kęstutis Tamulevičius4,000.00
Iš viso (labdaros ir paramos) 287,866.12

Visiškai nenormalu, kai Linavos vadovybė pati sprendžia kam ir kiek pervesti lėšų. Tada kyla natūralus klausimas, kam buvo sudaromas Biudžetas, kam reikalingas Prezidiumas ar Revizijos komisija, jei viską Asociacijoje sprendžia vadovas?

10. Reprezentacinės sąnaudos

Patvirtintame biudžete numatyta Reprezentacijai skirti 480 000 Lt, įvykdymo ataskaitoje vadovybės deklaruojama, kad vadovybė išleido 1 071 827 Lt, t. y. 591 827 Lt daugiau nei buvo numatyta biudžete (2,2 kartus daugiau).

Nuo 2013 metų rugpjūčio mėnesio aplamai nėra reprezentacinių išlaidų aktų, nors buhalteriją tvarkančiai įmonei mokamas valandinis įkainis už tokių aktų ruošimą. Iki rugpjūčio mėnesio dauguma aktų buvo formalaus pobūdžio, juose nenurodyta kas dalyvavo ir kam skirtos reprezentacinės išlaidos.

Restoranui Ad Astrum ir UAB „Algiada“ 2013 metais pervesta 80 631,88 Lt. Tačiau dažniausiai nėra reprezentacinių aktų, todėl neaišku kas dalyvavo priėmimuose. Štai keletas pavyzdžių:

UAB „Algiada“ sąskaita-faktūra Nr. ALG000189 2013 11 26. Svečių maitinimas 1 vnt. 1059,50 Lt plius salės nuoma 1.200,00 Lt = viso 2259,50 Lt. Akto nėra, „apmokėti“ pasirašė R. Malkus.

Restoranas Ad Astrum sąskaita-faktūra ADR Nr. 0002049 2013 12 19 d. Maitinimas 1 vnt. kaina 9.800,00 Lt Akto nėra. „Apmokėti“ pasirašė R. Malkus.

UAB „Jeruzalės galerija“ per 2013 metus sumokėta 48.435,47 Lt. Pirkti paveikslai, skulptūros ir dovanos. Kam buvo skirti šie daiktai iš pateiktų reprezentacinių aktų nustatyti nepavyko.

Reprezentaciniams renginiams iš UAB „Mineraliniai vandenys“ ir UAB „DSP Baltic“ pirkta virš 1500 įvairių rūšių alkoholinių gėrimų butelių už 49 157,00 Lt.

11. Skelbimai, reklama, viešieji ryšiai

Patvirtintame biudžete skelbimams, reklamai ir viešiesiems ryšiams buvo numatyta skirti 210 000,00 Lt, įvykdymo ataskaitoje deklaruojama, kad yra išleista 244 844,00 Lt, t. y. 34 844,00 Lt daugiau nei buvo numatyta biudžete. Manome, kad kai kurios sąnaudos reklamai yra nepagrįstos ir nereikalingos.

Pavyzdžiui, pardavėjas VšĮ Auto sporto klubas JJ Racing PVM sąskaita-faktūra Nr. JJ007, 2013 07 31, „už reklamos paslaugas pagal sutartį Nr. 2013/06.27“ – suma 21 780,00 Lt. Pagal šią sutartį paslaugų teikėjas įsipareigojo 2013 07 01-2013 12 31 vykstančių varžybų ir treniruočių metu užklijuoti Asociacijos reklamą ant visos įrangos dalyvaujančios varžybose. Sutartį pasirašė R. Malkus.

Pardavėjas PORSHE klubas, PVM sąskaita-faktūra POR Nr. 0000602 2013 11 06, sumokėta 13 790,37 Lt už suteiktas reklamos paslaugas, sutartį pasirašė R. Malkus.

12. Komunalinės sąnaudos

Patvirtintame biudžete komunalinėms sąnaudoms buvo numatyta skirti 336 000,00 Lt, įvykdymo ataskaitoje vadovybės deklaruojama, kad išleista 548 000,00 Lt, t. y. 212 455 daugiau nei buvo numatyta biudžete (1,6 karto daugiau).

