TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Mazda 6“ – veržlus japoniškas pipiras

2015 04 21 6:00
Nors "Mazda 6'"aprūpintas naujausiomis elektroninėmis kontrolės sistemomis, jis skirtas tiems, kurie vis dar nori valdyti automobilį patys.  Gamintojo nuotrauka

Vokiškos mašinos Lietuvoje garbstomos dėl praktiškumo, o iš Japonijos atkeliavusių markių atstovams nesvetima ne tik patikima eksploatacija, bet ir sportiškesnius automobilius vertinančių vairuotojų liaupsės. Būtent šiuos du bruožus siekia sujungti atnaujinta trečios laidos „Mazda 6”, kurią gamintojas pristato kaip sportinį automobilį, turintį šeiminio žavesio.

Naujosios mašinos formas dailinę "chirurgai" jos išorės ekstremaliai nekeitė, pasitenkino subtiliais minimalistiniais štrichais, kurie suteikė automobiliui papildomo veržlumo įspūdį – tai simbolizuoja „Kodu“ pavadinta naujoji dizaino filosofija. Į atstovų salonus „šeškė“ šį pavasarį atkeliavo turėdama sedano ir universalo kėbulus bei 2 ir 2,5 l benzininius variklius, taip pat 2,2 l dyzelinį „SkyActiv“ motorą. Vėliau asortimentą turėtų praplėsti ir 2,5 l dyzelinis jėgos agregatas.

Trykšta sportiška energija

Automobilių „Mazda“ varikliai linksniuojami kaip vieni ilgaamžiškiausių, beveik „neužmušami“, tačiau 2,2 l dyzelinis „SkyActiv-D“, pirmą kartą instaliuotas į kompaktinį visureigį CX-5, susidūrė su nemenka problema - nelauktai anksti kylančiu tepalo lygiu. Tai net privertė gamintoją atidėti prekybos naujausia „Mazda 6“ pradžią. Nors 100 tūkst. kilometrų ilgalaiko testo Lietuvos keliais ir vieškeliais, savaime suprantama, nebuvo galimybės atlikti, LŽ išbandyta "Mazda", aprūpinta „Premium Plius“ paketu ir dyzeline jėgaine, su iššūkiais kelyje susidorojo puikiai.

Gamintojo deklaruojamų degalų sąnaudų nauju varikliu (bandyto automobilio rida nesiekė 2 tūkst. km) neturėjome tikslo siekti, o ir nenorėjome. Oficialiai nurodoma, kad tokios "šeškės", komplektuojamos su 6 laipsnių automatine pavarų dėže, degalų sąnaudos mišriu režimu neviršija 5 litrų 100 km kelio. Taip pat pažymima, jog šis automobilis iki 100 km/h įsibėgėja per 9,8 sekundės, o maksimaliai sportišku sedanu įmanoma skrieti 204 km/h greičiu. Todėl spustelėjome raudoną pipirą iš širdies.

Jau įpratome, kad gamintojų oficialiai deklaruojamos degalų sąnaudos ne visuomet lašas į lašą atspindi realius duomenis kelyje, bet kitais dviem japonų flagmaną charakterizuojančiais skaičiais abejoti neverta. „Mazda 6” ypač sportiška, todėl ilgesniuose lenkimuose 150 AG (110 kW) tikrai turėtų pakakti. Pagyrų verta ir automatinė pavarų dėžė - nepajutome jokių net naujuose automatuose pasitaikančių perjungimo „duobių”.

Dėl sportiškesnės, standesnės pakabos automobilis nėra toks minkštas, kaip galbūt norėtųsi. Todėl tiems, kurie pageidauja maksimalaus komforto, vertėtų žvilgtelėti į naująjį „Ford Mondeo“. O „Mazda 6” prie vairo neužliūliuoja. Šis automobilis, nors ir aprūpintas naujausiomis elektroninėmis kontrolės sistemomis, skirtas tiems, kurie nori jį valdyti patys. Mašina atsilygina akimirksniu adekvačiai reaguodama į bet kokius staigesnius manevrus.

Valdymo pultas erzina

Sportiškumo „Mazda 6” turi su kaupu. Ar galima ją vadinti šeimos mašina? 480 litrų bagažo skyriaus talpa maksimaliai išplečiama nulenkus užpakalines keleivių sėdynes - to nepadarius ilgesnei vasaros kelionei skirtą amuniciją būtų kur kas sunkiau sudėti į sedaną. Kita vertus, 2,83 metro ratų bazė garantuoja, kad užpakalyje vietos pakaks ne tik vaikams, bet ir suaugusiesiems. Dar vienas ankstesnio ir naujojo modelio skirtumas - 100 mm į priekį pastumti priekiniai ratai. Dėl to geriau yra paskirstomas svoris.

„Premium Plius“ paketas, kuris bazinę automobilio kainą kilsteli 6 tūkstančiais – iki 30 tūkst. eurų, leidžia automobilyje jaustis ne tik patogiai, bet ir prabangiai. Vis dėlto jei už panašią kainą norite gauti dar daugiau rafinuotumo, elektra valdomų užpakalinių sėdynių ir kitokių papildomų funkcijų, siūlyčiau sukti „Ford Mondeo“ link.

Nors naujajame „Mazda 6“ perdarytas labai komplikuotas ankstesnės versijos valdymo blokas, ant kurio mygtukų buvo daugiau nei ant standartinės kompiuterio klaviatūros, skritulio formos valdymo rankenėlė, įtaisyta žemiau pavarų dėžės, savo intuityvumu nesužavėjo. Centrinis pultas nuo pat pirmų akimirkų tiek fiziškai, tiek perkeltine prasme pasirodė "klibantis“. Galimybių spektru nenudžiugino ir standartinė automobilio kompiuterio programinė įranga: funkcijų nedaug, o jų valdymas erzina. Ne pats maloniausias akims sprendimas - virš priekinio skydelio styrantis valdymo sistemos ekranėlis.

Jei nepaisytum šių minusų, vairuodamas „Mazda 6” akivaizdžiai pajustum, kad jo mechanika yra didžiausias laimėjimas to, kuo šiandien gali pasigirti japonų automobilių pramonė.

Kartu su „Mazda 6“ debiutavo išmanioji regeneracinė stabdymo sistema „i-Eloop“, kuri naudoja kondensatorių galiai saugoti. Kai automobilio greitis mažėja, „i-Eloop“ (angl. Intelligent Energy Loop - išmaniosios energijos kilpos) paverčia mašinos kinetinę energiją elektros srove ir naudoja ją įvairioms elektrinėms dalims valdyti, taip mažindama variklio apkrovą. Pasitelkdama energiją, kuri kitaip būtų švaistoma, ši technologija, anot gamintojų, leidžia sutaupyti degalų nuo 5 iki 10 procentų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"