TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Mercedes-Benz“ dėl šaltnešio gresia nemalonumai

2013 07 23 6:00
Naujasis A klasės „Mercedes-Benz 200“ Prancūzijoje nelaukiamas. Gamintojo nuotrauka

Prie Prancūzijos, sustabdžiusios naujų „Mercedes-Benz“ A, B ir SL klasės automobilių registraciją, gali prisidėti ir kitos Europos Sąjungos (ES) šalys. „Daimler“ koncernas, kuriam priklauso „Mercedes-Benz“, ir toliau neatsisako šaltnešio (freono) R134a oro kondicionieriuose, nors tokio dujų mišinio naudojimą ES uždraudė nuo šių metų pradžios.

Šią savaitę į Europos Komisijos organizuotą techninį posėdį susirinkę ES šalių atstovai pritarė griežtam Prancūzijos sprendimui. Savo automobilių pramonės gigantę „Daimler“ gina Vokietija, ji nedraudžia naujuose automobiliuose naudoti šaltnešį R134a.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ specialistai tikino girdėję apie „Mercedes-Benz“ bėdas dėl oro kondicionierių, tačiau Lietuvoje su tokia problema kol kas nesusidūrė.

„Prancūzai nusprendė griežtai įgyvendinti šią ES direktyvą. Lietuvoje nėra laboratorijos, kur galėtume nustatyti, kokius kondicionierių užpildus naudoja automobilių gamintojai. Vadovaujamės gamintojo pateikiamais duomenimis ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos sprendimais (VKTI). Inspekcija tvirtina registruojamus automobilių tipus, tai jų kompetencija“, - teigė „Transekstos“ atstovas.

Nereikia kurti dramblio

Lietuvai ES Tarybos variklinių transporto priemonių techninio derinimo darbo grupėje atstovaujantis VKTI technikos skyriaus vedėjas Justas Rašomavičius paaiškino, kad Lietuva išskirtinės pozicijos šiuo klausimu nepateikė. „Lietuvoje, kaip ir visoje ES, nuo šių metų sausio 1 dienos įsigaliojo draudimas registruoti naujų tipų transporto priemones, kurių oro kondicionieriai užpildyti R1234a. Anksčiau registruotiems transportų priemonių tipams toks draudimas negalioja“, - paaiškino J.Rašomavičiaus.

Anot VKTI pareigūno, Vokietijos automobilių gamintojai iki rugpjūčio 20 dienos turi paaiškinti savo sprendimą dėl R134a. „Jei jie nepagrįs teiginių, manau, „Daimler“ tiesiog atšauks naujus „Mercedes-Benz“ modelius ir užpildys jų kondicionierius tinkamu šaltnešiu. Nereikia iš šios situacijos kurti dramblio“, - pabrėžė J.Rašomavičius.

Ardo ozono sluoksnį

R134a pernai pateko į reguliuotojų nemalonę, nes yra tūkstantį kartų stipresnis už anglies dioksidą ir gali turėti įtakos klimato atšilimui. Tačiau „Daimler“ atsisako naudoti ES patvirtintą alternatyvą – dujų mišinį HFO-1234yf – motyvuodama tuo, kad šis yra kur kas degesnis ir gali sukelti automobilių gaisrus.

„R134a šaltnešis dėl savo lakiųjų savybių anksčiau buvo naudojamas ir šaldytuvuose, tačiau palaipsniui jo atsisakyta. Dabar atėjo eilė automobilių oro kondicionieriams. Ši medžiaga turi stiprų ardomąjį poveikį ozono sluoksniui, niekam kitam ji nekenksminga. ES anksčiau ar vėliau turėjo uždrausti tokio šaltnešio naudojimą“, - sakė Visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos biocidų ir cheminių medžiagų ekspertas Saulius Majus.

„Daimler“ finansininkai apskaičiavo, kad bėdos Prancūzijoje šiemet gali sumenkinti „Mercedes-Benz“ pasaulinį pardavimą 2 proc. - 29 tūkst. naujų automobilių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"