Atrankos būdu patikrinus tam tikrus pavienius komunalinių paslaugų įsigijimo atvejus pažymėtina, kad kai kurios sąnaudos yra nepagrįstai didelės. Žemiau pateikiame keletą pavyzdžių:

UAB „Buksmedis“, įm. kodas 302738866, sutartis Nr. 1, 2012 04 02, dėl asociacijos „Linava“ administracinio pastato Jankiškių g. teritorijos priežiūros. Sutartyje numatyta paslaugų kaina balandžio-lapkričio mėn. – 1500 Lt be PVM per mėnesį; gruodžio-kovo mėn. – 2500 Lt be PVM per mėnesį. Sniego išvežimas iš teritorijos Jankiškių g. 25,00 Lt/kub. m be PVM. Už papildomus darbus pagal šalių susitarimą apmokama papildomai pagal atliktų darbų aktus. Per 2013 metus UAB Buksmedis išrašė asociacijai PVM sąskaitų-faktūrų sumai 304.203,68 Lt. Iš aktų matosi, kad yra tvarkoma ir teritorija Basanavičiaus g., nors sutartyse tokie darbai nenumatyti. Taip pat nepastebėjome jokios kontrolės, kad visi darbai tikrai buvo atlikti.

UAB „Ardeina“ pagal PVM sąskaitą-faktūrą Nr. ADR007 2013 04 09 „Sniego valymas 2013 02 – 4.000,00 Lt be PVM ir 2013 03 – 4.000,00 Lt be PVM. Darbų akto nėra.

13. Komandiruočių sąnaudos

Patvirtintame biudžete komandiruotės sąnaudoms buvo suplanuota 420 000 Lt, faktiškai išleista 626 000 Lt, t. y. 206 000 Lt daugiau nei buvo numatyta. Algimanto Kondrusevičiaus komandiruotės sąnaudos sudaro apie 50 000 Lt. Įtarimą kelia A. Kondrusevičiaus ir patarėjo Arūno Jankeliūno vienuolikos dienų kelionė automobiliu (WV Multivan FZH090) į Kroatiją 2013 m. liepos 30 d.-2013 m. rugpjūčio 09 d. Arūnui Jankeliūnui išmokėti dienpinigiai, tačiau nėra jokių papildomų išlaidų, net už viešbutį. Iš viso ši kelionė kainavo 18 201,43 Lt. Jokia ataskaita dėl šios komandiruotės nepateikta.

Per 2013 metus per VšĮ Linavos mokumo centrą buvo organizuotos trys kelionės į trečiasias šalis – Uzbekistaną, Kazachstaną ir Maskvos parodas. Visose išvykose dalyvavo prezidiumo nariai Dainius Abromavičius ir Valius Smaidžiūnas. Jų komandiruočių išlaidos susarė 35 140,00 Lt. Prezidiumas nesvarstė šių prezidiumo narių komandiravimo, jų kelionė įforminta R. Malkaus įsakymu. Į Uzbekistaną kartu su V. Smaidžiūnu ir D. Abromavičiumi gen. Sekretoriaus įsakymu buvo komandiruotas ir viešųjų ryšių skyriaus darbuotojas Valdas Vilūnas, kuris dirba Linavoje pagal nuotolinę darbo sutartį. Jo kelionė kainavo 4566,00 Lt.

14. Darbo užmokesčio sąnaudos.

Darbo užmokesčio sąnaudos yra 4.516.700,00 Lt. Vieno darbuotojo vidutinis atlyginimas sudaro 4300,00 Lt, tai yra du kartus daugiau negu šalies vidurkis. Trys darbuotojai iš PVM skyriaus dirba namuose, tai:

D. A.2500 Lt
R. B.1500 Lt
V. S.1400 Lt

Jiems iš viso per mėn. išmokama 5400 Lt. Pažymėtina, kad PVM grąžinimo skyrius per 2013 metus uždirbo 494 700,00 Lt pajamų, o atlyginimas skyriaus darbuotojų sudarė 424 000 Lt, kas sudaro net 85,8% nuo gaunamų pajamų. Tai akivaizdžiai rodo, kad skyrius dirba nuostolingai.

Viešųjų ryšių skyriuje dirba net trys darbuotojai. Jų vidutinis atlyginimas per mėnesį sudaro 7139,30 Lt, arba su SODROS priskaitymas tai sudaro 324 600 Lt per metus. Pažymėtina, kad šio skyriaus du darbuotojai Algirdas Skrebiškis ir Valdas-Juozas Viliunas dirba pagal nuotolinę darbo sutartį. Visa tai rodo, kad iš vežėjų surinkti pinigai panaudojami neracionaliai. Namuose šiuo metu dirba ir Algirdas Baranauskas. Mūsų nuomone, gerokai išplėstas Prezidiumo darbo organizavimo skyrius, kuriame dirba 6 patarėjai. Jų mėnesinis darbo atlyginimas gruodžio mėn. buvo 33 040,00 Lt. Vienas iš jų dirba namuose. Didžiausias atlyginimas yra administravimo skyriaus, kur vieno darbuotojo mėnesinis atlyginimas siekia virš 20 000,00 Lt ir viršija nustatytą etatinį atlyginimą. Tai yra dėl to, kad būnant administracijos vadovui išeiginėmis dienomis komandiruotėje, apart dienpinigių, mokamas ir dvigubas atlyginimas. Pavyzdžiui gen. Sekretorius Ričardas Malkus net šventinę dieną, lapkričio 1-ąją, vykdamas į Klaipėdą apsiformino komandiruotę ir už tą dieną jam buvo išmokėtas dvigubas atlyginimas.

