Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

„Metų automobilio 2017“ pretendentai išbandyti ekstremaliomis sąlygomis

 
2016 11 23 6:00
Praėjusį savaitgalį konkurso "Metų automobilis 2017" vertinimo komisijos nariai pretendentų į geriausiojo titulą važiavimo galimybių ribas tikrino Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome. Egidijaus Babelio nuotraukos

Konkurso Lietuvos „Metų automobilis 2017“ dalyviai šeštadienį leido Šiaulių rajone, kur mokymo centro autodrome automobilių važiavimo savybes bandė rinkimų komisijos nariai.

Vis daugiau įtakos renkantis naują automobilį turi jo dizainas, komplektuojama įranga, technologijos, galimybė prisijungti išmaniuosius įrenginius. Bet automobilis pirmiausia yra transporto priemonė, ir svarbiausias dalykas vertinant naujus modelius yra tai, kaip jie važiuoja.

Lapkričio pirmoje pusėje Lietuvos „Metų automobilis 2017“ konkurse dalyvavę visureigiai ir SUV klasės modeliai buvo tikrinami ant specialiai visureigių galimybėms išbandyti sukonstruotos platformos, o paskui bandomi Trakų žvyro karjere. Šįkart komisija surinko visus lengvuosius automobilius ir iškeliavo į Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodromą. Ten komisija saugiai ieškojo automobilių važiavimo galimybių ribų, ant slidžių dangų tikrino jų pagalbines saugumo sistemas.

„Šiauliuose šiuo metu yra geriausias autodromas Lietuvoje. Joks kitas autodromas neturi tokios didelės erdvės. Taip pat čia yra ne tik dirbtinės slidžios dangos, bet ir įprasta poros kilometrų ilgio lenktynių trasa“, – aiškino „Metų automobilio“ komisijos narys Valdas Valiukevičius.

Pretendentų į geriausio šių metų automobilio karūną bandymai Šiauliuose atskleidė ir tai, kaip veikia mašinų pakaba, jų elektroninės pagalbinės sistemos.

Varikliai mažėja – važiavimas gerėja

„Toks autodromas su lenktynių trasa leidžia pamatyti, kaip automobiliai valdomi, kaip dirba jų pakaba. Čia galima saugiai važiuoti maksimaliu greičiu ieškant ribų, kad pajaustum automobilį. Dar vienas tokio masinio renginio privalumas – kad vienoje vietoje, vienoje trasoje galima lyginti konkurencingus automobilius juos keičiant vieną po kito. Šį kartą bandymų sąlygos buvo tobulai vienodos – viena trasa, tie patys „Neste“ degalai, vienodos „Continental“ padangos“, – pridėjo komisijos narys.

Bandymai Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome leido įvertinti ir variklių darbo tūrio mažinimo tendenciją. Dažnas mažas ir vidutinio dydžio automobilis turėjo mažyčius, vos 3 cilindrų variklius, o didieji, prabangūs modeliai tenkinosi vos 4 cilindrais.

„Naujausia tendencija – variklių darbo tūrio mažinimas. Mūsų bandyti dideli, sunkūs prabangūs sedanai „Volvo S90“ ir „Mercedes-Benz E-Class“ po gaubtu slėpė vos 2 litrų darbinio tūrio keturių cilindrų benzininius variklius su turbinomis. Ir jų toms mašinoms visiškai pakako. Turbinos – šių dienų stebuklas. Jos mažus variklius turintiems automobiliams įpūtė daug galios, dinamikos jiems tikrai pakanka. Negana to, mažesni varikliai mažiau sveria, priekinė ašis tampa lengvesnė, automobilius lengviau valdyti“, – apie technologijų kaitą pasakojo komisijos narys, „Motorų“ apžvalgų autorius Jurgis Paplaitis.

Saugumo sistemos padeda vairuotojams

Galiausiai vakarėjant visi automobiliai buvo išrikiuoti ant plokštės, kuri važiuojant tam tikru greičiu staigiai užmeta automobilio užpakalinę dalį ir mašina pradeda slysti ant šlapios ir it ledas slidžios dangos. Neįgudusiems vairuotojams – iššūkis suvaldyti slystantį automobilį, o patyrusiems Metų automobilio vertinimo komisijos nariams – galimybė išbandyti, kaip veikia mašinų saugumo sistemos.

Kad ir kaip galingai plokštė būtų suktelėjusi užpakalinę dalį, dažnas naujas automobilis netrukus nustodavo slysti ir greit grįždavo į saugią trajektoriją.

„Tai galima paaiškinti trimis punktais. Pirma, visi automobiliai buvo su geromis žieminėmis „Continental“ padangomis, kurios puikiai kibo su šlapia ir šalta kelio danga. Antra – suvaldyti slydimą padėjo naujų automobilių saugumo sistemos, o trečias ir svarbiausias veiksnys – vairuotojas. Komisijos nariai ne pirmą kartą dalyvauja tokiose pratybose ir žino, ką daryti pradėjus slysti automobiliui“, – paaiškino P. Sviklas.

„Jeigu vairuotojas sureaguoja greitai ir nemiegodamas ratus pasuka į tinkamą pusę, tai elektroninės sistemos jam padeda automobilį į tiesią trajektoriją grąžinti akimirksniu. Tačiau jeigu vairuotojas prie vairo miega ir nedaro absoliučiai nieko arba daro klaidingus judesius, jokios sistemos nepadės – automobilis apsisuks“, – pratęsė 15min atstovas.

DALINTIS:
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"