TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

„Mercedes-Benz“ revoliucija vandenilinių automobilių fronte

2016 06 15 6:00
Vokiečių žiniasklaida prognozuoja, kad naujasis vandenilinis "Mercedes-Benz GLC F-CELL" bus 12-19 tūkst. eurų brangesnis už dyzelinį universalą.  Gamintojo nuotrauka

Vandeniliniai automobiliai yra patys nepopuliariausi iš alternatyviomis degalų rūšimis varomų mašinų pirmiausia dėl to, kad jie labai brangūs, o ir jiems pripildyti vandeniliu skirtų degalinių tinklų kol kas tėra vienetai. Originalų sprendimą sugalvojo „Mercedes-Benz“ gamintojai. Jie sukūrė didesnio pravažumo universalą, varomą iškart ir vandeniliu, ir elektra.

Pasak vokiečių leidinio „Auto Moto und Sport“, naująjį prototipą „Mercedes-Benz GLC F-CELL“ galima vadinti „papildomai įkraunamu iš dalies elektromobiliu, iš dalies vandeniliniu automobiliu“. Kuo jis skiriasi nuo visiškai vandenilinių, pavyzdžiui, „Hyundai ix35 FCV“ ar „Toyota Mirai“?

Korėjietiškas ir japoniškas automobiliai važiuojant naudoja tik tą energiją, kuri sukuriama per chemines reakcijas sąveikaujant vandeniliui su deguonimi. „Mercedes-Benz GLC F-CELL“ veikia kiek kitaip. Vokiška mašina turi ne tik du keturių litrų bakus vandeniliui, bet ir 9 kilovatvalandžių talpos ličio jonų bateriją. Ją visiškai įkrovus ir iki galo užpildžius vandenilio bakus, iš viso galima nuvažiuoti 500 kilometrų. Iš jų pusę šimto kilometrų – vien su baterija. Jei netoliese nėra vandenilinės degalinės, o vandenilis bakuose pasibaigia, naujasis „Mecedes-Benz GLC F-CELL“ virsta elektromobiliu, kurio bateriją galima įkrauti įkrovimo stotelėse arba tiesiog namuose iš buitinio elektros lizdo. LŽ primena, kad Europos Sąjungoje (ES) stengiamasi elektromobilių įkrovimo stoteles statyti taip, kad jos viena nuo kitos būtų nutolusios 50–60 km atstumu.

Kaip ir tikruose elektromobiliuose, „Mercedes-Benz GLC F-CELL“ baterija yra įkraunama ir iš vadinamųjų vidinių universalo rezervų, pavyzdžiui, iš energijos, sukuriamos mašiną stabdant.

Gaila, tačiau „Mercedes-Benz“ neišsprendė antros vandenilinių mašinų problemos. Nors gamintojai ir nesako, kiek kainuos serijinis tapęs naujasis „Mercedes-Benz GLC F-CELL“, tačiau Vokietijos žiniasklaidoje jau pasirodė pranešimų, jog jis bus labai brangus. Gali būti, kad vokiškos sensacijos kaina bus net apie 50 tūkst. eurų. Kita vertus, kažin ar tikriems „Mercedes-Benz“ gerbėjams labai rūpi keliolika papildomai sumokėtų tūkstančių už naujieną, kuri galbūt padarys revoliuciją vandenilinių automobilių rinkoje. Štutgarto gamintojai žada, kad serijinis „Mercedes-Benz GLC F-CELL“ nuo konvejerių pradės riedėti antroje 2017 metų pusėje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"