Panašiai išeiginėmis dienomis įforminamos komandiruotės A. Kondrusevičiaus, dėl to jo atlyginimas irgi viršija numatytą mėnesinį atlyginimą.

Tikslinga racionaliai organizuoti administracijos darbą, kad kuo mažiau būtų komandiruočių išeiginėmis ir švenčių dienomis.

PATIKRINIMO IŠVADOS IR SIŪLYMAI

1. Buhalterinei apskaitai, teisinėms paslaugoms, labdarai ir kitoms paslaugoms išleidžiamos sumos yra neadekvačios, tokių paslaugų kokybė nėra tikrinama, atliktų darbų apimtis neaiški, o tai sudarė prielaidas neracionaliai ir neatsakingai leisti pinigus.

2. Asociacijos vadovybė nesurenka pakankamų įrodymų (priėmimo-perdavimo aktų, paslaugų detalizacijų, kt. dokumentų) ūkinėms operacijoms pagrįsti, dėl to galimi papildomi mokesčių nuostoliai.

3. Revizijos komisija įpareigoja Sekretoriatą vesti reprezentacinių sąnaudų apskaitą, pildyti reprezentacinių sąnaudų nurašymo aktus.

4. Siūlome 2014 m. priimti Finansų ir biudžeto komiteto pasiūlytą biudžetą, tuomet perteklinės pajamos sudarytų 6,77 mln. litų. Siekiant racionaliai subalansuoti pajamas ir išlaidas, ir kad 2014 metais nebūtų perteklinių pajamų, kurios iššaukia betikslį išlaidavimą, siūlome vienos TIR knygelės kainą sumažinti 50 litų. Čia įvertintas TIR knygelių 18% pardavimų sumažėjimas, lyginant su 2013 metų parduotų TIR knygelių skaičiumi.

5. Dėl to, kad pagal kongreso patvirtintą buhalterinės apskaitos išlaidų UAB „Macrofinance“ sąmatą vietoje 420 000 tūkst. Lt buvo išleista 1193749 tūkst. Lt arba beveik tris kartus daugiau, siūlome nutraukti bendradarbiavimo sutartį ir pasirinkti kitą kompaniją, kuri racionaliau organizuotų buhalterinę apskaitą.

6. Dėl kylančių abejonių, nutraukti bendradarbiavimo sutartis su UAB „Ardeina“ ir VšĮ „Promo Evens“ ir esant reikalui pasirinkti kitas įmones.

7. Svarstyti galimybę ginčyti Asociacijos sandorius, sudarytus Asociacijos generaliniam sekretoriui R. Malkui pažeidžiant savo kompetencija ir prieštaraujančius Asociacijos veiklos tikslams.

8. Sekretoriato vadovas R. Malkus nuolat viršijo savo įgaliojimus, neturėdamas reikiamų prezidiumo įgaliojimų pagal prezidiumo nutarimą priimdavo sprendimus kokiems tikslams išleisti lėšas (dažnai visai ne Asociacijos narių interesams). Dėl nustatytų pažeidimų rekomenduojame svarstyti jo tinkamumą toliau eiti gen. Sekretoriaus pareigas.

9. Rekomenduojame grąžinti vežėjams IRU sukauptą virš garantiną fondą. 2013 12 31 IRU yra sukauptas virš garantinis fondas 6.694.340 Lt. Siūlome jį grąžinti vežėjams priklausomai nuo kiekvieno vežėjo nupirktų TIR knygelių nuo 2013 02 01 iki 2013 09 01.

10. Revizijos komisija siūlo dėl nustatytų pažeidimų kreiptis į prokuratūrą.

Revizijos komisijos pirmininkas Vidmantas Pelėda

Revizijos komisijos nariai: Alicija Monkevič

Mykolas Drėgva

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"